Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 6,751 tot 6,775 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra coupe #18046871

    Kans groot op kromme kleppen en zuigers met scheurtjes. Mischien wel meer. Reviseren… of nieuw blok.

    In reactie op: X20XEV geknetter bij stationair draaien #18050311

    edenk niet dat je een kettingspanne hebt… dus vroeg me af wat er een halve slag verkeerd stond?

    In reactie op: Verschil X16XE – C16XE #18052419

    oja niet knippen in je boom moet niet nodig zijn.

    In reactie op: Verschil X16XE – C16XE #18052418

    Nee alle sensoren van de X16XE passen in de C16XE. Enkel die op het gasklephuis en de mapsensor niet maar deze zitten op jou huidige spruitstuk of hiermee verbonden dus dan past dat prima.

    In reactie op: Verschil X16XE – C16XE #18052416

    Anders trashmethal hier op het forum een pm sturen heeft namelijk zelfde gedaan. Maar moet gewoon vrijwel 1 op 1 allemaal passen denk op de mapsensor egr en gasklep en spruistuk na dat ze verder vrijwel iedentiek zijn.

    In reactie op: Verschil X16XE – C16XE #18052415

    Sensoren die gewisselt moeten worden merk je vanzelf daarvan passen de stekkers niet. Je kunt ook je spruitstuk niet overzetten en je mantzel blijven gebruiken zoals nu. Maar dan moet je je egr klep uit laten programeren of je moet je egr ergens los laten bungelen. (ik zou gewoon spruitstuk overzetten) En de rest zoals vacuemslangen en mantzel en gaslklep zoals die nu zit laten zitten.

    In reactie op: Project 2: Opel Commodore B 2.8 -> 3.6 Irmscher!! #17703233

    Dikke bak, helaas vind ik de stoeltjes wat te modern ogen. Waarom niet het orginele interieur erin?

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886311

    Dat is het niet regelmatig eraf had ik voorheen ook met mijn turbo regelmatig problemen of andere dingen die beter moeten en dan gaat die eraf om het SUPER te laten draaien ipv goed. Ik heb nu vakantie of ben op vakantie, mn pa is wel al wat bezig geweest. Eind van mn vakantie moet die weer draaien En dan hopelijk met meer power komen nog andere nokkenasjes in voor meer adem.

    In reactie op: Verschil X16XE – C16XE #18052413

    Kabelboom is uitwisselbaar sensoren moet je dan gedeeltijlijk ook uitwisselen.

    Distributieset en waterpomp is gelijk.

    EGR moet je overzetten evenals spruitstuk (anders past egr niet) als je een boom en ecu gebruikt van een x16xe.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886306

    Zojuist te horen gekregen dat hij zonder opmerkingen door de apk is gekomen!

    Kan die er weer een jaartje tegenaan..

    In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925643

    De Corsa D opc stoelen passen volgensmij gewoon zonder aanpasseingen in een G. Dat van de daklijn klopt gedeeltelijk. Is min of meer afhankelijk van hoe ver je de stoel naar achter zet. Hij kan dan niet meer op de achterste stand volgensmij. Dus als je niet zo groot bent gaat dat wel.

    In reactie op: OPcom uitlezen astra g #18040218

    Wanneer je de orginele opcom software hebt geprobeerd is je opcom defect.
    Deze software update de firmware welke niet werkt. Vervolgens werkt deze ook niet meer met de hcina clone.
    Bestel maar een nieuwe en gebruik ENKEL de china clone software.

    In reactie op: eaton m45 (supercharger) x20xev ??? #18045676

    De druk bepaal je door te kijken hoeveel omweteling de compressor moet maxen om een x aantel cubikemeter lucht te verplaatsen. Dan moet je uitzoeken hoeveel dat de motor consumeert voordat de athmosferische druk 0 bar is. Je berekent dus hoeveel lucht dat deze moet verplaatsen om 0 bar te krijgen en dan hoeveel om 0.5 bar te krijgen. Hoe groter de poelie hoe minder omwentelingen hoe kleiner hoe meer omwetelingen.

    In reactie op: Interessante info Z20LET #18046717

    drijfstangen vaqn de lets zijn vaak ook zelfde als die van xev zijn later pas verandert

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17342866

    Gespot op De Lanzart Wintelre:

    Capri Yellow Coupe.

    Gespot in vessem op de buterswal

    Capri Yellow Coupe

    Gespot in vessem bij smolders voor de deur.

    Zwarte Astra G OPC (1)?

    In reactie op: harde wegligging Meriva #18046268

    Hoeveel inch wielen rijd je? en hoeveel was de vorige?

    Heb je ook je massakabels los gehad? Denk dat je daar een van bent vergeten.

    In reactie op: eaton m45 (supercharger) x20xev ??? #18045671

    Je hebt nodig compressor, Multieriem (langer), blow off valvue en buizentraject.
    Compressor rond de 1000 1500 euro. Blow off valvue / wastegate 100 /200 euro buizen ook 100 tot 200 euro.
    Duurste dus onder de 2000 euro.

    En zorgen dat je onder de 0.5 bar blijft blijft alles gewoon heel je zou zelfs kunnen zorgen voor 0.1 bar druk levert al behoorlijk geluid en winst op.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886305

    Anders blader je de rest van het topic maar weer eens door…

    In reactie op: Stemmen: Fotowedstrijd #4: Vermogen #18046523

    Trashmetal ….

    Je kunt alle klauwen van alle astras gebruikden die van een opc is niet anders als die van een andere astra is enkel een verschil tussen een bosch en lucas klauw.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886303

    Nouja wilde hem eerst voor doen, maar ik wil geen bult op mn motorkap en mn airco niet opgeven.
    Hij zit min of meer verstopt achter de dynamo om er een goed beeld van te krijgen moet ik echt onder de auto gaan liggen.

    Heb er vandaag weer onder gelegen. en ban van Groep A naar groep N uitlaat gegaan. God wat een verschil in geluid vind het nu toch wel prettiger rijden.

    Ben nog bezig met een modificatie, omdat hij nu zo groot is wil ik eignelijk een kleinere compressor met zelfde specs.
    Nu stond er een tijd terug hier een op het forum iets kleiner als een dynamo. Weet iemand welk merk type dat was?

    EN eeh ik ben niet geketst hoor. En ik begrijp je punt.. Maar komt goed…zal het binnekort verduidelijken met een foto…

    Kan wel een weekje duren aangezien ik straks op vakantie ga voor een aantal daagjes.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886295

    Ik ga er gewoon nie meer op reageren.. Als je het niet gelooft geloof je het niet als je het wel geloof geleoof je het wel..

    En mischien veranderd dat als je m nog eens tegen komt…

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886290

    Oja, een waarom gaat een compressor zonder intercooler niet?
    Compressor levert veel minder warmte dan een turbo waardoor de intercooler niet noodzakelijk is.

    En geloof me bij dit soort projecten blijft het steeds emmere met allerlij dingen…

    Ben vandaag weer druk bezig gweest. Met de uitlaat…
    En ga morgen weer in de weer om mn compressor terug te plaatsen..

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886289

    VIa een heel buizentraject …

    Er gaat dan een 90 graden bocht naar beneden metkoppelstuk met nog een 90 graden bocht naar de eaton.
    Deze haald dan met een soort gelijke contructie zijn lucht weer vanuit het luchtfilter.

25 berichten aan het bekijken - 6,751 tot 6,775 (van in totaal 8,592)