Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2012 om 20:35 In reactie op: Nieuwe Astra GTC OPC… Zou je hiervoor geen moord plegen? #18004710
@Tusk wrote:
gvd heeft m’n pa net een GTC 1.8T besteld…
ik zie niet direct heel veel verschil qua uiterlijk eigenlijk, iets wat bij de H wel overduidelijk is.
Vraag me af waar je die dan hebt gekocht? Bij VW?
12 maart 2012 om 09:47 In reactie op: Nieuwe Astra GTC OPC… Zou je hiervoor geen moord plegen? #18004726Nouja, ik vind driekwart van de reactie zoals kan makkelijk een 6 cilinder zijn of rwd beetje onzin.
De 2 liter tubos leh/let is zelfs 500 pk haalbaar op de voorwielen zodner enige problemen…
Buiten dat… vind ik nieuwe autos zoiezo te duur. Ongeacht of het nu wel of niet een opc is.
Verder is het niet echt mijn smaak… de auto lijkt teveel op dievan concurenten zoals Renaut en Volkswagen en Seat.
kom een keer bij mij langs…
Het is waarschijnlijk vacuum lek.De map sensor meet de luchtdruk in het inlaatspruitstuk
Nuja een gereviseerde nieuw type c20let past er vrij gemakkelijk in aan kabelboom hoef je niks aan te passen je kunt gewoon de ecu achter het dash kastje leggen en de boom van de startmotor enz van je oude motor gebruiken. Je hebt wel je oude ecu ook nog nodig voor je stuurbekrachteging. Enige wat je dan nog aan hoeft te sluiten is de bedrading van je C20XE ecu naar je teller klok en dat stelt niet zo heel veel voor.
Als je nieuw type c20let pakt kun je gewoon de motorsteun van een x20xev/er gebruiken aan de distributie zijde en kun je deze gewoon heel gemakkelijk in je astra monteren.
Enkel is de ombouw niet erg ingewikkeld, maar gaat dit je wel een paar duizend euro kosten om hem straat legaal te krijgen omdat dit type motor niet geleverd is in de astra g zal deze extra tests moeten odergaan bij de RDW.
Als je een Z20LET pakt en je hebt er alle typegoedkeuringspapieren van opel destijds bij kost het stukken minder. Kun je gewoon opvragen bij opel nederland. En eeh electronisch gaspedaal is nu niet echt heel ingewikkeld en wat je ook nog zou kunnen doen is je huidige gasklep gebruiken. En dan de stekkers omsodleren zodat de z20let ecu het ook snapt. Enige wat dan niet kan is cruse control.
8 maart 2012 om 14:34 In reactie op: Wie is er bedreven in het solderen van fijne elektronica? #17934393Hey als het mij lukt zonder fouten wil ik die van jou ook wel doen
Tja, maar het ligt echt niet aan het materiaal.
Zoek maar eens in epc, De krukas is namlijk gelijk aan die van de m2.8 c20xe
de drijfstangen zijn zelfde als in de z20let word gebruikt.Oja even de x20xev, heeft zelfde krukas als de Z20LET/LEH
Ofwel dat de drijfstangen en krukas enz niet sterk genoeg is? Dat is eigenlijk dus zo goed als onzin.
De let zou dan dezelfde problemen metoen hebben.Denk dat de rede van brokken eerder is dat de x20xer eerder word afgetrapt dan een z20let.
wat je zou kunnen overwegen is om gewoon een z20let turbo erop te monteren is gewoon plug en play met de olieleidingen van een z20let en deze te rijden onder 0.6 tot 0.8 bar overboost. Heb je stuk meer vermogen. De electronische drukregelaar op de trubo vervang je dan door een meganische.
En eeh als je de zuigers vervangt voor lagere compressie en dan een leh turbo monteerd heb je min of meer gewoon een let.
Ik vind trouwens juist dat de meeste meetingen richting het noorden zijn. HIer in brabant niet zo heelveel.
Als het maar in de buurt van breda is haha (roosendaal, tilburg, eindhoven enz allemaal in de buurt vind ik het prima.) als het maar brabant is.
Luchtfitlerhuis van de Astra G is op de 2.2 na of een diesel allemaal gelijk. Je kunt ook die van een 1.4 1.6 1.8 2.0 gebruikten is gelijk aan die in de let zit.
Je kunt gewoon je huidige motorsteunen en dergelijk overzetten op een c20xe en dan past deze er gewoon in. Is eigenlijk gewoon 1 op 1 wisseltruuc. Wel ecu en startonderbreker en motorboom wisselen.
Dat klopt inerdaad maar het onderblok van een x20xev is gelijk op de zuigers na. En ook met hoge compressiev erhouding kun je geblazen rijdne welleswaar met minder laaddruk maar daardoor heb je nog altijd meer vermogen en meer koppel onderin. Als bij een turbo motor met lagere compressie.
Dbilas levert complete kits zonder internals aan te passen mits door hen gemonteerd zelfs garantie op de internals van je blok.
Nouja dat niet voor gebouwd vind ik beetje onzin. Elke motor kan geblazen of ongeblazen worden uitgevoed. En als je dan bedenkt dat het nummer van de krukas van een x20xev gelijk is aan die in de z20let en leh worden gebruikt. Ofwel zelfde onderdeel waarom zou een z18xe dan niet de onderdelen kunnen hebben die meer dan sterk genoeg zijn voor 200 pk of meer?
Zelf rijd met een z16xe met compressor meer dan 100% meer vermogen. En dat gaatal een aantal duizende kilomters goed.
Zelf een turbo ombouw gedaan op een x20xer en uiteindelijk 1 drijfstanglager versleten en na onjuist vervangen in de soep gelopen. Eingen schuld.. dus..
Geld tevens voor de A16LET en de Z16XEP delen ook grotendeels zelfde onderdelen.
Gewicht van de nieuwe opels is ook stuk zwaarder als alle vag spullen. Daarbij is opel nogsteeds een van de weinige die 200 pk uit een 1.6je perst
En aangezien de 1.6 motoren daarop gebaseerd zijn. en deze 188 pk leveren is dat toch niet niks.
En de 1.4 tsi zijn nu niet echt veel snelle rhoor er is een 120 pk en 160 pk variant en opel heeft ook twee varianten.
Welke welleswaar minder pk’s heeft maar meer gewicht voort moet slepen. en vrijwel even snel is.
Doe maar in breda is een half uurtje tot drie kwartier rijden… Doe het weekelijks… Hoezo eindhoven… En die daarvoor wonen dan :jerry ..
Eehm? De turbo motoren van opel zijn juist stukken beter dan die van de VAG. Fiat en alfa maken betere..
Astra g heeft geen filter rechtstreeks op de radio of aan de twee speakers maakt niets uit. houd er wel rekening mee dat 2 speakers van 4 ohm op 1 kanaal dus 2 ohm word paralel en 8 serie
28 februari 2012 om 10:47 In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000744vervang bij terug monteren tevens je bouten. WEet niet hoelang deze lagers erin zitten en het lijkt erop dat je krukas lichte beschadegingen heeft en deze dus groefjes veroorzaakt in je lagers. Maar is geen ernstige schade.
Eeh die van een hatch en een coupe zijn toch gelijk op de glazen in de bumper na?
bak met zout in water hierin twee roestvrijstalen pijpjes steken aan de rand links en rechts in de bak en hierop een accu of andere gelijkspanning aansluiten. dan het gereedschap in de bak leggen zonder de electroden te raken.
Ik heb een vochtwreter gehuurd op stroom. Hier ziet een slang aan leg je in een emmer en je zet drie dagen dat ding aan.
Dan moet je je emer een aantal keer omkiepreren… todat er geen drupeltjes meer uit komen.Kijk maar eens zal vast ook mogelijk zijn.
een langere versnellingsbak monteren zodat je minder toeren maakt is ook een optie.
24 februari 2012 om 16:38 In reactie op: is het mogelijk een astra f17 bak te vervangen door een f18 #17994479Als je een F18 Bak pakt van een astra G past deze ook, je moet dan een klein uitstulpingkje van je onderblok afveilen 2 mm ongeveer. En een koppelingsplaat bestellen van een VW Polo II 200 mm. Kun je deze ook erin hangen aan een smallblok. Oja en de aandrijfassen van een astra F of G
makkelijkste is om een F15 of F17 bak te gebruiken.
Verschil X20XER met X20XEV zijn:
Nokkenassen
Krukas (ander boutenpatroon) (de krukas van de x20xev is identiek aan die van een LET/LEH dus ook sterk genoeg)
Andere software in de ECU (ECU is identiek)
Uitlaatspruitstuk (Spagetie / VS gietijzeren spruitstuk)
Inlaatspruitstuk (afhankelijk van het boujaar van de x20xev anders tevens gelijk)Rest is gelijk.
Kun je 1 op 1 wisselen zuigers zijn gewoon gelijk!
-
AuteurBerichten