Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het komt regelmatig voor dat de x18xe(l) word genoemd terwijl dit de X18XE1 is.
Nu is dat nummer op de foto enkel van de distributie steun.
De motorcode staat Op de rand bij het vliegwiel dus eigenlijk tussen de pijlstok en het vliegwiel in.
Maar nu kan dit nogsteeds een X18XE1 en Z18XE is het niet watn de inlaatpoorten zijn daarvan anders.
dus het kan enkel nog een X16XEL, Z16XE of zijn.
Heb je het inlaatspruitstuk toevallig ook nog?Die van een Z16XER past wel.
Elementen zijn gemakklijk te vervangen, ik heb ze zelf vervangen door aftermarket. Zijn wat langer en sneller warm
Let wel op dat de schakelaar van de stoelverwarming geen gewone schakelaar is. Dus dat je deze niet zomaar kunt wisselen met een knopje.
De steuenen en dergelijke zijn per model auto wel eens verschillend, maar blokken zijn onderling wel uitwisselbaar. Tevens zijn er een aantal in de vectra C geleverd welke een ecu hebben die canbus kent. Wat de overige modellen ook niet hebben.
Wisselen van de distributie is vrijwel gelijk aan die van een x20xev. op een klein dingetje na en dat is dat de nokkenassen een stuk makkelijker verdraaien als bij een x20xev. Dus blokeergereedschap is wat practischer.
Is geen ramp, word het iets ingewikkelder met signaal zoeken. Ik heb alle benodigde signalen van de boardcomputer afgelijd.
Snelheidsignaal Toerental signaal en watertempsignaal zijn de belangrijkste drie. (in jou geval dien je die dan vanaf de teller te halen)
Buittentemp kun je van je display afhalen.Ik neem aan dat je een c20xe bedoeld? En je hebt hierbij de orginele ecu en kabelboom?
Benodigdheden voor ecc ombouw zoals ik heb uitgevoerd is:
Kachelhuis van ECC auto
Bedieningspaneel van ECC auto
mid stekker of orginele ecc stekker + draadschema + kennis van electronica
soldeerbout krimpkous en één linker en rechter hand… :PMijn auto was al voorzien van airco is wel een verijste voor ecc anders zal het niet optimaal werken. (somers dan) winter gaat goed zonder airco.
Eindelijk weer wat tijd gehad, weer bezig geweest, met de audio inbouw en mijn uitlaat gewikkeld in heatwrap.
En komt het geluid van de uitlaat zelfs ten goede wat ik niet had verwacht eigenlijk. Klonk eerst wat blikkerig maar nu niet meer.Momenteel loopt de motor wat te rijk en heb ik wat roet in de uitlaat ga ik van de week oplossen, heb het vermoede dat mijn tweede lamda de oorzaak is.
@kiyamizio wrote:
als het de ophang punten gelijk zijn waarom bouwt iedereen dat een c20let in een kadett.
als een z20lex standaard al meer vermogen heeft.kan een z20leh op een let/r/l kabelboom draaien?
Omdat de z20let electrisch gas heeft en je dus ook de kadett moet ombouwen naar electrisch gas.
Of de motor naar meganisch gas.Stekker moet zijn voorzien van een + – en signaaldraad Rood Zwart of Bruin en een Bruin witte draad.
Als dit op de juiste pinbezetting zit moet het gewoon werken. Heb zelf een astra G met C18XE ecu gehad en deze was ook gewoon uit te lezen.29 mei 2012 om 20:24 In reactie op: Gedetaileerde Foto Tekening Achterkant Onderblok *16XE #18030259NIemand?
Krukassensor, nokkenassensor of stappenmotor kunnen het probleem veroorzaken, benzinetoevoer relais kan ook dit soor tproblemen veroorzaken.
De Luchtfilterhuizen van de G en H zijn tevens ook uitwisselbaar.
In beide zijn twee type geleverd één met de luchtuitvoer (na het filter) richting de voorkant (gril) van de auto.
en één met de luchtuitvoer richten de achterkant van de auto (schutbord)Luhtfilterhuis van de G en H is uitwisselbaar ik rijd ook met een G met luchtfilterhuis van een H erin.
De LET/R/L in een Astra G geleverd zijn geen canbus en passen allemaal.
Onderblok lijkt heel erg op de c20xe de ophangpunten zijn gelijk.Als je ecu en motorboom en dashboom van een g hebt kun je deze vrij gemakkelijk in een kadett monteren.
Als je dan nu toevallig al een bigblock motorblock hebt zou ik zelfs je versnellingsbak behouden.Z16XE met F18WR+ Bak 256KM/h op de testbank in zn 4 en nog niet aan einde van toerenbereik.
Wat voor bak zit er achter deze x20xev?
wat is de motorcode op je kentekenbewijs? Je kan er een 6 bak aan monteren, maar pk’s gaat er niet op vooruit en koppel ook niet alleen de verhoudingen veranderen.
de ecu’s van de X18XE1 hebben redelijk wat problemen de kans is groot dat dit het probleem is.
@martklanderman wrote:
Voor die prijs is het inderdaad niet echt best hahah. Als je je blok wilt laten chippen dmv een echte op maat gemaakte chip (dus niet een custom chip waar maar een paar kernvelden aangepakt zijn..), ben je in NL zeker €500,- kwijt. En dat maak je ook niet in 10 minuten maar ben je zeker een uur of 6 mee bezig. Een fatsoenlijke chip is ook altijd een software dat op een nieuwe chip staat en niet via de obd poort word geflashed.
Hoe flash jij de gegoten ecu;s dan? Bij de oudere ecus waar gewoon 4 schroefjes in zitten is het wel eenvoudig om chip te wiselen maar bij de moderne gaat dat niet lukken. Dan is het enkel mogelijk om de oude software op cd of ander medium te bewaren.
Even chippen zonder bank of dergelijke isprima mogleijk met een standaard motorblok. Want daaruit zul je op de bank niet veel meer behalen.
Nu zou het zomaar kunnen zijn dat de ecu van een I500 zeker vermogen zal opleveren of de software daarvan. Dat je dezelfde gaat halen als bij de i500 zou zelfs zomaar eens kunnen, omdat de meeste motoren volgens papieren zoals in de fabriek wel eens minder leveren dan zoals ze gebouwd zijn.
Voorbeeld hiervan is de Corsa D OPC en de Corsa D Nurenburgring. Deze hebben op een testbank meer pk’s dan in het boekje..
de Z16xe ecu en z16se ecu’s zijn gelijk. ook de software hierin.
Kabelboomen sensoren, karterpan en gasklephuis zijn tevens gelijk. ECU zit bij beide aan de rechterkant van het blok tegen het motorblok gemonteerd.
Stekkers zijn ook gelijk.Inderdaad, maar het kan ookn ook nog zijn dat je rubberen ring niet helmaal goed heeft gezeten en de carterpan vol is gaat het prima maar na paar km zuigt hij lucht aan. En steeds minder olie.
Controleer de stekkers bij de achterlichten eens. Daar zit ergens een stekker verbinding die naar de trekhaak gaat waarschijnlijk zit daar iets niet goed. Los contact? Massa slecht? heb je een orginele trekhaak?
Inderdaad, maar als de melding egr is kan het ook zijn dat deze roet in het eten gooirt haha letterlijk..
Krukkenas en nokkenas bepalen het toerentalsignaal. vanuit de ecu loopt een groene draad en dat is het toerental signaal.
-
AuteurBerichten