Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
WD40 is your friend.
Probeerhet met torx doppen los te draaien, want anders worden je torx bouten rond en krijg je ze er nog moeilijker uit.
Anders kun je ook nog de weerstand meten van de spoel als je geen weerstand meet is die stuk.
Oja, als ze hem hebben gevuld zonder dat de pomp draaid kan die nooit goed gevuld zijn.Dan is de kans groot dat je aircopompspoel stuk is.
Meet eens of er stroom komt te staan op de stekker bij de aircopomp waneer de auto loopt en de airco aan is?Branden er lampjes op je cockpit?
Dat kan tevens probleemen geven want ijzer op ijzer met een snelheid van 3600rpm word snel warm. En vervormt. Probeer je olieprobleem maar op te lossen. Mocht dit het niet verhelpen bestaat de kans dat hij te lang zonder heeft gelopen.
Oja spoiler past, zelfs met ruitenwisser, kan ie alleen niet meer naar boven om de raam te wassen, maar wel naar links en rechts. Heb spoiler vandaag naar de spuiter gebracht. Inclusief antenne dopje. uitewisser gaat dr af. Heb meteen haaivin antenne meegegeven want die sproeier heb ik ook nie meer nodig.
Nu nog een hendel uit een coupe of sedan.
Vandaag even onder de kap wat carbonstikkertjes geplakt.


En zag tot mijn verbazing dat mijn zwarte heatwrap wit is geworden.

En toch maar weer een plaatje van de achterkant zoals die nu is:


even voor de liefhebbers nog een plaatje van de compressor, andere poelie gemonteerd met meer ribben:
Ziet er krappy uit, maar werkt prima hoor (je moet wat als het geld op begint te raken):

Eigenlijk kun je bijna iedere dynamo van een andere opel van ongeveer zelfde bouwjaren of nieuwer gebruiken.
Ampere uur maakt in princiepe nu niet heel erg veel uit voor de meeste autos. Meer is beter zeker als je met een hevige audio install rondrijd.Inderdaad, er zitten standaard 4 lampjes achter de tellerbak voor de tellerplaat verlichting en 1 lampje achter de km stand.
Waarschijnlijk zijn er dan een aantal stuk. Kun je bij de dealer nieuw krijgen of je kunt ze vervangen door leds welke veel langer mee gaan.
Bij de dealer denk ik alleen, maar ik heb dr ook een liggen als je wil, mag weg voor een prikkie.
Overheen gekeken,
Je kunt hiervoor het onderblok gebruiken van een X16SZR, Z16SE, C16NZ, (met behoud van zuigers)
C16XE, X16XE(L), Z16XE (zonder behoud van zuigers, moet je oude overzetten)Schijf moet er eerst af anders krijg je het lager er niet uit zit nammelijk in de binnezijde van de fusee vastgeschroeft en moet er ook naar binnen uit. Dus schijf moet eraf voordat je het lager los kunt halen.
30 juni 2012 om 07:47 In reactie op: RDW remmentesten / uitlaat geluids test..kilometertellertest #18039883@hans-rekord-e wrote:
@2000 wrote:
Waarom al die testen, bij mij keken ze alleen naar de bevestiging?
Komt misschien doordat de jouwe nieuwer is?
komt denk ik omdat er een verschil van 20 % of meer is in motorvermogen .
onder de 20% kijken ze alleen naar bevestiging van de motor ,boven de 20% gaan ze ook kijken naar remmen ed
Heb zelf een 2.0v6 in een 1800s rekord gebouwd en volgens de rdw keuren ze alleen op bevestiging als je binnen de 20% blijft ,moet nog binnenkort gaan keurenNee hoor vanaf bouwjaar 98 moeten ze allemaal aan die testen voldoen. Zelfs al is het motorvermogen niet veranderd maar wel de motorcode hoor je dit te laten doen anders kan de rdw hem alsnog bij een controle innemen.
Alle autos daarvoor worden vrijwel niet getest ook met stijgingen van mee rdan 20%. Enkel bevestigin van het blok en motorcode. Uitlaat (iets mee rdan eenn apk)
Ik denk ook inderdaad dat het tikken van de ontluchtingklep voor de tank is. Deze zit op je luchtfilterhuis geklikt. Maak hiervan het vacuum slangetje maar eens los. Als dan je meter werkt moet je je tankontluchting eens controelren die zit dan redelijk dicht.
Ik Ben inmiddels 22 jaar en rijd al drie jaar deze astra G:


Vacuuem lek.. waarschijnlijk.
Die van mij een paar maanden geleden.

Kopen en verkopen van een auto kost ook altijd geld. En van deze vectra weet hij wat ermee is gebeurd en de staat dat moet je bij een andere nog maar zien.
Blokreviesie voor alleen Liefheber? Dus als jij voor een 1000 euro aan remmerij en banden moet vervangen, dan verkoop je de auto? :shock:
Een vectra C is nu niet een heel oude auto en als je er veel km mee rijd waarom dan niet?inderdaad LPG altijd een Z18XE dan heb je geen problemen.
Zit in de Astra G, Vectra B, Vectra C, Corsa C (GSI)
Eigenlijk hoef je enkel de code te controleren, bak en aanbouwdelen behoud je gewoon van je vectra indien nodig.Inderdaad en je kunt deze ook synchroniseren zodat de teller gelijk loopt met de werkelijke stand
Denk dat je nokkenassensor stuk is.
Voor Revisie van een blok bij een rivisiebedrijf zul je ongeveer 1500 tot 2000 euro kwijt zijn.
Pakkingen + Vlakken + Reinigen + Kleppen + Klepseals + Drijfstanglagers + Slijpen Krukas
Ik denk dat dat zeker de moeite is voor een vectra c. Maar hoeveel km heb je gereden? Blokje moet eigenlijk wel zon 5 ton mee kunnen zonder revisie nodig te hebben.Je hoeft niets om te leren. Kun je 1 op 1 overzetten, wil je je km stand goed hebben staan kun je dit aanpassen middels een opcom of tech 2
-
AuteurBerichten