Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bakje onder de kachelknoppen eruit halen daar zit een stikker met behr of delhi erop.
Is vrij makkelijk te vervangen, welk type kachel heb je delphi of beru? Ik heb van beide nog weerstand liggen, mag je voor een 10tje hebben.
In de g zijn ze geleverd met en zonder retour blijkbaar. En verschillen tot een Vectra B , Astra, F G zijn niet heel erg groot. een X18XE1 of X16XEL zijn beide smallblocks en daarvoor meot je hetzelfde ombouwen. Je kutn bij beide motoren je huidige bak zelfs behouden. En remmerij 101 tegen 115 pk.
Zowel Michelin Pirelli en Bridstone enz. hebben ook banden die cuppen enz. Ligt vooral aan de prijsklassen van de band. In veel gevallen. Ik rijd zomer altijd pirellis en winter altijd michelin en met bijde nooit problemen. Trillingen kan ook komen door te lang rondrijden met verkeerde bandenspaning. Ongeacht of die later wel goed is.
23 april 2012 om 08:34 In reactie op: Onderstel Astra Sport Edition II ’02 vs Vectra sport ’98 #18009207Vectra En Astra is in beleving even hard. Als je de vec gewend bent. Is het zelfde idee als bij een G enkel wat lager veel meer is het niet.
@Bluns wrote:
Een x16xel (2) is het minste werk. Omdat deze ook op 4 gaats staat, anders moeten we naar 5 gaats of de homokineten ombouwen.
Maar dan nog is het aardig wat werk.
Zelf ben ik van een x16szr naar een x16xel gegaan, daarbij is omgebouwd:Motor+bak
Kabelbomen
Brandstoftank met pomp
Brandstofleidingen
Ecu + transponderIk zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar het makkelijkst is om er een donor auto langs te zetten en beginnen met overschroeven.
Pomp hoeft helemaal niet. Retourleiding wel!
5 gaats ombouw is niet noodzakelijk.
Om hem straat legaal te krijgen moet je zoiezo naar lelystad gezien d eleeftijd van de auto a 1000 euro.Alle in de g benzine motoren passen hierin met de daarbijbehorende versnellingsbak.
Aandrijfassen passen gewoon in de 4 gaats lagers. Wil je betre remmerij zet je er gewoon preformance remmen onder
de astra f gsi heeft geen grotere dyameter als een g met 4 gaats naven. Enkel achter kun je dan ook schijven monteren zoals onder een aantal diesels of cabrios/coupe’s is geleverd.X16XE X18XE1 is enkel een motorswap, wil je ene X20XEV of X20XER moet je tevens de bak overzetten. (F18 past op huidig schakel meganisme F23 moet je schakelmeganiscme overzetten.)
Wil je een Z16XE, Z18XE is motorswap met tevens interieurboom wegens gaspedaal.
Wil je ene Z20LEx moet je interieurboom en bak / schakelmeganiscme meenemen.Benzine pomp is voor alle modellen gelijk enkel met je bij de X20XEV, X20XER, Z20LEx een retourleiding leggen. Retour is al aanweizg, maar nu een ring lijding, die weer op de aanvoer uitkomt.
De Z14XEL en XEP zijn zelf identiek in de meeste gevallen hebben beide kunstof deksel.
Je kunt het enkel zien aan de motorkode bij de versnellingsbak.17 april 2012 om 14:50 In reactie op: druklager vervangen moet dan ook het vliegwiel vervangen #18007133Hoezo het vliegwiel vervangen? Waarom zou je dat dan doen? Die breekt echt niet af hoor?
http://www.ats-wheels.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
Stuur ze eens een mailtje.
Zonder egr is die volgensmij enkel in de vectra geleverd. Het heeft vooral met het bouwjaar en de daarbijbehorende mileueisen temaken.
16 april 2012 om 10:28 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948853EGR? Vaccuem lek? Koppelingsplaat? Motorsteunen?
En tevens de rijeigenschappen van de vorige bestuurder.
Zijn fysiek zelfde motorblokken enkel motormanagement is anders.
Staat je meter ook op 0 stand als je de auto start?
Gezien de leeftijd is katalysator niet verplicht abs ver’plicht denk dat dat een fabeltje is’.
Als je je plastic kap demonteerd zie je toch echt een egrklep zitten op ene Z18XE
STel je eerst eens voor in het voorstel topic. Dan willen mensen wat beter reageren.
Ik zie zelf niet zo heel geod waarvan de foto is? Is deze nu van de pook?Kapotte drukregelaar?
Uitlezen? Mischien is het de startonderbreker?Hoelang loopt hij dan? Maar paar seconden?
14 april 2012 om 08:51 In reactie op: PC voor inbouw in de wagen. Waar werd dat nu weer verkocht? #17845069http://www.solit-distribution.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tja, eeh laatst een ingerolen en dan krijg je er toch echt nog maar 2500 euros voor..
Dus ik vind het aan de hoge kantGeen van bijde…. :jerry
13 april 2012 om 11:38 In reactie op: Corsa 1600 16V wil niet aanslaan, klappen in inlaat/verzuipt #18005549Brand er geen lampje? motor gewisseld ofzo? Klinkt als startonderbreking.
13 april 2012 om 11:37 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948850C20XE injectoren zijn veelste groot.. Kun je de waarden aanapssen maar dat krijg je ecu niet goed bijgeregeld. Dus je bent momenteel allerlij dingen aan het veranderen waar het eigenlijk al niet aan ligt dat hij niet goed loopt. Dus vermoedelijk kun je erop wachten en dan heb je straks vanzelf je blok in puin.
Ga er maar vanuit dat die stuk is dan. En monteer de andere want het probleem met noodloop was niet. En je had een probleem wat niet optrad wanneer je gas geeft stationair. Dus ik vermoed dat het wat anders is. Zit je katalysator niet dicht ofzo? Maakt je versnallingsbak veel geluid? Zit er niet teveel olie in?
-
AuteurBerichten