Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is inderdaad een stabilisatorstang voor op de achteras.
Moet hem nog mooi rood verven zodat het bij de rest past… zoals klauwen, veren en veerpootbrug..
Weer een update moet nog wel gemonteerd worden maar lang op gewacht..



En geen update maar er komt een wijzeging aaan waar we allen lang op gewacht hebben. ;p
Als je zelfde setup ongeveer bouwd zoals dbilas kan het zonder internals aanpassen en dat wil zeggen niet boven de 0,4 en 0,5 bar druk gaan.
Olieaanvoer en retour is al aanwezig op deze motoren. Dan custom chip en klaar is kees, reken er wel op dat het je een flinke berg geld gaat kosten.11 september 2012 om 13:09 In reactie op: Olie vervuilde motor na vervangen oliedruksensor #18065527Zelf ooit eens een project gedaan met een oliegekoelde pc.
Hierbij liep de olie door de kabels omhoog richting de voeding en drupte er daar weer uit. ofwel Olie kan zeer zeker door de bekabeling kruipen en zo in je ecu terecht komen. Dus als hij voorheen olie lekte bij de sensor zou dat zomaar kunnen.
10 september 2012 om 20:52 In reactie op: Functie kleine koelwateraansluiting thermostaathuis z20LET ? #18064563Tip koop een thermostaathuis van de 1ste c18xe”s deze hebben geen pijpje eraan. En passen ook op deze motoren.
Als je naaf remklauwen en fusees hebt is het een gewoon plug en play houd er wel rekeningmee dat je fusees aan de voorzijde hebt en de naaf met remklauwadapters achter.
Elk bedrijf in nederland wat lexmaul spullen levert kan hem leveren. Onderdeelnummer staat op de originalcarparts site.
Om deze om te bouwen naar een Let moet je aanpassen:
Motorblok, ECU, Versnellingsbak, Aandrijfassen SchakelPook met mechaniscme), Retour BenzineLeding, Baksteunen en Uitlaat.
Remmerij gewoon orgineel laten is gelijk aan de 1ste opc G modellen dus hoeft eigenlijk niet zo zeer aangepast.Reken er maar op dat het voordeliger zou zijn geweest wel meteen een opc te kopen. Aangezien het erg veel tijd en geld kost om alle onderdelen te krijgen en te monteren.
Het is of de koelvloeistof sensor of je lamda sensor als hij zegt 02 geheid je lamda? Vervangen door imitatie met gesoldeerde stekker?
Voor het geld wat je vraagt staan er nettere calibras te koop.
1ste minpunt is de voorbumper (veel scheuren beschadegingen)
2e is de achterbumper (gaatje bij de uitlaat)
3e is de apk en eventuele makementen.
4e is de uitlaat is geen gezicht zo
5e is mottorruimte zit vol met zand.
6e is hij staat onjuist op kenteken.Er zijn er te vinden met geen van deze mankementen voor hetzelfde geld.
Als je auto in betere conditie zou zijn denk ik dat je hem snel kwijt bent.
Mijn v6 was binnen een paar weken al verkocht.
Had geen enkele schade orgineel nederlands en velgen zonder stoeprandschaden vrijwel helmaal orgineel.
Op einddemper en xenon na.In een c18xe passen de xer nokken prima, en ja hoor dan behaal je redelijk wat winst.
Kosten zullen zo rond de 120 euro liggen. Voor de set en dan nog een 70 erbij voor de montage.
http://www.ebay.nl/itm/NEU-X20XEV-X18XE-X20XER-KRUMMERBLECH-WARMELEITBLECH-V4A-EDELSTAHL-f-OPEL-MOTOREN-/230841441452?pt=DE_Autoteile&hash=item35bf38dcac#ht_1055wt_1163″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is een hittenschild wat past.
Bij mijn berekeneing heb ik alles naar beneden afgerond om veilig te blijven. Dus als je meer toeren zou maken zal het geen probleem zijn.
Hetgeen wat ik berekend hebt is de grote van de poele van de charger.
Kan hem straks ook wel een keer voor je uitrekenen met hoger toerental en andere poelie.Is jou xer al gechipt? Normaal moet die namlijk tussen de 7100 en 7200 in de begrenzer gaan.
Jou motorblok zuigt zo’n 340 kubieke meter lucht aan zonder compressor.
er zijn wat verliezen, maar dat is maar erg weinig. Willen we zo rond de 0,4 bar overdruk krijgen moeten we
dus 40% meer lucht erin blazen 340 * 1,4 = 476 kubieke meter lucht.Jou motorblok draaid maximaal 7100 toeren, de eaton m45 moet 11500 toeren draaien om 476 kubieke meter lucht te verplaatsen.
verhouding is dus 1:1,6 dus 162mm / 1,6 = 101mm
Even hij rijd nu met ene X20XER. Ofwel een OPC1 de remmerij van een opc 1 is niet anders dan die van een opc II.
Daarbij staat alles aan zijn auto nu op papier dus inclusief de X20XER. En als opc1 mocht hij hierop een compressor bouwen zal zijn vermogen stijgen. Dat zal net zoveel stijgen als dat er mensen zijn met een let die 300 pk heeft welke ook niet op papier staat.
Na een ongeval of bij een keuring door de rdw langs de weg gaat men geen vermogentest doen, maar kijkt men enkel naar de staat van het voertuig en het vermogen behorend bij de motorkode welke al een xer is.Nu bestaat er geen type goedkeuring, maar om dit op papier te krijgen zal hij vermoedelijk niet meer test moeten doen als Blue-Dragon.
Even reactie op je pm, de grote van de poelie berekenen ga ik voor je doen, maar daarvoor wil ik wel graag weten met welk diameter poeli je gaat rijden op je xer (krukas) of andere poelie of poelie’s voordat de poelie van de compressor word aangedreven.
Zolang de motorcode hetzelfde blijft en je enkel tuning toepast op het blok zou ik me niet zo druk maken om dat omkeuren.
Omdat je hetzelfde orginele blok als op kenteken staat behoud. Maar dan met compressor, vermogen wat op papier staat word niet gemeten als je aangehouden word. En daarbij kan het motorvermogen zo;n 20% afwijken van af fabriek door de verschillend eomstandigheden per land en regio.Gewoon de distributieriem wisselen. Kun je hem met de hand rondkrijgen.
Is de kans groot dat het motortje miscien maar een paar kleppen krom heeft. De kans is groot dat hij dan met wat extra gas gewoon wil lopen. Niet lekker natuurlijk maar lopen zal hij dan toch wel min of meer.Ik zou zeggen probeer het gewoon.
Als je zuigers er ook schade van hebben opgelopen zul je hem ook niet meer rondkrijgen en zal die ook niet straten.
Ziet er goed uit.
Die gele en oranje zijn toch echt echte Lexmaul bumpers.. Dus vrij uniek..
goedkoop en prul zullen ze niet zijn gezien de rest van de kwaliteit van lexmaul.Inderdaad en er past geen orgineel opc gaas achter de bumper, daarom twijfel ik.
Beide bumpers zijn beejte astra H achtige look.
Astra H
of
Astra H OPC zeg maar.




of deze bumper,
Chrome streep aan de bovenkant gaat er denk ik nog vanaf
Ik vermoed dat jij nog een astra hebt waarop ze de modificatie voor de sleutel niet hebben uitgevoerd is een bekend probleem namelijk.
Snerpend geluid zowel voor als achter denk ik aan de remmen / blokken.
Gerrit, bedankt voor het vinden, maar ik heb momenteel dit op het oog..

heb ook leverancier ervoor, maar wil nog graag weten waarvan die is gemaakt..
-
AuteurBerichten