Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Moet sneller kunnen toch?
Krijg je foutcodes bij uitlezen? Zoja welke? Dat stotteren wanneer die koud was duid vaak op een defecte temperatuur sensor.
Hoe heb je geconstateerd dat deze op 2 cilinders loopt? Compressie al gemeten?Ik vermoed dat het iets heeft temaken met het gas systeem. Op het moment dat jij gas inschakeld word de benzinepomp en injectoren uit gezet. Mischiend dat deze daarom storingscode geeft injectorspanning laag. Ofzo. Heb je mogelijkheid om je gas systeem uit te lezen of dergelijke? Of wat voor gas instalatie is het?
Lambda zou ook kunnen, maar ik weet niet precies hoe de lambda werkt als de auto op gas loopt.
Voelt de pook ook losjes aan? Dus als je stilstaat en je schakeld voel je dan wel dat die in de versnelling schiet?
Als de motor neit draaid krijg je hem dan zonder koppeling ook in de juiste versnellingen, zonder ernstig veel moeite?Schiet hij er in alle versnellingen uit? En hoeveel km heb je gereden
Is dat probleem met mml nogsteeds? Ander smoet je eens een extra massakabel leggen.
Haal je stekker van je lmm los en kijk of het beter is zoniet.. Terugsteken en haal dan eens stekker van je lamda los.
Nogsteeds niet beter. even laten uitlezen.Is dat op gas of op benzine? Of beide?
Kun je gewoon in combinatie met je xenon set monteren.
Hier een vooorbeeldje van hoe het op de weggebracht word. haha… :jerry
[youtube:3e2tppqu]http://www.youtube.com/watch?v=4MHSG-E_x8Q[/youtube:3e2tppqu]
Zit nu een F13 bak onder.
Eigenlijk zijn alle motoren er vrij makkelijk in te plaatsen indien je ze hebt met passende motorsteunen. Alle genoemde motoren zijn namelijk ook in de vectra a geleverd. ‘
Nu denk ik alleen dat de C16NZ een smalblok is omdat hieraan een F13WR bak zit.
Dus je moet ook je motorsteunen aanpassen.
Helaas gaat dat niet op het in elkaar rijden, denk dat je hem uberhaubt niet verzekerd krijgt voor over de weg.
Aangezien er geen apk meer op zit en het motorblok niet op kenteken staat.Ik weet het neit zeker, maar volgensmij is deze 1.6 ook een bigblock motor als dat het geval is kun je je versnellingsbak en steunen behouden en de motor er vrij gemakkelijk inhangen. Dan is het nog een kwestie van de kabelboom aansluiten.
Ben bang dat toch degene die achterop is gereden fout is.
Ik zou zeerzeker voor een remap gaan op een rollerbank. Omdat deze ook echt gefintuned kan worden en specefiek voor jou auto word afgestemd. Je kunt ook voor charterteg gaan dan zul je dezelfde software krijgen, maar nooit zeker weten wat het uiteindelijke reseltaat is.
In chipbox zou ik al helmaal niet voor gaan omdat dit in alle gevalen minder zal presteren omdat deze nogsteeds communiceert met de huidige ecu. En daarbij kan met met een techII of dergelijke niet zomaar zien dat de auto gechipt is. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Heb jijronde of vierkante stekker nokkenas sensor? Bosch Delhi of wat anders?
Vervang je nokkenas sensor voor een Orgineel exemplaat van het juiste type dus oud of nieuw type, ik vermoed oud type met vierkante stekker.
Bij de h kan die er niet af.
Lambda blijft dan gewoon werken. Tenzij je hem uitgeloten hebt door je ecu aan te passen of een cheater te plaatsen.
Als je kijkt op je aandrijfas zie je twee donkere strepen staan kijk eens hoe deze er komen die blikke afscherming van de homokineten komt deze nergens tegen of zit deze los?
Is het donker? Ofwel komt er geen licht uit of wel licht maar geen tekst?
Ik vermoed namelijk dat bij kantelen van de motor de uitlaat daartegen komt?
Wat is die zwarte stang bij je flex stuk? Maak eens een foto van de gehele onderkant
Als je ze erin steekt en denkt dat ze goed zitten en je trekt aan de assen krijg je ze er dan makkelijk weer uit? Je moet ze namelijk met wat moeite eruit kunnen trekken als dat niet zo is zitten ze er niet goed in.
jij bedoeld x18xe
@BlueAstraG wrote:
Wat ik bedoel, het is eigen design met het beste van alle werelden. Het juiste formaat behuizing, warmtewerend, pasklaar en het ideale filter voor optimale prestaties. Clean uiterlijk, noem maar op.
Je hebt cold air intakes met het juiste uiterlijk maar met een slecht filter, met goed filter en sjappie uiterlijk, allemaal combinaties die het niet of net niet zijn. Het filter van Datatuning heeft alles tot in detail geoptimaliseerd. Performance, design, alles is gedekt.
Als je lid wordt van ATC, krijg je een grote korting op het hele assortiment. Neem anders even contact op en je bent 100% wijzer. Ook de voordelen ten opzichte van andere producten die op de markt zijn.
Ik sla nergens een slaatje uit, ben gewoon een Opel liefhebber. En geniet van het perfectioneren van tuning.
Filter behuizing / inhoud verschild niets met die van bmc of tx motorsport. Zou me zelfs niets verbazen als zij deze daar gewoon inkopen.
@robert_corsa wrote:
succes met het vinden van zo’n blok, of aanbouwdelen.
volgens mij niet echt plug and play…. als je het al passend krijgt.
Is gewoon plug and play, enkel moet je flens maken voor je gasklephuis.
Spagettiespruitstuk / C16SE inlaat monteren. ECU remap dan moet jer er al ongeveer evenveel als een C16SE uit kunnen krijgen vermoed zelfs meer.
-
AuteurBerichten