Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gewoon open luchtilter monteren als je zelfde geluid wil. Inlaat geluid of uitlaatgeluid aanpassen is namelijk een groot verschil.
@BlueAstraG wrote:
Ja dat moet de ontbrekende lmm een beetje opvangen zeg maar.
Doen samen zelfde als de lmm maar dan zelfs beter.
Ik op ze altijd op tussen de 2.8 en 3 bar. en banden kunnen best wel veel hebben. tussen de 2.4 en 3 bar zit je goed, en eigenlijk is dat afhankelijk van je comfort eisen. anders kun je ze zelfs nog wat zachter laten als 2.4 bar.
@BlueAstraG wrote:
Helemaal out ben ik nog niet, kan nog net achter de pc komen Bas :lol:
En nu we toch aan het ouwehoeren zijn, ik heb ook geen lmm he.. Misschien werkt het bij mij dus wel extra hahahh :jerry
Maar wel een map sensor en inlaattemperatuursensor.
Passen die van een signum en vectra c niet toevallig ook erin?
Als je C16XE ecu + boom + sensoren op een X16XE monteerd gaat prima.
Ik heb zelf zelfs een Z16XE draaiende gehad op een C18XE ecu kabelboom en sensoren. welke prima liep.
12 april 2012 om 19:36 In reactie op: nergens stekkers voor mistlampen aan te komen,nu knippen ??? #17888861Ik heb hier nog een hele hoop draadboom liggen, mischien zitten daar de benodigde stekker aan en kunnen we zelf de draden ertussen solderen?
@BlueAstraG wrote:
@sw_reijnders wrote:
heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag
vermogenswinst 0 . . . feit:jerry
je kunt er ook teveel lucht in gaan douwen . . . maar dan heb je zelfs kans dat de motor alleen maar beroerder gaat lopen
Kerel, met je 6000 nog wat posts en je manier van typen en “onderbouwen” lijkt het er voor sommigen op, dat je er veel verstand van hebt. En dat zul je in veel gevallen misschien ook zeker wel hebben.
Maar hier krijg ik toch zeer de neiging je de daadwerkelijke feiten in kindertaal aan je uit te leggen.
Maar zoals ik al zei, I’m out. En ik wil jou in je waarde laten. Want dit is niks persoonlijks ofzo.
Meer lucht in een motor levert bijna altijd meer vermogen op. Alleen een standaard ecu zal hiervan vrijwel geen voordeel ondervinden.
Tenzij je ook zorgt dat de ecu en uitlaat tracect tevens aanpast.
@martklanderman wrote:
Nee zit gewoon geklikt ;) Maar het zit gewoon tussen de oren hoor..
Dit is niet helemaal zo aan vermogen zal het vrijwel niets uitmaken, maar je vermogenskromme veranderd er wel door.
Hierdoor afhankelijk van of de aanzuiglijn langer of korter word, maar verplaats je je maximum koppel in het toeren gebied.Dus nu komt je maximum kopel eerder of later. zal niet meer dan 300 rpm verplaatsen, maar maakt weldegelijk verschil.
@Oenatje wrote:
@Haasje17 wrote:
Die kabel is de geschakelde plus die onderandere naar je radio gaat. Waarschijnlijk is deze al bij de vorige eigenaar dan gesmolten. doordat deze hem mischien verkeerd heeft aangesloten? Bijvoorbeeld de radio gevoed doormiddel van de geschakelde + in plaats van aan uitschakelen. Vaak word er dan teveel stroom getrokken en springt de zekering. en gaat men er een grotere in zetten met dit als resultaaat.
Al meerdere malen gezien.
rood is constante plus
zwart is geschakelde plus
duidelijk te zien dat het een rode kabel was
Tja, maar er staat geen stroom meer op. En zonder constante plus op het contact zou de auto niet starten. Hoe verklaar jij dat de radio het niet doet? en als je goed kijkt zie je nog een rode kabel, met kabelschoen eromheen.. kabel gewisseld of opnieuw gelegd?
Hoi bij dit type motoren kun je de sensor niet uitwisselen met een 1.6 wel met een 2.0 x20xev, c18xe(l) of x20xer, of y22xe of x22xe. Maar dat is afhankelijk van het type sensor.
Er zijn ronde en vierkante geleverd.
Is je kabel vlakbij de sensor gesoldeerd? Dan hebben ze het oude type vierkant vervangen voor een ronde wat ook wel eens problemen oplevert.
Je lamda weglaten en kijken of het opgelost is is ook een oplossing. Gat wel je mml branden, dan steek je hem daarna weer terug drie keer starten en stukje rijden en lampje is weer uit.
Als je ze erin zet gaat prima geen kit ofzo, kun je gewoon adapterringen voor kopen. En daarbij ondanks strooilicht kan dit prima, als je ze maar gewoon goed afsteld.
Ik zit toch te denken aan een pakking op het inlaatspruitstuk die niet helemaal dicht is. Erafschroeven alles nog eens dichtmaken met vloeibare pakking dr tussen. en nog eens kijken.
Gewoon de orginele GM bogies erin.
Ehhmm?? als je + op – heb gedaan en – op plus… kun je het vergeten..
dan is of bijna alles stuk of zekeringen gesprongen.Bij over starten hoor je namelijk + op + en – op – te doen.
Deze mag inmiddels dicht, was kapotte dynamo.
Nog een aanvulling zowel gegroevde als geperforeerde kosten extra remvoering, maar remt uiteraart beter. Bij de gegroevde is het wat minder dan bij de gerperforeerde. Als je het enkel voor de looks doet, dan zou ik niet zoveel kijken naar de prijs van de schijven maar wel goede blokken nemen. Anders gewoon orgineel houden als je tervreden bent over het remmen nu.
Je remschijfdiameter is gewoon zelfde houden als orgineel. Niet groter of kleiner want dat gaat gewoonweg niet passen. Ferode blokken met gegroevde of vlakke schijven zou mijn voorkeur zijn.
Lamda sonde keer schoonmaken en terugdraaien.
Sportschijven vreet blokken. Daarbij kijk eerst eens wat je huidige diameter is voor en achter. is verschillend trouwens.
Voor is tevens geventileerd. Goede blokken doen meer als sportschijven. Wil je geperforeerde schijven om beter te remmen valt dat tegen en kun je beter gegroevde nemen.
Zelf zou ik ze gewoon voor orgineel vervangen met mischien wat betere blokken.
Mijn ouder hebben een zafira staan op benzine met een z18xe, gebruikt ook vrijwel geen olie, tussen de beurten door nog nooit hoeven bijvullen. En deze heeft 403.000 km op de klok.
En loopt nogsteeds als een trein… heeft alleen al aardig wat achterdempers en uitlaten versleten.Mn pa spuit hem tegenwoordig met koudverzink nadat hij eronder zit… gaat die wat langer mee.
Klepdekselpakking, disontsteking heeft deze niet!
Die kabel is de geschakelde plus die onderandere naar je radio gaat. Waarschijnlijk is deze al bij de vorige eigenaar dan gesmolten. doordat deze hem mischien verkeerd heeft aangesloten? Bijvoorbeeld de radio gevoed doormiddel van de geschakelde + in plaats van aan uitschakelen. Vaak word er dan teveel stroom getrokken en springt de zekering. en gaat men er een grotere in zetten met dit als resultaaat.
Al meerdere malen gezien.
Bluns Gespot in de bocht bij het wokrestaurant in beers.. tussen 19.00 en 20.00 ik reed hem tegemeod..
-
AuteurBerichten