Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 7,601 tot 7,625 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra Coupé met RWD #17956933

    En bedenk ook hoe je je motor wil hangen in verband met keuzen van versnellingsbak en diffrentieel. Omdat je ook rekening moet houden met de overbrengingsverhoudingen van je achteras en je versnellingsbak.

    In reactie op: Astra Coupé met RWD #17956931

    Ik heb diverse motor ombouws gedaan. een Astra G van Z16XE naar X20XER.
    X20XER naar X20XER omgebouwd naar een turbo motor.

    Z16XE omgebouwd naar een kompressor motor.

    En een Kadet B omgebouwd naar C18XE motor met 5 bak en manta 400 achteras.

    even ontopic.

    Je zult de veerschotels zeker een stuk naar voren moeten plaatsen omdat deze op de omega as
    ook een stuk verder naar voren zitten dan op je huidige as. Die bij je huidige zitten bijna recht achter je wielnaaf.

    En die van een omega zitten een heel stuk naar voren. Bij een vectra a of calibra a zitten ze wat dichter richting de wielnaaf.

    Ik heb vandaag eens beide assen bekeken, kwa verschillen ze lijken wel wat op elkaar, ze zijn op ongeveer dezelfde wijze gebouwd.
    Nu is alleen de omega as een stukje breder dan die van de vectra / calibra.

    Mischien moet je eens kijken wat je als maximum wielbais (EDIT:spoorbreette) wil. Wil je je spatborden uitrollen en breder gaan of wil je ze juist bijna de orginele breette houden?

    In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925575

    Ik raak er ook maar net doorheen maar das goed genoeg.

    In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925572

    Voor zover ik weet moet je door de 4 gasteste komen en moet er zichtbaar een kat aanwezig zijn.
    Wat ik heb gedaan is een leeg katalysator huis om de pijp lassen en dan kijken of de viergasmeting goed is hoeft die er nooit meer onderuit!

    In reactie op: Verwarmde stoelen astra coupe. #17959736

    Koop een universele stoelverwarmingset op ebay ofzo voor 6 7 tientjes, en dan haal je je bekleding van je stoelen af. Heb het bij mij ook gedaan omdat de orginele stoelverwarming stuk was en te duur om nieuw te kopen.

    In reactie op: Verwarmde stoelen astra coupe. #17959735

    Stoelverwarming, was verkrijgbaar als optie tevens bij stoffe stoelen..

    In reactie op: Contest 42: Opel Kadett GSi #17959034

    Mijn eerste poging nog nooit gephotoshopt.

    In reactie op: Astra Coupé met RWD #17956921

    Vraagje voor beide heren, heeft een van jullie ook daadwerkelijk van een voorwielaandrijven een achterwiel aandrijver gemaakt?

    Oja, ik had het over de ascona en manta 400 assen en niet om de normalen achteras van de manta.

    Zoja, wat hebben jullie hiervoor gebruikt, en welk type auto was dat ?

    In reactie op: Astra GTC 1.6 16V op LPG??? #17959534

    Niet aan beginnen, deze motoren zijn niet echt gebouwd om op gas te lopen. Koppen lopen stuk.

    In reactie op: Astra Coupé met RWD #17956911

    @wim-v6 wrote:

    Noem je die safari vering een sport onderstel.

    Ik heb ondervonden dat de G hatch, en de sport uitvoeringen van de Coupe stugger zijn dan de ”gewone” uitvoeringen.

    Alleen de Turbo staat tsandaard op stugger onderstel.

    Willem

    De Astra G Sport Edition II / OPC1 /OPCII en Coupe TURBO en 2.2

    Dellen allen zelfde dempers en veren. En zijn allemaal ook ongeveer 2 tot 3 cm lager dan de overige uitvoeringen.

    Verder is het subframe en achteras bij allen gelijk en is enkel de dikte van de stabilisatorstang voor verschillend.

    In reactie op: Astra Coupé met RWD #17956908

    RISL,

    Er zijn ook diverse 1.6 16v coupes geleverd met steek 4×100 deze hebben wel schijven achter maar is tevens 4×100.

    In reactie op: this is me.. #17901221

    @trashmetal wrote:

    OOoooooo was ik maar een vrouw
    en niet zo godsgruwelijk knap :jerry

    Had je maar zon vrouw, kon zij mooi de bekeuringen voor je regelen…
    En chaufeuren…

    In reactie op: Astra Coupé met RWD #17956904

    Even aanvulling op louwe, omdat de astra g een starre achteras heeft is dit kwa ombouw om te doen en om de eigenschappen grotendeels te behouden zoals de auto nu rijd naar mijn inzien weer een beter idee.

    Ga je het 4×4 syteem gebruiken dan moet je meer aanpassen dan met een starre achteras. Wat wel zo is dat is dat een difrentieel en tussenbak van een 4×4 systeem natuurlijk altijd minder vermogen kan verduren dan een enkele versnellingsbak met difrentieel en achteras.

    Nu kun je voor het 4×4 systeem diverse difrentielen en assen krijgen versterkt.

    De assen van een ascona of manta 400 volgensmij lijken ze veel op elkaar. De achteras van de manta is gebaseerd op die van de ascona 400 meen ik. Hebben kwa ophangpunten de meest makkelijk passend makende ophangpunten voor montage onder een astra g.

    En inderdaad ik heb er niet voor geleerd en dergelijke, maar ik denk mee en deel mijn praktijk ondervindingen.

    En tja dit project ga je onder de 10.000 euro niet maken.. altans een drift / kitkar bouwen kost veel geld, en altijd meer als vooraf is uitgedacht.

    Tevens zou ik als ik echt een kitkar zou maken het gehele chaciss grotendeels doorlassen. En achterin een motorblok leggen, hoeft zelfs geen v6 te zijn. Maar gewoon op dezelfde manier erin hangen zoals deze voorin ligt. Al vaker gezien het verschil is dat je achter geen sturende delen hebt, maar je kunt dan grotendeels de versnellingsbak, motor en aandrijfassen gebruiken.

    Voor je wiellagers moet je dan nog wat verzinnen aangezien degene die aande voorzijde gebruikt worden niet 123 passen in alle achterassen, maar aangezien je deze dan ook moet versterken denk ik dat dat eigenlijk de beste optie is en je hierbij het minste vermogen verliest, in de aandrijflijn.

    Heren, RISL rijd een astra G Coupe met 1.8 16V Smallblock motor (X18XE1). De orginele steekmaat hiervan is 5×110.
    4×100 is enkel bij de motoren 1.7 diesels / en 1.4 en 1.6 benzines.

    In reactie op: Contest 42: Opel Kadett GSi #17959025

    ik ga ook eens voor het eerst proberen

    In reactie op: Astra Coupé met RWD #17956893

    Mischien moet je ook eens kijken naar de mogelijkheid om je blok achterin te leggen.

    In reactie op: Astra Coupé met RWD #17956891

    Ik denk dat je met een omega onderstel veel zwaarder zult worden dan een 4×4 onderstel. Omdat deze ook veel meer weegt in zijn geheel. De 4×4 achteras van een calibra weegt niet veel meer als de orginele van een astra g. Alleen dif en tussenbak maken je wagen een 100 kilo zwaarder

    In reactie op: Astra Coupé met RWD #17956889

    Kijk anders ook eens naar manta/ kadett/ senator assen..
    Of die van een manta 400..

    In reactie op: c20ne past niet in corsa #17958106

    Ook deze steunen zijn niet geschikt voor ombouw met behoud van de orginele bak, dat is tevens de reden dat de steun zo scheef getrokken word. En ook bij een b meot je de balk naar mijn weten klein beetje inkloppen, maar vermoedelijk word het blok nu scheef getrokken doordat de steunen niet geschikt zijn.

    In reactie op: c20ne past niet in corsa #17958101

    Dat komt omdat je je orginele bak hebt behouden en deze volgensmij smaller is als de orignele F16 Bak waardoor dat je motor te ver naar de bakzeide word getrokken of scheef word getroken en de steun niet past. Dynamo is volgensmij altijd en moet je gewoon beetje uitkoppen daar.

    In reactie op: Achterbumper OPC verwijderen #17958037

    als je ze er niet uitkrijgt het is torx zelfde maat als de rest. Maar ik zou ze uitboren… want die zitten wel eens ernstig vast.

    In reactie op: Achterbumper OPC verwijderen #17958035

    Is je bumper nog onbeschadigd? En verkoop je deze ook?

    Er zitten twee schroeven bij je wielkasten en als je onder de auto gaat liggen meet ik ook drie.
    Bij je kofferklep als je deze opent zitten er ook nog drie en je lampen eruithalen zit er ook nog een onder.

    In reactie op: koelvloeistof slangen LET/LEL #17957932

    ín sommige coupe’s ligt een LER of LEL

    In reactie op: koelvloeistof slangen LET/LEL #17957930

    zuigerbodemkoeling hebben geen extra slang voor koeling.

    Alleen voor de astra g en astra h zit er verschil in de slangen naar de radiateur dus.

    Als je een LEH/LER.LEL in je h hebt maakt het niets uit welke set als die maar voor de astra h is.

    HEb je een LEH/LER/LET/LEL in je astra g maakt het ook niet uit welke set maar als die maar voor de astra g is.

    Maar in de astra G zij de LER/LEL/LET geleverd en geen LEH dus staat die er niet tussen maar past de set daarop ook.

    In reactie op: koelvloeistof slangen LET/LEL #17957928

    Maar eeh die past niet he, dan is de slang bij je radiateur te kort.

    In reactie op: mijn grootste fout… #17957800

    Seat meer auto??? Eehhmmm seat skoda zijn vw aftreksels,,, dus nee niet meer auto…

25 berichten aan het bekijken - 7,601 tot 7,625 (van in totaal 8,592)