Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 6,776 tot 6,800 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Ron’s Astra G #17886287

    Compressor hangt erg laag onder tegen het motorblok nu is er heel weinig ruimte.
    Als ik in de auto zat hoorde je bij veel toeren dat er wat tegen het schutboard trilde.

    Dit was de compressor deze kwam dan tegen het shutboard (slangen) en de stuurpomp.
    Waardoor er kleine haarscheurtjes zijn ontstaan in de alluminium rand waar de silocne slang overheen zit geschoven.
    Hierdoor heb ik een lek waardoor de motor dan niet lekker loopt. Zit nu te twijfelen of ok nu de pijp afslijp en de comproessor een stuk smaller maak en er dan een flens in een hoek van 90 graden op maak of hem zo laat.

    En past dat dan zo 1 op 1 in een opel?

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886280

    So nogemeer paketjs.. jeeeeheheh kan ik ook weer alluminium lassen… Hoop dat het morgen lukt anders word het weer naar de vakantie… Ben vanaf zaterdag weekje weg.. In de buitenlucht zonder electronsich gereedschap of 4 wielen.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886279

    Net hier mn nieuwe uitlaat binnen god wat een dun pijpje is dat 54 mm ipv 63 Denk dat ik mijn eindstuk wel ga overlassen..

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886277

    Hier nog wat fototjes mede mogelijk gemaakt door RISL.

    In reactie op: eaton m45 (supercharger) x20xev ??? #18045668

    Ja maar met lage druk dus ongeveer o.5 bar gaat er niks stuk ook zuigers blijven heel. En dan zit je al over de 200 pk.

    In reactie op: advies reparatie astra #18046079

    Schokkken komt door lekke kop. olieverbruik waarschijnlij ook omdat dat zwarte in je koelsysteem de olie is namelijk.

    In reactie op: Z20let tunen (project) #18045799

    Als ik het zo bekijke gewoon enkel de kop laten vlakken en dan nieuwe zuigers en drijfstangen monteren. (Let op bij het monteren van de drijfstangen dat je de juiste lagerschalen neemt en kijk of er geen beschadegingen zijn op de krukas anders deze laten slijpen.

    Is de egr dan niet afgedopt in plaats van vervangen?

    In reactie op: opcom werkt wel bij corsa niet bij corsa c20ne #18032363

    Maak eens een foto van de draden aan de diagnose stekker in de auto?

    In reactie op: eaton m45 (supercharger) x20xev ??? #18045666

    Mm vreemd onderblok is gelijk aan een let op de zuigers na dan.

    In reactie op: eaton m45 (supercharger) x20xev ??? #18045664

    xer en xev zijn trouwens maar kleine verschillen enkel de nokkenassen en ecu. en uitlaat.

    In reactie op: eaton m45 (supercharger) x20xev ??? #18045663

    Mechanische liemiet van de xer ligt veel hoger. Aangezien drijfstangen en krukas het makkelijk af kunnen om er 250 pk uit te persen.

    In reactie op: eaton m45 (supercharger) x20xev ??? #18045660

    Je kunt alles orgineel houden en enkel compressor met aanbouwdelen monteren als je dan zorgt dat je niet over de 0.5 bar druk gaat
    gaat dat prima zonder intern wat aan te passen doet dbilas ook met de turbo kit. Je ecu gewoon later herprogrameren bij een goede tuner.

    In reactie op: Brabantmeeting: Fotolinkje in de beginpost #18002837

    @Maurice89 wrote:


    1 foto maar gemaakt :jerry

    Is dat jou hond? Ik vroeg me af waar die vandaan komt.. hij lijkt erg op die van ons…

    In reactie op: x18xe1 cruise control #18045423

    Kabel vind je tegen het schutboard bij het relais en zekeringenkastje. Is deze er niet dan een oude opel zoeken met een odb1 connector en hier zo lang mogelijke draad aan laten en afknippen.

    In reactie op: Brabantmeeting: Fotolinkje in de beginpost #18002830

    @usbstick wrote:

    Hoeveel pk heeft ie dan? En wat voor motor?

    Deze…

    In reactie op: Brabantmeeting: Fotolinkje in de beginpost #18002829

    in het vervolg meer zon bestellen in de ochten.. ipv in de middag… ;)

    In reactie op: Brabantmeeting: Fotolinkje in de beginpost #18002825

    Altijd netjes warm rijden voordat je gaat gassen. Zal volgende keer beschaaft vertrekken. Komt dunner pijpje onder.

    In reactie op: Brabantmeeting: Fotolinkje in de beginpost #18002818

    @RickR91 wrote:

    Ron, gordeldiertje had ik wel gezien aan de passagierskant. Cowboyhoed, was dat zo’n donkerbruine of beige?

    Bruine Suede Hoed Ligt op de hoedeplank (is die voor gemaakt he) of achterbank. (als ik hard heb geremd).
    En gordeldier aan de passagierskant. Omdat dat motivatie is om toch voor de pasagier je gordel aan te doen.
    Heb er een hekel aan als je het niet doet.

    En dat werkt echt.. (ook volwassenen)

    In reactie op: Brabantmeeting: Fotolinkje in de beginpost #18002807

    Volgendekeer zal ik hem polijsen en kleien en vleugeldeuren monteren (makkelijker binnen kijken) :jerry

    In reactie op: Z20let tunen (project) #18045796

    Kruimeltjes en deukjes op de zuiger lijkt zo?

    PS woon of werk jij op de weg naar vessem? Ik sport daar regelmatig voor een boerderij een astra G OPC Zwarte.

    In reactie op: Z20let tunen (project) #18045794

    Motorblokje heeft ok wat zandkoroltjes of stukjes ijzerslijpsel gegeten zo te zien.

    In reactie op: Z20let tunen (project) #18045793

    @Bluns wrote:

    Haha de meerderheid maakt zich drukker om onze smaak aan bier dan de motor zelf.
    Wees gerust ik heb hier een uitgebreid assortiment, Bavaria, Jupliler, Hertog-Jan, Wiekse, Duvel, Erdinger, Corona en Desperados ;)

    BaasJ, Nee dit is niet jou blok, die zit nog in de auto deze heb ik erbij gekocht zodat ik kan blijven rijden tot de ombouw.

    Haha en toch blijft Bavaria en Jup beter dan al die andere…

    Van de andere zijn enkel de primieum bieren lekker.

    In reactie op: x18xe1 cruise control #18045418

    @kupersr wrote:

    Ik ben in het bezit van een astra 1.8 cc. Past cruisecontrol van een vectra hier ook op??

    als je een X18XE1 hebt moet je de cc module hebben van een opel met x motor. En bekabeling (kun je ook zelf leggen)
    Als je een z18xe hebt hoef je enkel de hendel te monteren en deze in te leren.

25 berichten aan het bekijken - 6,776 tot 6,800 (van in totaal 8,592)