Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk nogsteeds dat het met je nokkenassensor temaken heeft. Zeker als hij uitvalt en moeilijk start.
Bougiesvervangen? Kabels Controleren Bobine Controleren?
Veel rook? Hoeveel KM gereden?Heel erg afhankelijk waar en hoe je rijd.
Als je veel in de modder zand water rijd slijten ze sneller dan over de snelweg, maar stuur je erg veel en abrupt slijten ze ook harder.
Zonder LMM loopt die ook alleen via veilige waardes is het probleem verholpen als je gaat ridjen zonder de stekker van je lmm aan te sluiten?
Bij de G kan die er ook gewoon af. Bij de h zit deze vast en moet je zagen.
Weet je zeker dat je lekke koppakking hebt?
Deze koppen willen ook wel eens ergens scheuren.Dit zijn alluminium motorblokken dus een tip laat de kop vlakken voordat je een nieuwe monteerd.
En monteer bij montage altijd nieuwe kopbouten en draai deze aan op het juiste aanhaalmoment.Heb je geen momentsleutel niet aan beginnen!
Toch vreemd dan vermoed ik dat je bougies of kabels zijn versleten.
Maar als je een X18XE zou hebben ipv ene X18XE1 dan zou je eigenlijk geen melding kunnen krijgen zoals 0352 ignitioncoil cilinder 3 en 3 (typfout?)en 0130 heated exhaust gas oxygen ( hego ) sensor
kun je vermoedelijk negeren, deze neemt lamda waarden waar, maar zal nu hele andere waarde weernemen doordat de verbranding niet goed is op 2 cylinders. En wat bedoel je met 1 poort niet aanstuurt?2 januari 2012 om 21:45 In reactie op: Opel astra G Nov.1999 motorproblemen UPDATE 12-01-12 #17965793Haal maar een nieuw brandstofrelais, vermoedelijk ben je dan van al jeproblemen verlost.
Als de ecu het relais niet kan aansturen en jij de pomp doorverbind. omdat de pomp namleijk niet continu loopt.
Maar door de ecu soms word in uitgeschakeld krijg je storingen.
@wim gaat om een astra G deze heeft geen ecu bij dashboardkastje maar ergens in de motorruimte.Volgensmij naast de accu.
Lees net dat je het al vervangen had. Dan blijft eigenlijk krukassensor of klopsensor over.
Kijk eens achter je tellerklok daar moeten volgenmij meerdere blauwe draaden aan elkaar zitten geknoopt vermoedelijk is er een hiervan er neit meer aan vast geknoopt of geoxideerd.
Een Plug ga je ook niet meten want het word negatief geschakeld.
Maar eehm heb je een opcom toevallig?
Dat kun je inderdaad proberen. Maar weet niet of de waardes van de sensoren niet anders zijn.
Even uitproberen en dan weet je dat.
Heey dat heb ik dit weekend ook gedaan rood gesausd ziet dr goed uit.
@dion 264 is orgineel dus zijn ook maar 14mmVolgensmij heeft robert het over de knop op de sleutel.
@RISL wrote:
@Haasje17 wrote:
heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.
alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.
Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?
Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op…
Enkel de schijven aan de voorzijden zijn verschillend en de remklauwbeugels.
@RickR91 wrote:
Jordi, zijn die remmen niks voor je??
heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.
alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.
Grijze/zilveren velgen met rode of grijze klauwen.
Of zwarte velgen met rode rand en rode klauwen.
Verdiep je ook een in superchargers ipv turbo’s. Het princiepe is het zelfde meer lucht in de motor, maar de aandrijving is geheel anders.
En als je zelf niet teveel wil berekenen koop een dbilas turbo kit. Inclusief chiptuning.
Was het een orginele gm koppakking?
Heb je de motor eerst ingereden en de kopbouten nog een keer na laten trekken?Of heb je meteen plankgas dat ding op zn staat getrapt?
Hoelang zit je motorolie dr al in? Is deze ook vervangen bij wisselen van de koppakking?
Heb je toen de tempmeter opliep ook volgas getrapt?
Laat alles eens controleren, want wanneer je blok ook echt te heet loopt is de kans op scheur in de kop of koppaking wel groot.
Of het kromtrekken van het blok.DIe how to staat ook hier op het forum.
Eigenlijk heb ik een stomme vraag waarop baseren jullie dat 5w40 al bijna te dikke olie is voor een c16xe x16xe?
want zelfs 5w60 is nogsteeds stroop en geen pudding.
Je zou ook je bak kunnen behouden en je naven enz. Moet je wel bijpassend vliegwiel / koppe.ing zoeken.
Dan hoef je nog enkel even motorsteunenen aan te passen en motorblok.Zou het niet beter passen met orginele vw knippers?
Tip zoek naar een hele grote krimpkous of dergelijke en trek die over de lamp zodat je niet teveel hoeft te kitten.
Wat is je doel? Wat wil je aanpassen aan het motorblok? Welk type motorblok? Hoeveel mag het kosten? Hoeveel PK wil je behalen?
Hoeveel ruimte heb je? Wat is het huidige motorvolume? Hoeveel lucht verplaats deze nu per omwenteling? Wat is het maximum toerental? Bij welk toerental wil je het maximum koppel?@trashmetal wrote:
ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan
mijn ervaring zegt zat dat niet waar is
want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt
en je houd speling op de veer na montage
betekent dat je hier al overheen zit
dus dan gaat de neerwaartse slag te ver
en slaan ze lek
mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling
door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven
zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken
mijn koni dempers zijn trouwens originele lengtegrtzz Mario
Toch vreemd ik heb bij mijn g met de orginele dempers geen speling met 40mm verlaging doormiddel van enkel veren.
Ik was aan het zoeken naar een soortelijke civic met 1100 hp met rwd en die rijd dacht ik zelfde tijd.
dan hem alleen niet meer vinden. -
AuteurBerichten