Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 7,476 tot 7,500 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: x18xe #17963286

    Ik denk nogsteeds dat het met je nokkenassensor temaken heeft. Zeker als hij uitvalt en moeilijk start.

    In reactie op: Vermogensverlies en andere symptomen X30XE #17927548

    Bougiesvervangen? Kabels Controleren Bobine Controleren?
    Veel rook? Hoeveel KM gereden?

    In reactie op: wiellagers+abs #17901782

    Heel erg afhankelijk waar en hoe je rijd.

    Als je veel in de modder zand water rijd slijten ze sneller dan over de snelweg, maar stuur je erg veel en abrupt slijten ze ook harder.

    In reactie op: x18xe #17963284

    Zonder LMM loopt die ook alleen via veilige waardes is het probleem verholpen als je gaat ridjen zonder de stekker van je lmm aan te sluiten?

    In reactie op: astra G pookknop loshalen {IS LOS!} #17964496

    Bij de G kan die er ook gewoon af. Bij de h zit deze vast en moet je zagen.

    In reactie op: Lekke Koppakking :( #17967147

    Weet je zeker dat je lekke koppakking hebt?
    Deze koppen willen ook wel eens ergens scheuren.

    Dit zijn alluminium motorblokken dus een tip laat de kop vlakken voordat je een nieuwe monteerd.
    En monteer bij montage altijd nieuwe kopbouten en draai deze aan op het juiste aanhaalmoment.

    Heb je geen momentsleutel niet aan beginnen!

    In reactie op: twee cilinders #17947726

    Toch vreemd dan vermoed ik dat je bougies of kabels zijn versleten.
    Maar als je een X18XE zou hebben ipv ene X18XE1 dan zou je eigenlijk geen melding kunnen krijgen zoals 0352 ignitioncoil cilinder 3 en 3 (typfout?)

    en 0130 heated exhaust gas oxygen ( hego ) sensor
    kun je vermoedelijk negeren, deze neemt lamda waarden waar, maar zal nu hele andere waarde weernemen doordat de verbranding niet goed is op 2 cylinders. En wat bedoel je met 1 poort niet aanstuurt?

    In reactie op: Opel astra G Nov.1999 motorproblemen UPDATE 12-01-12 #17965793

    Haal maar een nieuw brandstofrelais, vermoedelijk ben je dan van al jeproblemen verlost.
    Als de ecu het relais niet kan aansturen en jij de pomp doorverbind. omdat de pomp namleijk niet continu loopt.
    Maar door de ecu soms word in uitgeschakeld krijg je storingen.


    @wim
    gaat om een astra G deze heeft geen ecu bij dashboardkastje maar ergens in de motorruimte.

    Volgensmij naast de accu.

    Lees net dat je het al vervangen had. Dan blijft eigenlijk krukassensor of klopsensor over.

    In reactie op: Vaag elektrisch probleem? #17967107

    Kijk eens achter je tellerklok daar moeten volgenmij meerdere blauwe draaden aan elkaar zitten geknoopt vermoedelijk is er een hiervan er neit meer aan vast geknoopt of geoxideerd.

    In reactie op: centrale vergendeling astra g #17967065

    Een Plug ga je ook niet meten want het word negatief geschakeld.

    Maar eehm heb je een opcom toevallig?

    In reactie op: turbodrukmeter aansluiten #17922044

    Dat kun je inderdaad proberen. Maar weet niet of de waardes van de sensoren niet anders zijn.

    Even uitproberen en dan weet je dat.

    In reactie op: VXR achterremmen gemonteerd :D #17965764

    Heey dat heb ik dit weekend ook gedaan rood gesausd ziet dr goed uit.


    @dion
    264 is orgineel dus zijn ook maar 14mm

    In reactie op: ramen sluiten via afstandsbediening astra g #17823715

    Volgensmij heeft robert het over de knop op de sleutel.

    In reactie op: VXR achterremmen gemonteerd :D #17965761

    @RISL wrote:

    @Haasje17 wrote:

    heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.

    alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.

    Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?

    Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op…

    Enkel de schijven aan de voorzijden zijn verschillend en de remklauwbeugels.

    In reactie op: VXR achterremmen gemonteerd :D #17965755

    @RickR91 wrote:

    Jordi, zijn die remmen niks voor je??

    heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.

    alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.

    In reactie op: Remklauwen spuiten #17966389

    Grijze/zilveren velgen met rode of grijze klauwen.

    Of zwarte velgen met rode rand en rode klauwen.

    In reactie op: Methodes voor selecteren turbo #17965730

    Verdiep je ook een in superchargers ipv turbo’s. Het princiepe is het zelfde meer lucht in de motor, maar de aandrijving is geheel anders.

    En als je zelf niet teveel wil berekenen koop een dbilas turbo kit. Inclusief chiptuning.

    In reactie op: koppakking corsa b #17938197

    Was het een orginele gm koppakking?
    Heb je de motor eerst ingereden en de kopbouten nog een keer na laten trekken?

    Of heb je meteen plankgas dat ding op zn staat getrapt?

    Hoelang zit je motorolie dr al in? Is deze ook vervangen bij wisselen van de koppakking?

    Heb je toen de tempmeter opliep ook volgas getrapt?

    Laat alles eens controleren, want wanneer je blok ook echt te heet loopt is de kans op scheur in de kop of koppaking wel groot.
    Of het kromtrekken van het blok.

    In reactie op: EDS vs Chargertech? #17964372

    DIe how to staat ook hier op het forum.

    In reactie op: proberen met olie 1.6 16v corsa b gsi #17964754

    Eigenlijk heb ik een stomme vraag waarop baseren jullie dat 5w40 al bijna te dikke olie is voor een c16xe x16xe?

    want zelfs 5w60 is nogsteeds stroop en geen pudding.

    In reactie op: vectra a motorombouw paar vragen #17964802

    Je zou ook je bak kunnen behouden en je naven enz. Moet je wel bijpassend vliegwiel / koppe.ing zoeken.
    Dan hoef je nog enkel even motorsteunenen aan te passen en motorblok.

    In reactie op: hoe langer ik kijk hoe meer ik denk dat het past #17957584

    Zou het niet beter passen met orginele vw knippers?

    Tip zoek naar een hele grote krimpkous of dergelijke en trek die over de lamp zodat je niet teveel hoeft te kitten.

    In reactie op: Methodes voor selecteren turbo #17965719

    Wat is je doel? Wat wil je aanpassen aan het motorblok? Welk type motorblok? Hoeveel mag het kosten? Hoeveel PK wil je behalen?
    Hoeveel ruimte heb je? Wat is het huidige motorvolume? Hoeveel lucht verplaats deze nu per omwenteling? Wat is het maximum toerental? Bij welk toerental wil je het maximum koppel?

    In reactie op: Astra H probleem na verlaging #17940212

    @trashmetal wrote:

    ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan
    mijn ervaring zegt zat dat niet waar is
    want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt
    en je houd speling op de veer na montage
    betekent dat je hier al overheen zit
    dus dan gaat de neerwaartse slag te ver
    en slaan ze lek
    mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling
    door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven
    zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken
    mijn koni dempers zijn trouwens originele lengte

    grtzz Mario

    Toch vreemd ik heb bij mijn g met de orginele dempers geen speling met 40mm verlaging doormiddel van enkel veren.

    In reactie op: 1000+PK in een Corsa B? Het kan.. #17962099

    Ik was aan het zoeken naar een soortelijke civic met 1100 hp met rwd en die rijd dacht ik zelfde tijd.
    dan hem alleen niet meer vinden.

25 berichten aan het bekijken - 7,476 tot 7,500 (van in totaal 8,592)