Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inderdaad mijn fout, jij moet andere wiellagers hebben.
De opels gemaakt in belgie roesten stukken minder of vrijwel niet in tegenstelling tot degene die geproduceerd zijn in duitsland.
Waar komt die zwarte draad op de foto vandaan? Als die uit de stekker komt moet deze aangesloten worden op geschakelde +
22 december 2011 om 22:02 In reactie op: astra g coupe turbo. kopen of laten staan? hoe behandelen?? #17896466Mischien stomme opmerking, maar koop een 2.2 diesel astra g van?
Groot, extra hoog exclusief en vrij snel.
22 december 2011 om 18:48 In reactie op: astra g coupe turbo. kopen of laten staan? hoe behandelen?? #17896460Iedere auto kan ene lekke kop krijgen, als je ermee scheurt als je dr mee trapt zonder het warm te rijden. Dus dat heeft niks met een x20xer te maken. Tip voor robert, je weet nogsteeds niet wat je nu echt wil, denk dat je dat eerst maar eens moet uitzoeken.
Gewoon even nieuw wiellager halen, van een normale astra g zonder opc label. Kost die ongeveer 100 euro.
De x20xev is een niet geblazen motor als je hierop zonder verder aanpassingen zoals dbilas een turbo wil bouwen moet je voor ongeveer 0.5bar boost gaat 0.6 overboost. Dit doet dbilas ook.
Hiervoor kun je gewoon turbo + leidingen enz aanschaffen van een z20let.
Je moet dan enkel een olieretour tappen in het onderblok, de andere aansluitingen zijn reeds aanwezig op je blok.
Je koopt dan ook voorpijp van een z20let pas je aan dat deze op je vectra past.
Vervoglens instaleer je een manual boostcontroler en haal je de electronische klep van de turbo af en plaats je hiervoor de manual boostcontroler. Deze stel je af op 0.5 bar en je hebt dan zon 210 tot 230 pk ter beschikking.
Ongeveer zelfde idee wat dbilas doet. Deze verander ook niets aan de interne motordelen.
Ieder type Astra F met achter schijven ieder type astra G met 4×100 en schijven achter.
Dus Astra F GSI is een optie.Hierin passen lagers van de Kadett E Astra F Astra G en Astra H.
Bij de Astra H werkt abs niet. De andere werkt abs wel.Controleer je oliepeil dan maar snel, bij de 2.2 zoveel mogelijk de olie op de max houden in verband met je distributie ketting.
Onder het luchtfilter zit niks, dus vermoedelijk multieriem of distributieketting die geluiden maakt.
Als je orginele lampen hebt geen projectorlampen moet er een soort kunstof ring op worden gemonteerd.
Heb je projectorlampen zit het met een kunstof ring geschroefd of metale klemmetjes, beide lampen kun je dan gewoon een xenon lamp inzetten zonder wat aan te hoeven passen.
Onderblok is gelijk aan vrijwel alle bigblokken enkel moet je zorgen dat je een c20xe van het nieuwe type distributie hebt dan kun je de steun van een x20xev monteren aan de distributiezeide. Dan hoef je enkel de motorboom nog inorde te maken. Nu is het simpel accu aansluiten en tevens de orginele motorboom met ecu. Dan sensoren voor je tellerbak, is gewoon kleur op kleur zo goed als. En je pakt een orgineele astra g versnellingsbak. Dan kun je het blok er in minder dan 2 dagen lopent en werken in hebben hangen. Orginele uitlaatspruitstuk moet je even aanpassen ofja inkorten en kat en flensje aan lassen.
Hebben mensen hier toevallig een filmpje van ben wel eens benieuwd hoe de remmen bij de meeste hier dan piepen..
22 december 2011 om 07:14 In reactie op: Blok tikkend geluid, al zoveel gedaan, maar nog niet over… #17906979Wat is de reden dat de kop en zuigers zijn vervangen? Waren deze ook zichtbaar beschadigd of was het een vermoede dat het daaraan licht? Komt het tikken wel uit je motorblok?
Meestal als het oliepeil te laag is geweest gaan je lagers eraan. Drijfstanglagers / krukaslagers vervangen?
Kunnen ze vrij gemakkelijk constateren bij de garage. Mocht dit alles het niet zijn, vermoed ik oliepomp stuk.
Eenmaal ingeleerd in een imobiliser kun je hem niet meer opnieuw inleren mits het hetzelfde type imobiliser is als waar het voorheen is ingeleerd.
Je hebt type I (1998 en ouder) tech1 en type II (1998 en nieuwer) Tech2
@wim-v6 wrote:
TC Switch kan je alleen aansluiten wanneer je de TC al werkend hebt.
Dat houd in dat je eerst programmatechnisch de TC moet in laten schakelen indien mogenlijk, voordat je een TC-off Switch kan aansluiten welke ook daadwerkelijk werkt.
de TC schakelaar word op de Z gecodeerde motor niet meer geleverd, terwijl er wel TC / ESP op de auto aanwezig is.
dan kan je de TC niet uitschakelen, nu als je dan een schakelaar er tussen prakt, kan dat weer wel.
Als je ESP hebt, heb je ook TC!!
Willem
Inleren van sleutels in de kiekert en de imobiliser gaat prima met de opcom, let wel op dat je de sleutels ingeleerd in de imobiliser niet wist, dan krijg je de auto namelijk niet meer gestart en sleutels kun je maar één keer programeren. Afstandsbediening kun je meerdere malen opnieuw programeren.
Wat gebruik je nu als motormanagement systeem en kabelboom?
EN hoe heb je het omgebouwd naar meganische gasklep?X18XE1
Z16XE
Z18XE
Z14XEVolgensmij zijn de oem pompen ook van pierburg
Mischien motorswap doen naar 1.2s haha..
Oja rechtsom draaien he niet linksom..
Laat de auto eens uitlezen.
Louwe, had het nog niet bekeken nu wel, en eehh ik denk dat ik het van de week maar eens helemaal ga doorlezen.
19 december 2011 om 11:40 In reactie op: Tigra slaat af bij remmen,motorlampje brand ervoor. hapert #17869461Volgensmij is het nokkenas / Lamda sensor vervangen / EGR Afdichting controleren / Distributietiming controleren, massakabelleggen / bobine / boegies controleren?
Eerst massakabel, mischien werken de sensors dan al prima!
Uurtje werk?
Haal stekker van de temp sensor eens los en probeer dan te starten?

Meeste hebben wel een egr heb twee type egr klepper volgensmij.
Electrisch en vacuem gestuurd.
-
AuteurBerichten