Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je een Z16SE rijd kun je zelfs je ecu behouden rijd namelijk op dezelfde ecu als de Z16XE je kunt je huidige kabelboom gewoon behouden en overzetten op de z16xe.
Nieuwe pakking, die moer met leding kun kun je ook je huidige slang voor gebruiken die naar je rembekrachtiger gaat en de moer daaruit draaien.
Andere kleine uiteindjes horen de vacuum slangetjes aan die aan het spruitstuk zitten nu. En de carterontluchting.
Dat die geen fout geeft is afhankelijk van de ecu die erin zit. Er zijn er namelijk ook die werken zonder egr klep en zonder foutcodes.
Ik wil je daar best bij helpen.Volgensmij is dr een drijfstanglager versleten.
ECU van een x18xe heeft startonderbreker dus ook deze uitwisselen anders gewoon orginele ecu behouden. en eventueel chip erin oversteken, maar je krijgt gewoon prestaties van een x20xev hoor. met de oude ecu.
Zijn je drijfstanglagers niet gewoon aan vervanging toe”?
Van oirschot naar best, een blauwe met diverse chrome accenten. En reflectoren achterop de bumper. Regelmatig gespot.
Eindhoven piuslaan Zwarte coupe, met zwarte achterlichten ramen, opc spoiler, chrome velgen. En dikke einddemper…Haha duistere astra..
En eeh anders kun je het opengaan van de ramen laten uitprogrameren, heb je dat probleem niet meer als je je ab te lang indrukt.
Ik rijd met een G vollédig met powerflex uitgerust maar moet zeggen, dat ik he tuiteindelijk toch tegen vind vallen. Toen alles nieuw was waren ze perfect, nu na een anderhalf jaar. Doen ze het niet beter dan de orginele rubbers van opel. Dus als ik eerlijk ben vind ik het sonde van het geld.
Moet er dan wel bij zeggen dat ik zon 30.000 km per jaar rijd. En dat ik regelmatig gebruikmaak van het rechter pedaal ofwel alles zwaar belast word.
Er zit een tankontluctingsklép onder de motorkap als het goed is lopen er drie brandsofleidingen, waarschijnlijk zit dan je vacuuim slang nit goed of de stekker er niet in. Of is het klepje stuk
En doortrekken zou die toch echt neit meoten doen bij de 4500 toeren stopt deze als deze sensor er niet in zit.
De x18xe en de x20xev zijn eigenlijk dezelfde motorblokken met een andere boring, ecu kabelboom bak en alle andere dingen kun je gewoon behouden.
Mooie G En eeh wat dat blokje betreft zijn een van de betrouwbaarste motoren geleverd ni een G
Als je de riem goed gespannen hebt kun je hem ruster zowel vooruit als achteruit draaien.
13 mei 2012 om 19:27 In reactie op: Corsa goed gekeurd als c20xe bij rdw met foto Pagina 2 #18017375Als het motorblok niet op kenteken staat is de auto niet straat legaal.
Wat dus wil zeggen illegaal, en dus onverzekerd dus hoort men hem gewoon in beslag te nemen.Mocht jij een ongevel krijgen en er technisch onderzoek plaatsvinden ben je ondank je heel nette ombouw alsnog de sjaak omdat de auto niet op kenteken staat. Ofwel niet verzekerd. Mocht er iets gebeuren buiten jou schuld om ben je dus alsnog fout. Wat altijd ten nadelen is voor jou en tevens anderen omdat niet de verzekering, maar jij zelf moet gaan uitkeren.
En dat wil dus zeggen dat je nu met een niet straat legaal of verzekerd voertuig rondrijd. Eigenlijk moet je hem nu dus zelfs vervoeren op aanhangwagen om hem om te laten keuren.
13 mei 2012 om 17:04 In reactie op: Corsa goed gekeurd als c20xe bij rdw met foto Pagina 2 #18017368TJa en wat kost omkeuren nu als het een oud beestje is… Is ook nu niet echt duur. En even klein dingetje, ecotec is nogsteeds een opel motor en het is enkel nieuwe generatie motoren van opel. Maargoed.. eignelijk hadden ze m in beslag moeten nemen.
een x16xel uit een g past ook met aanbouwdelen van je huidige z16xe.
Z16XE is in de Corsa C, Vectra C Zafira A, Astra G en Meriva A geleverd.
Letop een Z16XEP of R is een ander motorblok.
Moet gewoon passen, 35 is het persentage van de breedte. Dus breedte is ongewijzigd. Heb je de banden er zelf op zien liggen? Getrokken banden mogen gewoon door de apk.
Dan doe je toch echt wat verkeert.
Opcom werkt prima met de aangegeven modellen.
de kop van een x14xe en x16xe zijn wel gelijk, maar het onderblok is verschillenend kwa boring, boring van de c16xe en x16xe is gelijk, maar de kop van een c16xe is anders dan die van de x14xe en x16xe
Als het het spruitstuk op de foto is dan gaat het wel passen, maar vermoed ik dat je die twee gaten die open zijn dicht moet gaan maken. Anders lekt je spruitstuk.
Stop er dan maar eens orginele injectoren in met 3,5 bar drukregelaar is je probleem vermoedelijk opgelost. Vermoed dat die teveel benzine krijgt.
De slijper hem te kort geslepen? De baarden zijn namlijk nieuw veel langer dan orgineel.
Mischien is er een motorsteun of baksteun versleten waardoor hij scheef hangt. Als de vorige eigenaar veel korte afstande reed is het verstandig om de olie wellicht tijdig te verversen de komende paar duizend km.
Vibreren van koppeling kan tevens temaken hebben met een versleten baksteun (rubber)
Als je zeker weet dat er gruis of metaaldeeltjes in de motorolie zitten dan is de kans groot dat je drijfstanglagers het aan het begeven zijn.
Chipje zelf geschreven? Op de bank? Of gewoon beetje standaard van een chipper?
-
AuteurBerichten