Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bak:



Weer rijdend met wat kleine updates.


De tweede foto is van de driewegklep. (modificatie gedaan waarschijnlijk) draadjes even netjes wegtapen.
De 1ste is die niet van de verlichting in je dashkastje?Vandaag leiding besteld voor het druklager (daarom wist opc line het). Moest even zn colega helpen zoeken in epc Brak bij wiselen. Word krap dus. Ik ga mijn best doen alles is dr nu uit dus veel werk.
Oude bak is dr helemaal uit… bakhuis zat een gat in. Morgen andere bak eronder. Zit te twijfelen of ik nu weer een lange bak doe of een korte f16cr 355.
dif wat in de /f20 en F18 bakken zit inderdaad
Zo lijkt het…
Gaat een WR18+ dif toch ook wel stuk… :???:

Waar nu die alluminium stukjes vandaan komen kan ik helaas niet helmaal thuisbrengen.
Ik zou verwachten bakhuis, maar deze lijkt ophet oog helmaal heel.Vandaag versnelligsbak aan gort gereden.
Vermoed dat het dif in stukjes erin ligt.Heb nog twee bakken liggen een F18 en F16 dus dat word weer een dagje sleutelen.
Ik denk dat ik de F16bak in het F18 huis van een G ga monteren, deze is stuk korter dan mijn F18 bak.
Wat is de motorcode van het blok?
De kans i groot dat ze namelijk al deze onderdelen delen.
Ofwel dat enkel het aantal cc van het blokje anders is.Spagettiespruitstuk en spruitstuk van een C16SE(i) is hetgeen wat je zou kunnen doen.
Group N uitlaatje en katvervanger.teveel olie kun je dit ook krijgen.
Door de compressier per cilinder te meten kun je testen of je zuigerveren nog in orde zijn.
Controleer ook eens je oliepeil en caterventilatie als deze verstopt zit kan je dit ook krijgen.
Meest mooie creatie vond ik in een container en dan langs de weg zetten kommen er stel van die jochies langsgefietst stampen ze de hele rij contaners om inclusief die van de wouten. Geen wout die uitstapt om m recht te zetten..
en de XPC van SRS-tec
maar niemand weet een partnummer?Ik wil hem namelijk ergens anders bestellen wellicht goedkoper. vandaar..
Kans is groot dat de stabilisatorstangen versleten zijn (gebroken)
Schokbrekers dan zou je auto ook moeten golven schommelen in de meeste gevallen.
Vering als die het is is die meestal gebroken en hangt je auto wat scheef.Ketting is niets zwak aan net als elke andere alleen doordat vaak de spanner vergeten word of als de motor ratelt dat men gewoon doorreid terwijl de spanner stuk is krijg je dit soort fabeltjes.
Er zijn diverse gevallen bekend van gebroken ketting, meestal is de oorzaak slecht onderhoud. Bij deze motoren is het zaak je olie goed op pijl te houden (max) omdat hiermee de ketting word gesmeert. Tevens wil een ketting niet zeggen dat het onderhoudsvrij is maar hierbij hoort ook je distriebutie spanner gecontroleerd en vervangen te worden wat vaak word vergeten of ze denken dat het niet nodig is.
Dus ook een ketting wil zegen dat je het moet onderhouden.
Wat je kunt doen is even met een draadtap erdoor (zelfde maat als het hoort te zijn) zodat de bramen eruit zijn en de beschadegingen. Dan met de orginele wielbouten van opel je winterwielen erop. Gaat dat goed. Even je zomerwielen erop met schuifbouten mocht de steek daadwerkelijk niet 4×100 zijn. Is deze wel 4×100 maar andere naafdiameter dan naafringen bestellen voor opel naar de desbetrefende naafdiameter. En dan met monteren.
Eeehm? Als het een andere steek is kan het zijn dat er schuifbouten zijn gebruikt. Zijn echt alle bouten dol? Zet de winterwielen er terug onder met nieuwe bouten. Als dat prima gaat schuifbouten kopen en centreeerringen voor je andere velgen.
5 augustus 2012 om 11:31 In reactie op: Maximum te trekken masse geremd Opel Rekord E Caravan 2,3D #18052165Niet op papier betekent dat die dus ook niks mag trekken of er nu wel of niet een trekhaak aan zit.
Dat van ebay ook van de bovenstaande werkt wel, maar stukken slechter als een opcom clone.
Houd er rekening mee dat je tevens 1000 euros verder bent voor je hem legaal op kenteken hebt staan mbt tot omkeuren.
Als je een LEH LET of 2.2 erin wil hebben moet je tevens een andere bak aandrijfassen remschijven voor en schakelmeganisme.
Als je er een X16XE(L) Z16XE, Z16XEP, Z18XE of X18XE1 of je geen verdere aanpassingen te doen aan de auto en is het op kabelboom in sommige gevallen na 1 op 1 uitwisselbaar.
Dus advies is hang er gewoon een fis maar gelijk blokje in als wat er nu in zit. of laat je blokje reviseren en doe hieraan dan wat aanpassingen voor meer vermogen.
3 augustus 2012 om 10:27 In reactie op: Welke lamp in het mistlicht (ASTRA G) (MISTLICHT INGEBOUWD) #17819789H3 idd foutje. HB3 is volgensmij niet voor je grootlicht, maar das ook gewoon H7
3 augustus 2012 om 09:24 In reactie op: Welke lamp in het mistlicht (ASTRA G) (MISTLICHT INGEBOUWD) #17819778Lap nodig is wel die met het draadje. HB3
Klein soort breekeizer / bandelichter gebruiken kun je de kering eruit wippen.
Dan pak je een buis die over de metalen rand van de kering past deze maak je lang genoeg zodat deze ergens bij je wiel uitsteekt zorg dat iemand deze goed op zijn plek houd bij de keering en sla er een keer of meerdere keren op met een hamer. Dan zit de keering er in.Dan beter spanner vervangen want denk dat die dan ook niet helmaal betrouwbaar meer is.
-
AuteurBerichten