Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oliezuipen issue komt veelal door niet goed warmrijden en toch planken.
Dus ook met lage km stand kan dat alsnog voorkomen. Eignelijk moet je gewoon 1ste eigenaar hebben bij voorkeur iemand die gewoon altijd heel rustig rijd. (opa oma modelletje)X14XE en X16XE zijn bijna dezelfde motoren op de boring en de slag na. Inlaatspruistuk kan ook wel eens anders zijn maar die verschillen ook onderling tussen de verschilllende X16XE(L) motoren.
Lexmaul is perfecte pasvorm.
Dan zou ik kiezen voor een X14XE of X16XE (gsi)
Ik zou ze toch vervangen voordat je verder gaat rijden. Voor de apk kan het een afkeurpunt worden als ze teveel speling hebben.
Nu kan dit ook nog eens te heet gaan worden als ze echt stuk zijn en gaan vastlopen en dat ga je niet graag hebben met 120 km/h. Dat je wiellagers gaan haperen. En ik neem aan dat je wel gang zal maken in duitsland op de autobahn dus vervangen vooraf. Vastloper kan betekenen dat rechts of links begint af te remmen.Ik heb zelf een z16xe eens omgebouwd naar c18xe, hierbij had ik alle aircobedrading gewoon gelaten zoals het orgineel zat enkel de rpm van de z16xe ecu afgeknipt en die van de c18xe eraan. En daarbij werkte toen de airco zonder problemen. Omdat het voertuig snelheidsignaal en dergelijke dan gewoon actief blijft enige de airco gaat verder gewoon via de motorkoelmodule welke enkel een rpm signaal zal verwachten. Brand het motorkoel lampje? Zoniet lees de motorkoelmodule uit met een opcom of tech 2 deze geeft precies aan welk signaal deze mist.
Hang anders gewoon alles aan de xev ecu moet werken dan.
Buiten Bruin/Wit
Bruin GeelMoeten tevens
De Continu + en – en schakelstroom aan de diagnose stekker zijn verbonden om hem te kunnen uitlezen.26 juni 2012 om 12:29 In reactie op: RDW remmentesten / uitlaat geluids test..kilometertellertest #18039881Ik heb zelf alles zo ongeveer oem gebruikt en heb toen 900 euro betaalt om alle test te doen die nodig waren. Ik heb tevens typegoedkeuringformulieren opgevraagd bij opel voor het een en ander en ze steeds meegenomen. Hebben ze allemaal in 1 dag gedaan was hem wel een hele dag kwijt.
@BlueAstraG wrote:
Ik denk dat dat de enige oplossing is, wanneer je de sedan spoilert wilt customizen zodat ‘ie past.
Want MET ruitenwisser gaat dit, zo aan de foto te zien, no way passen.Je Astra wordt wel uniek als je de spoilert pasklaar maakt :thumb
Is die dan nog niet uniek?? :jerry
Anders opcom aansluiten en kijken welke signalen je auto mist voor de airco kun je gewoon uitlezen.
Heb jij nu geen toerental? Want ik ging ervanuit dat die bedraad was. Achter je tellerklok vind je een groene draad als je de draad die van je x20xev ecu komt die daarnaartoe gaat afknipt en de andere zijn er een stuk of 4 verbind met de groene draad (toerental van de c20xe) ecu moet deze werken.
Maar wat doe ik dan in dat lelijke gat?
Hij is van ABS gemaakt dus als die niet past kan ik de pootjes in iedergeval ronder schuuren past die op de klep. En eventueel als die niet hol is de spoiler wat smaller schuuren als de ruitenwisser ertegen komt.
http://www.gm-tuningparts.nl/opelparts.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar kun je ze krijgen voor 170 euro per kant.
Zitten de beugels op de klauwen wel goed vast? Als die niet goed zitten kan het remblokje een beetje kantelen en piept die ook.
Controleer de zekeringen onder de motorkap eens die zijn waarschijnlijk allemaal stuk
Ik zal mijn kamaraat vragen of die mee gaat.
Die rijd een vectra GTS C2 2.2 benzine. Helmaal orgineel.. (heb je alsnog een mooie vec)Ik heb spoiler 1 besteld, mocht deze niet passen, heb ik tevens contact met een verkoper op mp voor de opc spoiler.
Als je auto voorheen airco had. en je hebt tevens je x20xev ecu nog in je auto behouden. Kun je de orginele airco draadboom intakt heb gehouden kun je deze gewoon hierop laten draaien enige wat je moet doen is dan een koelvloeistoftemperatuur converter aansluiten. Deze kun je krijgen bij m-tech en het rpm signaal naar de x20xev ecu. (groene draad).
Nee hoor dat is de spanrol van de multieriem. Als je de poelie demonteerd. zie je hierachter een tandwiel met daarop een markering, deze markering staat ook op de nokkenassen deze moeten allen goed staan voordat je de riem monteerd.
De rol op de foto kun je met een sleutel omhoogduwen en dan gaat de spanning van je multieriem af en kun je deze demonteren. Als de nokkenassen met de markeringen juist staan dus twee streepjes boven gelijk met de klepdeksel en twee tegenover elkaar in het midden. En de krukasmarkering schuin naar beneden staan deze goed. Poelie eerst demonteren voordat je hem optijd zet en de riem eraf haalt want hierachter staat tevens een markering welke nauwkeuriger is dan die op de poelie.
Nokkenassen op tijd

Krukas optijd

Spanrol op juiste spanning

Spanrol te los (voordat je een aantal keer hebt rondgedraaid met de hand mag deze best wat te strak) Riem gaat altijd wat losser bij paar keer draaien.


Zijaanzicht optie 1 :




Voorkeur gaat uit naar de 1ste of 2de Mocht deze niet passen met ruitenwisser worden 3 en 4 mischien een optie.
Dat ziet er goed uit? Waar heb je die vandaan?
Als je denkt dat het aan de sleutelbaard ligt kun je ook je reserve sleutel de sleutelbaard uit elkaar halen. Deze afslijpen en dan past deze ook in de klapsleutel. Hierin zit het sleutelbaard met een inbus schroefje vast.
Mijne gaatprima, ligt wel aan de sleutelboer deze heeft hem dan te kort geslepen de sleutel is namelijk extra lang om dit te voorkomen. Als deze hem niet goed slijpt of afschuint past die niet lekker.
-
AuteurBerichten