Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kans groot op kromme kleppen en zuigers met scheurtjes. Mischien wel meer. Reviseren… of nieuw blok.
edenk niet dat je een kettingspanne hebt… dus vroeg me af wat er een halve slag verkeerd stond?
oja niet knippen in je boom moet niet nodig zijn.
Nee alle sensoren van de X16XE passen in de C16XE. Enkel die op het gasklephuis en de mapsensor niet maar deze zitten op jou huidige spruitstuk of hiermee verbonden dus dan past dat prima.
Anders trashmethal hier op het forum een pm sturen heeft namelijk zelfde gedaan. Maar moet gewoon vrijwel 1 op 1 allemaal passen denk op de mapsensor egr en gasklep en spruistuk na dat ze verder vrijwel iedentiek zijn.
Sensoren die gewisselt moeten worden merk je vanzelf daarvan passen de stekkers niet. Je kunt ook je spruitstuk niet overzetten en je mantzel blijven gebruiken zoals nu. Maar dan moet je je egr klep uit laten programeren of je moet je egr ergens los laten bungelen. (ik zou gewoon spruitstuk overzetten) En de rest zoals vacuemslangen en mantzel en gaslklep zoals die nu zit laten zitten.
Dikke bak, helaas vind ik de stoeltjes wat te modern ogen. Waarom niet het orginele interieur erin?
Dat is het niet regelmatig eraf had ik voorheen ook met mijn turbo regelmatig problemen of andere dingen die beter moeten en dan gaat die eraf om het SUPER te laten draaien ipv goed. Ik heb nu vakantie of ben op vakantie, mn pa is wel al wat bezig geweest. Eind van mn vakantie moet die weer draaien En dan hopelijk met meer power komen nog andere nokkenasjes in voor meer adem.
Kabelboom is uitwisselbaar sensoren moet je dan gedeeltijlijk ook uitwisselen.
Distributieset en waterpomp is gelijk.
EGR moet je overzetten evenals spruitstuk (anders past egr niet) als je een boom en ecu gebruikt van een x16xe.
Zojuist te horen gekregen dat hij zonder opmerkingen door de apk is gekomen!
Kan die er weer een jaartje tegenaan..
De Corsa D opc stoelen passen volgensmij gewoon zonder aanpasseingen in een G. Dat van de daklijn klopt gedeeltelijk. Is min of meer afhankelijk van hoe ver je de stoel naar achter zet. Hij kan dan niet meer op de achterste stand volgensmij. Dus als je niet zo groot bent gaat dat wel.
Wanneer je de orginele opcom software hebt geprobeerd is je opcom defect.
Deze software update de firmware welke niet werkt. Vervolgens werkt deze ook niet meer met de hcina clone.
Bestel maar een nieuwe en gebruik ENKEL de china clone software.De druk bepaal je door te kijken hoeveel omweteling de compressor moet maxen om een x aantel cubikemeter lucht te verplaatsen. Dan moet je uitzoeken hoeveel dat de motor consumeert voordat de athmosferische druk 0 bar is. Je berekent dus hoeveel lucht dat deze moet verplaatsen om 0 bar te krijgen en dan hoeveel om 0.5 bar te krijgen. Hoe groter de poelie hoe minder omwentelingen hoe kleiner hoe meer omwetelingen.
drijfstangen vaqn de lets zijn vaak ook zelfde als die van xev zijn later pas verandert
Gespot op De Lanzart Wintelre:
Capri Yellow Coupe.
Gespot in vessem op de buterswal
Capri Yellow Coupe
Gespot in vessem bij smolders voor de deur.
Zwarte Astra G OPC (1)?
Hoeveel inch wielen rijd je? en hoeveel was de vorige?
12 juli 2012 om 21:57 In reactie op: Help , accupool loos gehaalt ,start niet meer storing ? #18046429Heb je ook je massakabels los gehad? Denk dat je daar een van bent vergeten.
Je hebt nodig compressor, Multieriem (langer), blow off valvue en buizentraject.
Compressor rond de 1000 1500 euro. Blow off valvue / wastegate 100 /200 euro buizen ook 100 tot 200 euro.
Duurste dus onder de 2000 euro.En zorgen dat je onder de 0.5 bar blijft blijft alles gewoon heel je zou zelfs kunnen zorgen voor 0.1 bar druk levert al behoorlijk geluid en winst op.
Anders blader je de rest van het topic maar weer eens door…
Trashmetal ….
12 juli 2012 om 16:22 In reactie op: ik heb met spoed un remklauw nog van un astra g opc 2.0 16v #18046692Je kunt alle klauwen van alle astras gebruikden die van een opc is niet anders als die van een andere astra is enkel een verschil tussen een bosch en lucas klauw.
Nouja wilde hem eerst voor doen, maar ik wil geen bult op mn motorkap en mn airco niet opgeven.
Hij zit min of meer verstopt achter de dynamo om er een goed beeld van te krijgen moet ik echt onder de auto gaan liggen.Heb er vandaag weer onder gelegen. en ban van Groep A naar groep N uitlaat gegaan. God wat een verschil in geluid vind het nu toch wel prettiger rijden.
Ben nog bezig met een modificatie, omdat hij nu zo groot is wil ik eignelijk een kleinere compressor met zelfde specs.
Nu stond er een tijd terug hier een op het forum iets kleiner als een dynamo. Weet iemand welk merk type dat was?EN eeh ik ben niet geketst hoor. En ik begrijp je punt.. Maar komt goed…zal het binnekort verduidelijken met een foto…
Kan wel een weekje duren aangezien ik straks op vakantie ga voor een aantal daagjes.
Ik ga er gewoon nie meer op reageren.. Als je het niet gelooft geloof je het niet als je het wel geloof geleoof je het wel..
En mischien veranderd dat als je m nog eens tegen komt…
Oja, een waarom gaat een compressor zonder intercooler niet?
Compressor levert veel minder warmte dan een turbo waardoor de intercooler niet noodzakelijk is.En geloof me bij dit soort projecten blijft het steeds emmere met allerlij dingen…
Ben vandaag weer druk bezig gweest. Met de uitlaat…
En ga morgen weer in de weer om mn compressor terug te plaatsen..VIa een heel buizentraject …
Er gaat dan een 90 graden bocht naar beneden metkoppelstuk met nog een 90 graden bocht naar de eaton.
Deze haald dan met een soort gelijke contructie zijn lucht weer vanuit het luchtfilter. -
AuteurBerichten