Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Compressor hangt erg laag onder tegen het motorblok nu is er heel weinig ruimte.
Als ik in de auto zat hoorde je bij veel toeren dat er wat tegen het schutboard trilde.Dit was de compressor deze kwam dan tegen het shutboard (slangen) en de stuurpomp.
Waardoor er kleine haarscheurtjes zijn ontstaan in de alluminium rand waar de silocne slang overheen zit geschoven.
Hierdoor heb ik een lek waardoor de motor dan niet lekker loopt. Zit nu te twijfelen of ok nu de pijp afslijp en de comproessor een stuk smaller maak en er dan een flens in een hoek van 90 graden op maak of hem zo laat.11 juli 2012 om 13:02 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045188En past dat dan zo 1 op 1 in een opel?
So nogemeer paketjs.. jeeeeheheh kan ik ook weer alluminium lassen… Hoop dat het morgen lukt anders word het weer naar de vakantie… Ben vanaf zaterdag weekje weg.. In de buitenlucht zonder electronsich gereedschap of 4 wielen.
Net hier mn nieuwe uitlaat binnen god wat een dun pijpje is dat 54 mm ipv 63 Denk dat ik mijn eindstuk wel ga overlassen..
Hier nog wat fototjes mede mogelijk gemaakt door RISL.




Ja maar met lage druk dus ongeveer o.5 bar gaat er niks stuk ook zuigers blijven heel. En dan zit je al over de 200 pk.
Schokkken komt door lekke kop. olieverbruik waarschijnlij ook omdat dat zwarte in je koelsysteem de olie is namelijk.
Als ik het zo bekijke gewoon enkel de kop laten vlakken en dan nieuwe zuigers en drijfstangen monteren. (Let op bij het monteren van de drijfstangen dat je de juiste lagerschalen neemt en kijk of er geen beschadegingen zijn op de krukas anders deze laten slijpen.
11 juli 2012 om 06:41 In reactie op: Astra 1.6 2001 ; motormanagmentlamp brandt, unknown error #18045868Is de egr dan niet afgedopt in plaats van vervangen?
Maak eens een foto van de draden aan de diagnose stekker in de auto?
Mm vreemd onderblok is gelijk aan een let op de zuigers na dan.
xer en xev zijn trouwens maar kleine verschillen enkel de nokkenassen en ecu. en uitlaat.
Mechanische liemiet van de xer ligt veel hoger. Aangezien drijfstangen en krukas het makkelijk af kunnen om er 250 pk uit te persen.
Je kunt alles orgineel houden en enkel compressor met aanbouwdelen monteren als je dan zorgt dat je niet over de 0.5 bar druk gaat
gaat dat prima zonder intern wat aan te passen doet dbilas ook met de turbo kit. Je ecu gewoon later herprogrameren bij een goede tuner.@Maurice89 wrote:

1 foto maar gemaakt :jerryIs dat jou hond? Ik vroeg me af waar die vandaan komt.. hij lijkt erg op die van ons…
Kabel vind je tegen het schutboard bij het relais en zekeringenkastje. Is deze er niet dan een oude opel zoeken met een odb1 connector en hier zo lang mogelijke draad aan laten en afknippen.
in het vervolg meer zon bestellen in de ochten.. ipv in de middag… ;)
Altijd netjes warm rijden voordat je gaat gassen. Zal volgende keer beschaaft vertrekken. Komt dunner pijpje onder.
@RickR91 wrote:
Ron, gordeldiertje had ik wel gezien aan de passagierskant. Cowboyhoed, was dat zo’n donkerbruine of beige?
Bruine Suede Hoed Ligt op de hoedeplank (is die voor gemaakt he) of achterbank. (als ik hard heb geremd).
En gordeldier aan de passagierskant. Omdat dat motivatie is om toch voor de pasagier je gordel aan te doen.
Heb er een hekel aan als je het niet doet.En dat werkt echt.. (ook volwassenen)
Volgendekeer zal ik hem polijsen en kleien en vleugeldeuren monteren (makkelijker binnen kijken) :jerry
Kruimeltjes en deukjes op de zuiger lijkt zo?
PS woon of werk jij op de weg naar vessem? Ik sport daar regelmatig voor een boerderij een astra G OPC Zwarte.
Motorblokje heeft ok wat zandkoroltjes of stukjes ijzerslijpsel gegeten zo te zien.
@Bluns wrote:
Haha de meerderheid maakt zich drukker om onze smaak aan bier dan de motor zelf.
Wees gerust ik heb hier een uitgebreid assortiment, Bavaria, Jupliler, Hertog-Jan, Wiekse, Duvel, Erdinger, Corona en Desperados ;)BaasJ, Nee dit is niet jou blok, die zit nog in de auto deze heb ik erbij gekocht zodat ik kan blijven rijden tot de ombouw.
Haha en toch blijft Bavaria en Jup beter dan al die andere…
Van de andere zijn enkel de primieum bieren lekker.
@kupersr wrote:
Ik ben in het bezit van een astra 1.8 cc. Past cruisecontrol van een vectra hier ook op??
als je een X18XE1 hebt moet je de cc module hebben van een opel met x motor. En bekabeling (kun je ook zelf leggen)
Als je een z18xe hebt hoef je enkel de hendel te monteren en deze in te leren. -
AuteurBerichten
