Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welkom! een 8v in de soep? Wat was er dan kaduc?
Ehhh?? Waarom staan er geen berichten meer onder die voorheen er bij stonden?
waarschijnlijk een vacuem lek.
De tankontlcuhtingsklep controleren en de aanzuigbuis. En carterontluchting. Waarschiljnlijk is een van de slangen los of gescheurd.
Ik vermoed dat je je achterlichten eens moet controleren. Zijn deze allemaal in orde dan mischien je snelheidsmeter controleren? Of rijd je gewoon echt onder de maximum snelheid?
En dat opjagen heb ik dagelijks, en dan vooral door van die knakkers in pak in een leasbak een grote BMW5 serie audi a6 vw passat en phenom en natuurlijk onze opel vectra en insignia leaserijders. Ik erger me hier mateloos aan.
Dat wanneer je zelf al 10 km harder rijd dan toegestaan (echte snelheid) er nog van die mensen zijn die er dan achter gaan hangen op zon meter afstand of er dan rechts voorbijgaan.
Bij dit soort heb ik dan wel eens de neiging om een keer de rem aan te tikken om ze wat af te schrikken.
Zelf sein ik regelmatig en doe ik mijn raam bij een stoplicht open om mensen erop te wijzen dat zij hun verlichting stuk hebben, maar weinig mensen die dan uberhaubt denken die wil mij vertellen dat mijn licht stuk is. En ik vraag me dan af hoeveel van die nieuwe autos geven aan als de lichten stuk zijn?? Want er rijden er zoveel zonder rond.
Heet water erover dan kun je ze er makkelijker uittrekken.
10 januari 2012 om 07:46 In reactie op: Astra G 4cm verlagen met 18 inch velgen? kan dat?! #17970351Gaat Prima zolang er niet teveel gewicht achterin zit… Bij mij liepen de banden aan wanneer er drie mensen achterin zaten.
6 januari 2012 om 16:33 In reactie op: Hoeveel CC/m zijn de injectorenvan een Z16XE en/of X16XE #17968230Toevallig een vrij goedkoop adresje?
6 januari 2012 om 16:30 In reactie op: Hoeveel CC/m zijn de injectorenvan een Z16XE en/of X16XE #17968228Ja maar ik rijd nu met Dbilas inlaat en eaton m45 compressor dus hij mag wel wat rijker lopen als standaard heb ik zo het vermoeden. Binnenkort op de bank en chippen.
Hij past wel trouwens!
6 januari 2012 om 16:20 In reactie op: Hoeveel CC/m zijn de injectorenvan een Z16XE en/of X16XE #17968226Dat denk ik ook niet maar wilde het graag zeker weten. Omdat een van mijn Z16XE injectoren verstopt zat heb ik ze nu vervangen voor nieuwe die eigenlijk voor een x16xe waren. En loopt prima alleen geen idee of er veel verschil in zit en ik vind te rijk lopen geen ramp maar te arm is wel schadelijk dus hoop ik dat dat niet het geval is.
Nou die 1 op 28 is ook haalbaar, zet alle electronica en airco maar eens uit. En dan ongeveer 90 km/h rijden niet langzamer of sneller dan zul je dat wel halen op een testbaan.
Heey kun je ook een paar plaatjes uit solid works posten? Voor het idee?
Eehhh je rijd voglensmij zo goed als 1 op 19 / 20? Dat is zeer netjes.
Maar dan is en blijft nogsteeds de v6 niet langer als de viercilinder…
Als je een 6 in lijn neemt wel.@RickR91 wrote:
Om terug te komen op de keuring.
Als je auto op kenteken staat met geldige apk, en door de keuring komt op het circuit is er geen probleem.
Als je zelf een auto bouwt, zul je maar eerst door de RDW keuring heen moeten komen, en daarna ook nog een goedkeuring voor het circuit.
Niet alle circuits en evenementen hanteren dezelfde regels, voor sommige heb je FIA goedkeuring nodig.En dan wordt het een heel gedoe met berekeningen, formules, tekeningen, alles om te laten zien dat die aan de eisen voldoet die gesteld worden.
Een 4 cilinder motor zal een stuk makkelijker worden, daarvoor hoef je een stuk minder aanpassen.
Waarom zou je voor een 4 of 6 cilinder meer of minder moeten aanpassen? Als het een v motor word past die zelfs in een FWD astra g zonder al teveel aanpassingen. Eignelijk enkel de steun voor de bak en motor moet je dan zelf maken.
Nouja, het afslijpen en opnieuw oplassen van het carrosserie is hardstikke leuk idee, maar er zijn heel erg veel verschillen tussen het onderstel van de omega en van de astra g dus je gaat dan veel meer dingen tegenkomen dan wanneer je volgensmij de astra g gewoon ombouwd. En de bodemplaat van een g is nu niet echt heel erg onlogisch om toch een rwd van te maken.
Zelf begin ik binnenkort ook met mijn achterwiel aandrijving 4×4 ombouw van de g. Moet voor de 14e een complete achteras enz ophalen.
En dan gaan we zien of we het voor elkaar krijgen. Met ene lasapparaat en slijptol gaan we een heel eind komen vermoed ik.5 januari 2012 om 14:15 In reactie op: Hoeveel CC/m zijn de injectorenvan een Z16XE en/of X16XE #17968224Niemand die dat weet?
Die handbak past gewoon achter de 3 liter v 6 motoren.
Of een omega a motor de 3.0 6 in lijn.. is ook leuk!Dit is gewoon een middenconsole die in alle astra g’s was te krijgen waar je eventueel navigatie in kon krijgen.
Kun je kopen op original carpartsEn met ecu houden bedoel ik gewoon de motor compleet overhangen met ecu en kabelboom. En vervoglens de ecu wisselen omdat je anders alles zoals transponders sleutels enz opnieuw moet inleren en dat hoeft niet als je je oude ecu behoud.
Rest is kwestie van bak en aanbouwdelen steunen enz. losmaken. En weer opnieuw monteren.
dan gewoon enkel blok overhangen en je huidige ecu en bak houden.
Vraagje vervangen voor gelijkwaardig blok? Ander blok?
@blue-mission wrote:
om hier meteen op intehaken,
hoe veel werk is het om een c20xe in een c20ne gsi te bouwen,
kwa verschillende onderdelen. ?
ben ondertussen aan het zoeken naar een GSI 16v voor in de zomer,
maar kom weinig 16v’s tegen, en aangezien ik zelf veel kan.Dit is een flutije van een cent. Je hoeft namelijk helemaal niets aan te passen.
Hieraan zit een F16bak welke nou niet echt sterker is als een F20 hoor.Overbrengingsverhoudingen zijn wat anders.
Motorsteunen baksteunen enz. zijn gelijk van de c20ne en c20xe.
Ik denk dat je zelfs kabelboom en ecu kunt uitwisselen.
Er zijn ook drie type poken geleverd in de astra g
1 met stang achteruit linksvooraan
1 met stang achteruit rechtsachter
en 1 met kabelwelken dus allen op en andere manier de pookknop hebben bevestigd, maar bij alledrie kan deze gedemonteerd worden zonder zagen.
Katalysator hoord warm te worden of heet om de uitlaatgassen beter te verbranden. Maar waarschijnlijk komt dat door onverbrande benzine die in de uitlaat terechtkomt
-
AuteurBerichten