Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 6,676 tot 6,700 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Ron’s Astra G #17886371

    Nieuwe Updates in progress…

    Nu mijn middenconsole en deurgrepen en fanraampjes nog.

    Asbakje valt me beetje tegen dus moet mischien opnieuw.

    Ook even de veerpootbrug van ander kleurtje voorzien.

    In reactie op: ram fout met moederbord ??? #18069417

    Als je ddr3 hebt is er geen single en dual channel mode meer maar ganged en unganged.
    Ganged mode is in de meeste gevallen met dual core cpu zelfs langszamer dan unganged omdat dat de 4 corese gebruik kunnen maken van de twee modules en anders zien 4 cores het maar als 1 module welke ze kunnen gebruiken. En dus moeten ze op elkaar wachten ipv door 2 cores geheugengebruik.

    Ik twijfel nu toch sterk aan je voeding ipv de rest.

    In reactie op: Airco astra-G Z16XE #18058463

    Volgensmij is dit de verkeerde weerstand.. en moet jij er een hebben met een stekker aan de bovenzijde.

    In reactie op: Astra-H 2004: Waar let ik op bij modelspecifieke navigatie #18069324

    Heb er zelf twee radios van gehad nooit problemen gehad met ze. Maar wat je zegt klopt veel negatieve reacties.

    In reactie op: F17 versnellingsbak vectra C #18069257

    Zou kunnen, maar dan zou het wel een late vectra b bak moeten zijn. Maar ik dacht dat deze geen steun aan de bovenzijde hadden.

    In reactie op: Astra-H 2004: Waar let ik op bij modelspecifieke navigatie #18069322

    http://www.navaudio.nl/products/Opel-Astra%7B47%7Dvectra%7B47%7D…–autoradio-navigatie.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mischien is dit ook een optie zeker in iedergeval als je stuurwielbediening heb.

    In reactie op: F17 versnellingsbak vectra C #18069255

    Kabelgeschakelte bak zit in de Astra H, Vectra C, Corsa D, Astra J, en Zafira B.
    Enkel de niet kabelgeschakelde bak van een Astra G past ook, maar dan moet je de schakeltoren omzetten.
    Verdere F17 bakken passen niet in verband met de ophangpunten.

    In reactie op: ram fout met moederbord ??? #18069414

    Probleem met hangen memory hebben wij ook regelmatig met memory maakt meestal niet uit welk memory, maar is eerder te wijten aan het overclocken of underclocken dat het stuk gaat. En vaak ligt het in deze gevallen niet eens aan het memory, maar juist aan het mainboard waardoor de modules steeds bezwijken.

    Deze modules worden niet gesuport snelheidsvershcil met 1333mhz is minimaal merkbaar. goede module op deze snellheid met goede timings is net zo snel als een 1600 mhz module. Koop eens een module die in de asus suport list voorkomt. Ben je vaak van veel problemen verlost.

    In reactie op: ram fout met moederbord ??? #18069413

    Zet de overclock eens op manual. Vaak zit er een optie in of dat de memory modules in sync of out of sync moeten draaien.
    Dan kun je de memory modules instellen op ongeveer 1600 mhz. Door de verhouding te veranderen.

    En bij cpu overlock kijk eens of je pci bus frequentie kunt locken word je systeem stabieler van.

    In reactie op: Armsteun Astra G #18064091

    Ik heb een orginele stuen wat meer lijkt op die in de link staat en ben daar ook zeer tevreden over. Wat een voordeel is ten opzichte van de armster is dat deze volgensmij minder hoog is en het schakelen dan praktischer is.

    In reactie op: Klepperen Z16XE bij optrekken(incl. filmpje) #18063588

    Haal je lamde sonde stekkers eens los en ga dan een stukje rijden. Als het dan beter gaat is een van je lamdas stuk. Lampje brand naderhand maar na opnieuw aansluiten en aantal x starten is het lampje weer uit mocht het geen verschil maken.

    Mocht het geen verschil maken zou ik je klopsensor gaan vervangen. (doe dit door een orginele ipv imitatie, imitatie gaat namlijk wel eens fout en geeft storingen).

    In reactie op: Opel Astra G Sport #18071640

    Bij alle drie de genoemde lampen is het plug en play.

    Enkel om de ringen of de dagrijverlichting te laten werken moet je gaan solderen.
    Dagrijverlichting mag enkel aan overdag (niet snachts)
    Stadsringen mogen wel aan snachts deze dien je dan te solderen aan je stadslicht bedrading)
    Je orginele stadslicht zit erook gewoon in bij de ringen, (kleine lampje links) en dat is plug an play.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886366

    Ik twijfel nog wilde deze eigenlijk gewoon niet meespuiten omdat het anders denk ik te word.

    Mocht het tegen vallen laten ik ze alsnog spuiten…

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886364

    Zaterdag ga ik de stabistang monteren. Heb hem al van een rood laagje voorzien, ga tevens mijn interieur deels bekleden met rood leer.

    Heb nu ook maar een bumpertje besteld.. Het is toch de lexmaul bumper geworden.

    In reactie op: Can bus led stadslichten en toch foutmelding op boardcomp #18069136

    Dit komt omdat de leds onvoldoende stroom afnemen. De boordcomp denk dan nogsteeds dat er geen lamp meer in zit of dat deze niet werkt wat de meest makkelijke oplosing is is tussen de kabelboom een fitting van een buislampje ertussen solderen en daar dan een lampje in doen. Dan trekt die meer stroom en werkt die prima. Of je soldeert er een extra weerstand tussen zodat het lijkt dat deze meer stroom verbruikt en de melding eveneens verdwijnt.

    In reactie op: STARTPROBLEMEN ECU? astra gtc Z16XEP #18068880

    Vermoed probleem met de SIM module hiervoor heeft opel een modificatie.
    Ga maar eens langs de dealer.

    In reactie op: Auto raakt vermogen kwijt #18067641

    Is het een motorstoring dan zou niet het sleuteltje maar het motortje moeten branden volgensmij. Denk dat je roetfilter verstopt zit.

    In reactie op: Calibra Turbo 360PK #17856445

    @16VCalibra wrote:

    Helemaal met fearless eens.. Dat het door een dealer is gebeurt wil niet zeggen dat het volgens het boekje is gebeurd.. Ik heb van iedereen gehoord dat dat gewoon gebeurd is doordat de bout niet op moment is gezet of er geen nieuwe bout is gebruikt.. Mensen zijn zelfs naar mij toegekomen na het lezen van mn topic..

    @Fearless wrote:

    Dat ze bij de dealer een bout aankunnen draaien zegt ook lang niet alles, het zijn allemaal monteurs in de werkplaats en geen ook helden die alles weten. En als die monteur besluit om die bout gewoon zo aan te draaien en ff met de luchtsleutel vast te rammelen…..
    Dan heeft ie hem niet op moment aan getrokken.
    Terwijl een ander dat mischien wel zou doen…..
    Dus dat zegt niets…..gerepareerd door de dealer of niet. Het is de monteur die de boel vast draaid

    Niet enkel het moment speelt een rol, maar doe er dan ook altijd loctied of dergelijke aan zodat hij nog extra geborgd zit.
    De kans bestaat namlijk altijd dat de bout anders stukje bij beetje los kan trillen.

    In reactie op: Calibra Turbo 360PK #17856443

    @Corsa_GSi wrote:

    Snap best dat het niet leuk is wat er is gebeurt, maar ik heb die bout ook losgehad (krukaspoulie ook spietje gebroken) twee en half jaar geleden.
    Toen waren ook 4 zuigers en 16 kleppen naar de kloten.
    En die bout was zeker te weten vast gezet bij de Opel dealer een jaar daarvoor ongeveer bij het vervangen van de distributie en waterpomp.

    En geloof me dan hoef je daar ook niet aan te kloppen voor garantie.

    Maar goed los dit op met Niels direct of via je rechtsbijstandverzekering / advocaat.
    En houdt ons kort en bondig op de hoogte.
    Want het is een kwalijke zaak om gelijk te gaan schrijven dat je wel ff met zijn allen langs Niels gaat.
    Terwijl die jongen al heeft aangegeven niet meer te reageren op dit forum, daarom lezen we alleen 1 kant van het verhaal.

    Waarom zou je de centrale krukasbout losdraaien bij wisselen distributie? De multieriem of vsnaar poelie zit namlijk vast met 4 bouten. En niet met de centrale bout? Ik geloof best dat men niet meer reageerd als hij het goed wil oplossen.

    Meestal als het eenmaal ellende is en je houd het zelfde blok blijft het ellende beter is dan om gewoon een nieuwe kop en onderblok te regelen en daar weer de aanpassingen in te doen. Onderblok heeft namlijk al meerere keren schade opgelopen en daar word het ook al word het gehoond en of geboord niet beter op.

    In reactie op: Calibra Turbo 360PK #17856388

    Volgensmij is het gewoon van een kwestie goed opbouwen.. En niet steeds lapmiddelen om weer verder te kunnen.
    Ofwel blok compleet nieuw bouwen.

    In reactie op: past schroefset Astra G op Astra H? #18067058

    Als je de toplagers van de h overzet past het inderdaad.

    In reactie op: ongelukje….astra h 18′ velg naar de klo…. #18066654

    Foto maken van het beton situatie, dan mailtje sturen naar de desbetreffende gemeenten. Krijg je het in de meeste gevallen gewoon vergoed.

    In reactie op: 5-gaats #18066060

    Calibra en vectra hebben onafhankelijk geveerde as achter waarvan naven anders zijn en dus niet passen op een kadett e.

    Je kunt op de achterzijde naven monteren van Kadet E Astra F of Astra G Alleen weet ik niet of je daarvoor een gsi achteras nodig hetbt. Je kunt dit controleren door te kijken of je naven op de achteras met 4 bouten vast zitten aan de binnenzijde.

    Is dit het geval kun je de naven gewoon monteren.

    Allen zijn geleverd met 5×110 en 4×100. Calibra V6 en Vectra V6 zijn allemaal geleverd met 5×100. Astra G vrijwel alles vanaf de 1.8 motoren.

    In reactie op: 5-gaats #18066058

    Wielnaven van een Astra 5 gaats passen op de achterzijde met tevens schijven en remklauwen. Voorzijde gewoon de veerpoten van een calibra of vectra a overzetten inclusief naven klauwen enz.

    In reactie op: Airco astra-G Z16XE #18058446

    Niet alle G”s met airco hebben twee fans. Die van mij heeft er twee, die van mijn vader heeft er maar 1 en heeft ook affrabriek airco en is van het zelfde bouwjaar.

25 berichten aan het bekijken - 6,676 tot 6,700 (van in totaal 8,592)