Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat hangt er nu eigelijk?
@Senatorman wrote:
@Haasje17 wrote:
Ja maar 250gb blijft een sata disk en de toeganstijden van een satadisk zijn velemale slechter dan die van een sas disk. En raid 1 ? Sofware Raid? Dan staat je cpu voor je te reknenen ipv van de controller.
Oja… ik geef enkel advies he…
Wij draaien voor een aantal klanten verschillende SQL servers waarbij de disks de preformance bepalende factor zijn en de CPU’s uit zn neus staan te wreten.
Inmiddels prijsopgave binnen.
De server zal worden uitgevoerd met:
Met 2x 300GB SAS + hardware-matige raidcontroler. :D
Meerkosten 45 euro per maand. :( (donaties nog steeds welkom)Als er nu 45 leden 12 euro doneren ben je daar ook weer voor een jaartje vanaf! Ik zit krap deze maand maar komt vanzelf een keer.
Dat is mooi het echte 24/7 spul
@iquick wrote:
wrm gewoon niet SSD raid? Ok zijn wel duur maar snelle dingetjes:O
SSD disks zijn nogsteeds vele male minder betrouwbaar dan daadwerkelijke disks, en vele raidcontrollers kunne er
al helemaal niet mee om gaan. Wil je dat dat toch betrouwbaar is kun je wel dure diskjes kopen maar heb je meestal
nogsteeds geen 24/7 spul. En een server wil je toch echt een aantal jaar stabiel hebben.Even kijken naar de uitlaatlijn anders moet je die ook aanpassen of andere bestellen.
Ik vermoed dat je stekker is geoxideerd, kabels is beschadigd. Soms komt heto ok voor dat er vocht in je ecu zit..
Luchtmassameter enz zijn uit te wisselen met x20xev, x18xe1 en x20xer.
Willem dat is wel juist. Er zijn wel degelijk vectras en astra f jes geleverd met twee delig carter.
ik heb er toen twee gevlochten ringen in gedaan 1 die erin hoort en daartegen een wat grotere en vervoglens tegenelkaar gemonteerd en iedere week wat strakker gedraaid todat hij niet meer lekte.
Ik heb er een zonder… gewoon van de astra g..
Radio ingebouwd toen de auto nog op contact stond / sleutel er nog in zat toen keer sleutel er helemaal uit en er weer in en toen deed die het niet meer. Vermoed dat dat de reden is.
Ik heb ook een orginele opc II bumper… En eeh… coupe sideskirts zijn gelijk aan die van een opc he.
achter in vje lampen zit een bundel kabels de stekker voor je dimlicht trek je eruit en steek je in de balast deze kan verkeertom bbruin is negatief. dan steek je de xenon lamp in de koplampunit en klaar is cees.
Werkt die al?
Riem vervangen is niet erg ingewikkeld.. En 1 tandje verkeerd zal die niet door stuk gaan enkel slecht lopen. Is ongeveer een half uurtje werk met juistje gereedschap. je heb 3 inbus of torx nodig voro los en vastzetten van de waterpomp. Een torx voor spanrol en torxdoppen voor de looprollen. Blok op bdp zetten blokeren van de nokkenassen en dan even riem eraf en nieuwe erop. Spanrol vastzetten op 8nm net vorobij het streepje klaar..
Enkel bij een vakgarage is het zo gaat de riem stuk breekt hij.. vergoeden zij het repareren van je blok anders is het je eigen pakkie an.
Ik denk dat je distributie spanner kapot is.. en dat die niet meer optijd staat.
Als sensoren andere waardus aangeven dan daadwerkelijk zou moeten krijg je geen foutcodes he. Dus kan vanalles zijn. Bij de eerste start hoeveel toeren draaid hij dan? ALs je hem zo laat lopen slaat die dan uiteindelijk ook af? Heb jij clima controll? Zet je arico eens uit / aan. Maakt dat verschil?
Niet goed vast in de fitting?
reiniger aan de oude toevoegen he niet aan de nieuwe… Maar wat is vies? En lijkt me sterk dat die daardoor afslaat..
Als je goede balasten hebt hoef je geen andere zekering te monteren.
En inderdaad het is zo simpel. Enkel zorg dat je een reserve zekering hebt. Mocht je het verkeertom doen + – in de meeste gevallen is er dan niets loos en springt de zekering of doen de lampen het gewoonweg niet en is het kwestie van omdraaien en zekering wisselen.
Die kabels kun je gewoon door de rubber eruit trekken. En dan vervoglens de orginele stekker van je lamp in je balast steken. Staat een + en – op je ballast. Bruine draad is – andere is +
Gaat het om een x20xer? Daar hoord orgineel een sportnokkenas in te zitten. En het koppel begint dan pas laat.
Ehhhm een x16szr is geen echt powerblokje. Dat afslaan zou kunnen duide op een vervuilde gasklep, maar in dit geval is die heel anders dan van de andere opel motoren omdat dit een sigelpoint blokje is. Ik weet hiervan niet zo 123 hoe dat deze stationair werkt. Distributie een tand verkeerd staan?
de flens is uit eens stuk dus ik zou zeggen alle stekker loshalen dan kun je die erdoorheen trekken.
De C18XE, C18XEL, X18XE, en X20XEV (oude type) kunnen zonder enige aanpassing aan ecu kableboom worden overgehangen.
Als je de motorkabelboom aanpast / sensoren overzet kan er tevens een X18XE1 (andere koppelingsplaat en org vliegwiel nodig) X20XER en X20XEV nieuw type op draaien.Even goed controleren of de water en oliekanalen gelijk zijn. Maar volgensmij kun je ze wel uitwisselen. Ze zijn alleen niet helemaal gelijk volgensmij.
-
AuteurBerichten