Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En je versnellingsbak ook omdat de c18nz bigblock is en c14nz een smallblock
Dat vochtvasthouden valt wel mee denk ik, na een paar minuten is mijn uitlaat al zo warm dat je je vingers eraan vast plakken tot zoongeveer de middendemper toe. Dus dat vocht is echt wel weg dan. En als je het goed strak ertegen monteerd is de kans klein dat er zoveel vocht achterkruipt die niet verdampt.
Je motrruimte zal wat koeler worden, maar daar is het eigenlijk niet echt voor gemaakt. Het is de bedoeling dat je spruitstuk hierdoor sneller op temperatuur is en deze beter zal behouden. Tevens het afkoelen zal hierdoor langer duuren wat eigenlijk je uitlaat beschermd tegen scheuren.
@Astra16VClub wrote:
Als ik een klever achter me heb zonder reden dan ga ik gewoon heel langzaam (zodat het lijkt dat ik het niet met opzet doe) naar links de streep over. Daar liggen steentjes en vuil en dat spat dan tegen je klever aan. Moet je zien hoe snel ze afstand nemen.
Wat me wel opvalt is dat het volgende enorm vaak kleeft:
– audi rijders
– bmw rijders
– vw golf rijders
– vrouwenen de zakamannen met stropdas..
Even ontopic, ik ben wel eens benieuwd naar fotos van je coupe. Vooral de achterkant. Ik vraag me af waarom jij je opgejaagd voelt. Is het niet gewoon dat dat dussen je oren zit? Dat je als snel opgefokt bent in de auto? Of wat voor type bestuurders jagen je dan zoal op?
Om welke ecoflex motor gaat het hier eigenlijk? Want de 1.3 diesel ecoflex is vanuit fabriek toch echt 1 op 24,8
Oja als er nu een x motor in hangt kun jehet beste een x18xe1 inbouwen anders moet je tevens electronisch gaspedaal en boom aansluiten.
Ik denk dat die zijn account beu is en graag geband wil worden…
Mischien stoppen met deze onzin trouwens, ik ben ook schuldig, maar ik zal stoppen met het onderspammen van dit topic.
Nee hoor bij een astra g zijn an de naafzijde de homokineten voor de big en smalblock motoren gewoon gelijk! Aan de bakzijden zijn ze wel anders. Dus je kunt dan gewoon je 4×100 naven behouden.
Altans ik rijd gewoon met de f18bak met orginele aandrijfassen die bij de bak zaten in 4×100 naven.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En wij alleen doen dan weer hetzelfde..
Mm toch niet echt, heb wel een olietempmeter en nog niet boven de 100 graden gehad. Oja ik rijd met castrol 10w60. Heb aan een oliekoeler zitten denken, maar zolang dez eniet boven de 100 graden uitkomt is dat niet echt nodig.
@wim-v6 wrote:
@waltwalt500 wrote:
@Baas J. wrote:
Precies wat botsie zegt… Ik rij liever gemiddeld 180 of 190. En als je zin hebt geef je nog iets meer gas :D
en dan zegt je motortje plofff..en dan staan we met zijn alle in de file door jou :jerry
Dat motortje van die koektrommel van je misschien..
Er zijn ook mensen op het forum die een GOEDE motor in hun auto hebben liggen.
De mijne kan er in iedergeval tegen om rustig een Kilometer of 300 achter elkaar Zo veel mogenlijk voluit te rijden (245 / 250km/u)
Willem
Haha, zelfs ik haal met mijn z16xe (beetje gekieteld) en f18wr+ bak van een diesel. 250 zonder enige pijn aan het motortje.
Rijdt maar eens van Botrrop naar bunde en Terug over de Autobahn 31 in Duitsland, kijken of jouw auto nog loopt als je dat gevloerd.Wim bedoeld de Z18XE of X18XE1, Je hoeft dan enkel de motor met kabelboom en ecu om te hangen. En kunt de versnellingsbak behouden.
Als je een bigblock (X20XEV, X20XER, Z20LET) wil inbouwen moet je hetzelfde trucje doen maar je bak tevens wisselen. En de voorste baksteun wisselen. Als je dan een F18bak gebruikt voor je ombouw kun je bij een giblock ook het schakelmeganischme behouden.
Bij een smalblock Z18XE of X18XE hoef je de bak niet te wisselen.
Oja, de X18XE1 is compleet anders als je huidige x18xe
Op de handrem trekken en dan gewoon in de versnelling koppeling rustig oplaten als je koppeling versleten is zal die verbranden anders zal dat wel meevallen je mag hem best wel snel oplaten. Of luchttoevoer dichthouden hoeft niet met brandblusser hoor gewoon doek ervoor houden of dergelijke.
Hoe kan er bij jou een simtec 56.5 in zitten? Die is voor de C18XE(L), X18XE, X20XEV. Maar niet voor de X16XE.
Volgensmij hoort daar een delco ecu aan.13 januari 2012 om 17:49 In reactie op: olie lampje brand en tikkende motor vectra b 2.5 v6 automaat #17973612Waarschijnlijk lekt die olie uit de oliepomp/krukaskering of pakking. Doordat veel olie hieruit word geperst krijgt die niet genoeg oliedruk en gaat het lampje branden, doordat je dan rijd met te weinig olie lopen de lagers stuk waardoor de motor gaat inhouden stutteren ofwel. Motorblok is toe aan een revisie. Wat je zou kunnen proberen is lek repareren dan olie vullen en kijken of dat het olielampje nog brand. Als dat niet het geval is gaan testen en kijken of die niet meer stottert stottert hikt die wel. Dan is je motorblok gewoon overleden, en zit er niets anders op dan reviseren of omlepelen.
@Peter. wrote:
Mijn X20XEV heeft hier ook last van. Alleen brand er bij mij geen olielampje. Slangen zijn onlangs vervangen, dus daar zou het mijn inziens niet aan kunnen liggen..
Slangetje vergeten?
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
eerlijk ik snap dat sommige jongens moe worden om telkens het zelfde te vertellen over het ombouwen van het een en van het ander.
maar de reacties hier vind ik soms beetje overdone, vaak op een niet zo hele slimme vraag, maar laat die persoon in zijn waarde denk ik dan.
tenminste als ik deze vergelijk met andere fora, aan de andere kant heb ik wel het idee dat hier meer mensen met verstand rond struinen.
daar ben ik het mee eens, en als het al op het forum staat roep dat dan niet aleleen maar geef de info mee die nodig is om het te vinden (Link) :wors
Motor moet lopen toeren afstellen kun je met een stelschroef op je gasklep doen. Maar volgensmij kun je die idle niet aanpassen via de opcom. Ga eens met de auto langs een vakman / garage ik denk dat die eht probleem vrij snel gevonden heeft.
Ik ken de auto niet dus blijft nu toch echt gissen zonder dat we dat ding horen of zien laat ik maar zeggen.
En ik denk dat je anders flink wat vervangen gaat hebben en het uiteindelijk nog neit hebt gevonden en dat zou sonde zijn van je centen.
Het motorblok van mazda (Dus waarom kop wisselen??? Anpassen? Enz?) past prima in een opel met een adapterplaat op zijn huidige bak. Maar kwa afmetingen wijkt het nu niet echt ernstig veel af van de opel v6 motorblokken. Dus tja, ik zie het voordeel er niet van in omdat een opel v6 motorblok er dan ook in past. Hij is mischien net een cm of 6/7 smaller.
Tip voor RISL mischien moet je je niet zo focusen op een omega waar alles al op en aan zit wat je nodig hebt bij zoeken van een auto. Maar gewoon motor, bak en auto gescheiden van elkaar aanschaffen.
En eeh vergissen is menselijk, en aangezien we allemala mensen zijn kunnen we allmeaal wel eens iets anders typen dan we bedoelen.
Zelf vind ik dat het goed gaat hier op het forum. Dat voorstellen daar erger ik me ook aan dat dat steeds tussendoor word gepost van stel je voor. blabla.. De rest intereseert me niet zo vind het wel prima zo.
Chippen van een x16szr is eignelijk zonde van je centen. Ik zou je aanrijden om hievoor bijvoorbeeld een spagettiespruitstuk te monteren, en je luchtfilterhuis te ontgrenzen, dan heb je al meer winst dan wat je enkel behaald met chippen. Eventueel ombouwen naar multipoint injectie dan denk ik dat je zeker pk’s gaat verdienen, maar software zal nu niet veel veranderen met de bovengenoemdeveranderingen zul je al wel wat meer halen maar word het nogsteeds maar een kleine heoveelheid extra pk’s.
Oja eigenlijk is het aantal nm per pk interesanter dan het aantal pk’s
Heel eerleijk BlueAStraG Mart heeft grotendeels gelijk. zeker bij een x16szr is wienig te behalen. Van een z16se zou je dan net wat meer kunnen verwachten, maar met coldairintake en dergelijke ga je er echt geen racemonster van maken en is sonde van je geld.
Bougies ga je echt geen pk’s mee winnen.
Heb je ook wat meer info als links naar websites van Datatuning? Bijvoorbeeld een auto die op de vermogenbank is geweest en met een lijstje wat er allemaal door hen is aangepast?
Ik heb nu het woord Datatuning zo vaak voorbij zien komen dat het bijna lijkt of je er enkel reclame voor maakt, maar zijn er ook harde cijfers?
Oja ik had een ongeblazen z16xe met 154 PK en daar moet je ook echt wel wat veranderen voordat je die eruit krijgt.
kamaraat van mij deed dat ook lichtjes optrekken, en dat remt als je hem meteen omhoogtrekt gaat het inderdaad fout. Ja zegt die dan zien ze toch dat ik rem… Maar neee hoor dat zie je bij de meeste niet.
@Astra F Vaassen wrote:
nee bij mij gaat er oppeens een knop om weet het ook niet, dan word ik gek, ik weet ook wel dat het niks oplost maarja op dat moment denk ik dan niet helder.
Trek bij zoiets noooit zomaar aan de handrem, omdat je deze minder goed onder controle hebt als je rempedaal en tevens bij de meeste autos dan de remlichten NIET oplichten.
-
AuteurBerichten