Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De zuigers passen er wel in , maar de kleppen zijn anders ingeslepen in de zuigers. Dus dan is het gokken of dat dat elkaar niet gaat raken. Ik vermoed dat wanneer je x20xev zuiggers in een c20xe zet het elkaar zal raken andersom denk ik dat het niet zal passen.
Inderdaad onder de handrem.
Heey mario mischien is het zelf een vrouw? En eeh fotos zijn van de auto denk ik he… of eeh… nogsteeds niet helemaal tevreden met het resultaat van mn z16xe… maar word aan gewerkt.
Ennnehh daar heb je twee van die dingen voor aan je deur hangen he… hoe denk je dat mensen met een bestelauto achteruitrijden met dichtgelaste ramen?
Het is minder ingewikeld als lijkt. Ombouw naar meganisch gas is enkel pdaal en gaskabel. Benzinepomp heeft tevens een Retour enkel leiding dient gelegd te worden. En als je nieuw type dis hebt kun je de steun aan de dis zeide van een x20xev/r.
Dat lampje werkt volgensmij ook met de andere kabelboom omdat dat in je tellerbak zit. En anders niet in je tellerbak aanwezig is maar de bedrading wel.
Ik zou je klepdeksel controleren en kijken of deze niet gescheurd is bij mij zat er een haarscheurtje in het deksel zelf waardoor deze lekte. En anders doe eens vloeibare pakking tussen de pakking en de deksel en de pakking en het onderblok. Wil soms wel helpen
Nadat vorig jaar iemand achterop had gehad heb ik mijn auto laten herstellen bij de dealer.
De achterklep die erin zat hebben ze toen vervangen ze zouden de ruit overplaatsen en dit hadden ze dus niet gedaan.
Dus ik had ineens een heldere ruit achterin. Toen zouden ze het oplossen en hebben ze het bedrijf het laten tinten wat ik zelf ook had gehad zij hebben het beplakt, tevens tweemaal wat nu nogsteeds af en toe op de randen loslaat dus dit is geen goede oplossing ikzelf zou het graag opnieuw laten doen maar wegens de kosten zie ik dat niet zo zitten.@Jack-omegax3.0xe wrote:
KIJK je massa eens na??? Denk dat daar een probleem in zit waardoor ook de lmm een storing geeft.
Hij heeft bij mij een nieuwe lmm gehaald mocht niet baten. Gister had ik hem aan de telefoon en vertelde hij dat hij de stekker van de lmm had doorgemeten met contactspray ingesprayd en opgescuurd. Massa was ook goed.
Enige wat ik nog kon bedenken is massa van de ECU of ECU zelf.
Vandaag ging hij nog de Kabels doormeten op breuken.
ZO heb ik het toendertijd ook gedaan gewoon ff 12volt voeding eraan gehangen en aan die knopjes draaien of alles in de kachelmotor werkte en bij mij ging toen al die klepjes open dicht enz.. dus werkte.
Hoe heb jij je startmotor laten doormeten als ik vragen mag? Als je je eigen startmotor inlevert ter revisie kan het veel goedkoper.
@Baas J. wrote:

Ben je wel tot half twee bezig maar dan heb je ook wat :D
INderdaad het slopen van je dash is meer werk dan lijkt.
Welke sensoren alle sensoren zitten namlijk al in het kachelhuis enkel die van de buitentemp voor in de bumper niet.
zonnesensor is niet perse noodzakelijk.Nee hoort zo is zo gemaakt dat het bovendeel zowel in een engelse als nederlandse auto te gebruiken is.
Nee hoeft niet maar je moet wel de kachelweerstand gebruiken die bij ecc hoort en deze GOED aansluiten. Dus ik zou toch de z16xe dashboom gebruiken.
15 februari 2012 om 11:20 In reactie op: Olietemperatuurmeter aansluiten op sensor…. maar hoe? #17990446Bij de z20let zit er een plug net boven of onder de olieaanvoer van de turbo welke je ook kunt gebruiken.
Als je de handleiding van mij gebruikt kun je in princiepe op alle autos ecc maken waar airco aanwezig is dus ik zou zeggen pak dem eest complete boom. Ik zou die van de z18xe gebruiken. Oja uit welk jaar is je kabelboom van de z16xe? Want die dingen voor de xenon sproeiers bij mij was dat wel voorbereid. Maar heb gezien dat een aantal de relais in de motorruimte hebben en een aantal in de zekeringkast.
Ehhm bij het schutbord aan de achterkant achter dat stof zit ergens een of twee schroeven dacht ik.
Oja als je zelfde merk kacelhuis hebt nu dus behr en behr ecc dan zou ik je huis demontereren zodat je de aircoradiateur en koelvloeistof radiateur kunt controleren op lekkage en niet je circuit voor de airco en koelvloeistof weer moet vullen en dit gewoon dus gesloten kunt houden.
Aangezien het dash er toch uit moet zou ik gewoon kachelhuis overbouwen
En dan dash eruit ander dash erin en dan je tellerklok enzo weer terugzetten.
En dan ben je klaar.Oja 1 vereiste is natuurlijk een aircopomp haha..
om de 60.000 km of 5 jaar kosten zitten tussen de 150 en 250 euro.
En altijd waterpomp vervangen.
Ehhm als lagers versleten zijn slecht zijn word de drijfstang hierdoor vele maale warmer waardoor deze kromtrekt.
Eehhh onderdeelnummer van de x20xev krukas en z20let zijn gelijk he… Dus steker maakt niks uit. En eeh vliegwiel tweedehands kost niet meer dan 3 tientjes. En eeh heb je de lagers bekeken. Meestal zijn deze de oorzaak van dit probleem en niet de drijfstangen.
Volgens EPC onderdeelnummer
Word de krukas gebruikt in, C18XE, X18XE, X20XEV, C20SEL, Z20LET, Z20LEH, Z20LER
Zowel in Omega, Zafira, Astra, Calibra, Vectra
Enkel is bij de x20xer het boutenpatroon anders. Dus ander nummer.
waarom zou je nie gewoon die van een x20xev gebruiken?
accu defect startmoteren gaan vrijwel niet stuk
-
AuteurBerichten