Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Neem contact op met de rdw en meld gewoon dat je denk dat dit oplichting is, mischien dat zij meer kunnen vertellen of willen vertelen.
20 januari 2012 om 06:54 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975710Mocht het niet zo zijn wacht geduldig af todat mijn blok het begeeft…
Maar hoop dat het voorlopig nog heel blijft.Hollden Commodore is tegewoordig gewoon een Vectra
Hollden Cruze is Chevrolet Cruze/ Opel Insiginia (Beide autos zijn van GM en dus gebruiken grotendeels zelfde basis)
Hollden Spark is een Chevrolet Spark / Opel Corsa (Ook hier delen de autos onderhuis veel)Hollden heeft enkel hun eigen motorsegment wat hier niet leverbaar is.
Chevrolet heeft grotendeels een ander motorsegment, maar ook een aantal gelijke.Vauxhall Opel en Saturn komen grotendeels overeen en hebben een enkele omgebadgde auto.
Tevens gebruiken de merken ook zelf weer omgebadgde autos van andere merken zoals suzuki (Agila) of fiat(Nieuwe Combo).
Het motorsegment hierin leverbaar is dan wel weer grotendeels van GM@wim-v6 wrote:
@Dano1.6_8V wrote:
@Haasje17 wrote:
@wim-v6 wrote:
@opelfreak1975 wrote:
ik rij met mijn astra g x1.8xe1 door elkaar heen 1 : 12 en als ik alleen maar snelweg rij met 100 / 120km/h dan haal ik 1 : 14
voor een 1.8 vindt ik dat redelijk zuinigPlak er een langere bak achter en je lange afstand verbruik gaat richting 1 op 15 a 1 op 16 met gemak..
De Astra X18XE1 is alleen met een korte bak geleverd, en kan zuiniger lopen met een lange bak.
Als zijn nieuwere zusje de Z18XE met lange bak 1 op 16 a 1 op 17 kan halen (1 op 14 a 1 op 15 op LPG (G3)) in een Vectra station op de lange rit, dan moet de X18XE1 dit ook wel kunnen halen ongeveer..
Willem
Inderdaad ik geloofde het eerst ook niet maar ik ben met een lange bak van 1 op 13/15 naar 1 op 16/17 gegaan.
Dus lange bakken erachter dat rijd ook zoveel rustiger op de snelweg.. Hoeeft het blok ook niet zo hoog in toeren..
gewoon even een simpel vraagje: kan zoiets ook met een X16SZR? Niet zo zeer voor het zuiniger rijden maar wel voor de toeren!
En als het antwoord ja is, welke bak dan?Ja hoor kan wel maar zou zeker ook niet te lang gaan rijden, dan heb je echt niks meer over qua trekkracht in 5
Zowel de F13 F15 als F17 passen op jouw motor..
Willem
De bigblock bakken zoals F16, F18, F20 Passen ook met koppelingsplaat van een Volkswagen polo en huidige vliegwiel drukgroep enz.
Of het zou tevens nog de buis of oliekoeler aan de achterzeide van je blok kunnen zijn.
Oja, en bij je remmen hoef je eigenlijk enkel de voorste schijven en rembeugels, Klauwen zijn gelijk.
Mochten je klauwen achter anders zijn dan zijn de schijven zelfde diameter, maar je hebt dan het oude type klauw van bosch en hoef je niet te wisselen. En anders zijn deze gewoon gelijk.@wim-v6 wrote:
@opelfreak1975 wrote:
ik rij met mijn astra g x1.8xe1 door elkaar heen 1 : 12 en als ik alleen maar snelweg rij met 100 / 120km/h dan haal ik 1 : 14
voor een 1.8 vindt ik dat redelijk zuinigPlak er een langere bak achter en je lange afstand verbruik gaat richting 1 op 15 a 1 op 16 met gemak..
De Astra X18XE1 is alleen met een korte bak geleverd, en kan zuiniger lopen met een lange bak.
Als zijn nieuwere zusje de Z18XE met lange bak 1 op 16 a 1 op 17 kan halen (1 op 14 a 1 op 15 op LPG (G3)) in een Vectra station op de lange rit, dan moet de X18XE1 dit ook wel kunnen halen ongeveer..
Willem
Inderdaad ik geloofde het eerst ook niet maar ik ben met een lange bak van 1 op 13/15 naar 1 op 16/17 gegaan.
Dus lange bakken erachter dat rijd ook zoveel rustiger op de snelweg.. Hoeeft het blok ook niet zo hoog in toeren..
19 januari 2012 om 06:55 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975708@Astraman wrote:
Ik heb ooit eens gelezen, een x18xe1 blok onder een x16xel kop. Dan schijn je ook wat te winnen omdat je dan een 1.8 ervan maakt, alleen hoeveel weet ik niet.
Krukassen van opel zijn oersterk, ik heb er zelf eignelijk nog nooit een gehad die is gebroken. Drifjstangen daarintegen zijn wat minder sterk, Maar de sterkte van de drijfstangen van de 1.6 motoren doet vrijwel niet onder aan die van de standaard let motoren.
Oja en de drijfstangen van de 1.6 turbomotoren van opel lijken vrijwel iedentiek aan die van zijn voorganger.
Waarschijnlijk zullen deze wel anders gegoten of geslepen zijn om ze sterker te maken maar het zou me niets verbazen als deze gewoon gelijk zijn.K&N en Green Lijken erg veel op elkaar kwa materiaal, maar een pipercross is helemaal anders ten opzichte van die twee.
Pipercross is van een soort van schuim helmaal vlak k&n en green zijn van een soort textiel, vervormd in een soort lamelen.
Een upcmail staat vaak geregisteerd op een aders. Dus wellicht kun je informeren bij upc.
Als ik heel rustig aan doe haal ik de 1 op 17/18
Met een Z16XE met hieraan een F18WR+ 3,74
17 januari 2012 om 23:19 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975704@ baasj
Dbilas rijd zonder internals aan te passen ook met 215 pk en dat gaat langer goed als een let op 300 pktjes..
ofwel meer dan 2 ton is dus prima haalbaar.Delphi is orgineel
Heb je tevens al contact gehad met iemand van speurders? Anders die even melden en vragen of dat ze vaker klachten krijgen over de gebruiker waar jij je lexmaul hebt gekocht.
Daarom een tip, alles boven de 100 euro gewoon ophalen, want je weet tegenwoordig nooit.
17 januari 2012 om 10:12 In reactie op: olie lampje brand en tikkende motor vectra b 2.5 v6 automaat #17973624Tja, ik vind het wel een beetje eigen schuld als ik dit lees. Want een rood lampje wil zeggen dat je niet verder meot rijden en moet stoppen. Maar als je stug doorrijd is het niet gek dat dr wat stuk gaat he. En als je dan ook nog met olielampje aan 120 durft te gaan rijden met je automaat, dan ben je dus gewoon je auto aan het aftrappen.
Verstopte/weigerende injector?
16 januari 2012 om 16:40 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975699Ik rijd met een Z16XE, Met dibilas inlaatspruitstuk, Lexmaul Spagettie, Group A Uitlaat systeem, Katvervanger, X16XE injectoren. Eaton M45 op 0.5 bar. Kustom Chip En F18WR+ Versnellingsbak Goed voor zon 215pk 298NM. Standaard 101pk
Ofwel er is zeker winst te behalen met een compressor, maar zou eerst beginnen om wat andere dingen aan te passen. Daardoor loopt die onderin wat lekkerder.
16 januari 2012 om 16:13 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #1797569716 januari 2012 om 15:49 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975695Mario, dat is heel erg afhankelijk van wat je wil uitgeven. Want ik heb een artiekel waar ze hem ongeblazen naar de 300+ hebben geholpen.
16 januari 2012 om 15:43 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975693@trashmetal wrote:
Zoals door haasje17 al gezegd
onderste inlaatdeel pakken van de x16xe, manzel crooke of dbilas er op
spaghettispruitstuk, en ik zou er een 2.0 uitlaatpoepert op zetten
135/140pk haalbaar, plaatsen van lage druk turbo is 175/180pk ongeveer de max
zonder het blok aan te passenMario
Dbilas prutst dr 210 pkk uit zonder internals aan te passen. Ik nu 215…. dus dat kan ook…
16 januari 2012 om 15:00 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975691Nouja, voor de rdw gaat een astra g omkeuren lastig worden ofja in iedergeval meer dan 1000 euro kosten indien je er een ander blok in hangt. (omdat je dan een geluidstest, weggedragtest enz moet gaan doen mits er geen typegoedkeuring voor is) Is dit er wel moet je ook eicht allles ombouwen zoals bij de typegoedkeuring. Dit wil zeggen als ervoor typegoedkeuring is bijvoorbeeld een opc blok in een g dien je tevens de remmerij steek enz aan te passen zoals bij de astra waar de typegoedkeuring voor is gegeven.
Voor de verzekering geld als je dit meld en het staat NIET op kenteken dat het nogsteeds niet verzekerd is. Dus als een exper komt kijken voor schade aan de achterzeide en die constateert dat dat bijv 1000 euro kost nou dan word dat vergoed.
Heb je schade aan de voorzeide en constateerd dat dit 1000 euro kost en ziet perongelijk dat het motorblok niet orgineel is en dat wil zeggen niet het motorblok wat op kenteken staat dan zou deze dit kunnen noteren en kan het zijn dat je verzekering niets uitkeert. Tenzij dit op kenteken staat dan mogen ze het niet weigeren.
16 januari 2012 om 08:51 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975677Eehm als je een x16xel sneller wil maken kun je het beste eerst het inlaat en uitlaatspruitstuk aanpakken.
Inlaatspruitstuk heb je de keuze uit Lexmaul, Crooke, Mantzel, of Dbilas.
Dbilas heeft de meeste winst omdat dit in combinatie met chippen is als je deze bij dbilas koopt.Voor uitlaatspruitstuk kun je het beste een spagettiespruitstuk 4 2 1 aanschaffen van lexmaul of andere producenten.
Dit zal je zon 20 tot 30 pk opvleveren.
Wil je daar nog zon 50 tot 70 pk bovenop doen, ga je met een lagedruk turbo / compressor rijden.
Dbilas heeft hier ook een complete kit voor. Vuldruk is 0.5bar overboost 0.6 bar.Haha,, maar eeh.. in nederland is de plaats op de weg nog altijd RECHTS…ofwel niet onnodig linksrijden.
Welk motorblok zit er in?
In welke kleuren is de heatwrap allemaal te krijgen? Ik zou namelijk graag rode willen.
-
AuteurBerichten







