Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 6,651 tot 6,675 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • Krukas en drijfstangen van de x20xev zijn meer dan sterk genoeg. Drijfstangen van de z20let zijn bij de eerste modellen gewoon gelijk.
    denk dat je moet beginnen met 0.4 bar ik reed met 0.6 bar op een xer en nog wat andere aanpassingen was goed voor 315 pk. Gebruikte hiervoor de turbo van een let. zonder de electrische boostcontroller, maar met een meganische. Bij mij is er 1 drijfstang inderdaad gebroken (maar dit kwam doordat ik de drijfstanglagers had vervangen en niet de bouten van de drijfstangen, maar deze had behouden waardoor dus 1 bout is gebroken)

    Verder nooit problemen gehad ben wel begonnen op 0.4 bar en een ecu remap en liep toen al als een tiet. Kun je wel rond en nabij de 200 pk komen met een turbo en group a pijpje en remap injectoren van een let of leh.

    In reactie op: Corsa GSI afgekeurd :( #18004319

    Ook je lexus look lampen zijn apk afkeur! Omdat hierop geen reflector zit.

    In reactie op: abs of nie? #17811924

    TC hebben ze enkel en alleen vanaf de 115 pk.

    ABS hebben ze allemaal dit omdat de km teller ook gebruik maak van het abs signaal. Wat wel zou kunnen is dat je aan de achterzijde geen abs sensoren hebt. Maar dat heeft ook vrijwel iedere g zelfs degene met trommels een uitzondering daargelaten.

    In reactie op: Opel Mokka #17972749

    De mokka is al een tijdje te krijgen en te configureren op de opelsite staat ok bij diverse dealers in nederland in de showroom.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886182

    Het valt niet mee het bekleden.

    Helaas slechte camera waardoor het roze lijkt maar het resultaat… zie je hierboven.

    In reactie op: c25xe vecta a geen motortoerental singaal #17927422

    Als je hem uitleest zonder draaiende motor geeft hij altijd aan motortoerental.
    Denk dat je dan eens moet kijken wat er nog meer is tankventilatie kan probleem geven.

    In reactie op: Auto valt uit tijdens rijden. #18073761

    Accu dynamo of slechte massa.

    In reactie op: Oliepomp Astra gsi X18XE en vectrab X18xe #18073803

    Nee past niet, omdat hierbij ook een ander carter hoort en dan past ook je uitlaa tniet meer.

    In reactie op: Auto valt uit tijdens rijden. #18073763

    Zolang je stuurbekrachteging het niet doet is er vermoed ik nogsteeds een zekering neit goed. Of maar dan moet je even de auto straten en controleren hoeveel volt je over de accu meet dit zou dan rond de 14,4 volt moeten zitten is dit lager dan is je dynamo kapot of is een massakabel niet goed meer.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886380

    Levertijd is 4 weken dus dan zul je nog minstens 4 weken moeten wachten. is vorige week besteld, maar moet ook nog worden gespoten.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886377

    het is toch de lexmaul geworden.. vrij uniek volgensmij..

    In reactie op: Airco astra-G Z16XE #18058480

    Onderdeelnummers staat op de oude ga gewoon naar de opel dealer hebben ze mischien zelfs op voorraad.

    In reactie op: Calibra Turbo 360PK #17856575

    @Corsa_GSi wrote:

    Mijn idee zou zijn:

    Ander onderblok laten reviseren door een ANDER bedrijf dat Niels normaal gebruikt, bijvoorbeeld OMR.
    De onderdelen hergebruiken die herbruikbaar zijn uit het huidige blok, wel nieuwe zuigerveren, pakkingen, lagers etc. natuurlijk.
    Blok ook laten opbouwen door het andere bedrijf.

    Dit zal ongeveer zo’n 2 tot 3000 euro kosten, dan nog de inbouw en afstelling.
    Inbouw kan Niels gewoon doen.

    Persoonlijk zou ik samen met een mediator (goede vriend, familielid die kalm kan blijven in dit soort zaken) langs Niels gaan of op neutraal terrein afspreken.
    Dan spreek je de boel uit en kom je er uit wie wat moet betalen.
    Bijvoorbeeld jij betaalt de onderdelen en Niels de rest?
    Dit leg je vast in een soort contract / overeenkomst, daarin zet je ook de garantievoorwaarden enzo.

    Als de motor is ingebouwd en loopt, dan posten jullie beiden de oplossing en het resultaat.

    Ik geloof best dat niels zon blok kan opbouwen, dus ik zou zeggen ander onderblok en revisiebedrijf en laat niels zijn kwaliteiten nog eens uit de kast halen. Denk dat het dan ook tot een goed einde komt en zo hebben beide denk ik er baat bij.

    In reactie op: verschil tussen motorblok pakkingen x14xe-x16xe #18072618

    Die set past dan op de X16XE, C16XE, X14XE X16XEL, Z16XE, Z16SE en X16SZR.

    In reactie op: Calibra Turbo 360PK #17856566

    Als de zuigers niet ovaal zijn geworden, en een ander onderbok gebruikt word wat opnieuw geboord en gehoond word zal dit geen probleem opleveren.
    Maar waneer het zelfde blok gebruik word en enkel gehoond zul je vermoed ik een oliedrinker krijgen.

    In reactie op: HELP! alle sloten misschien vervangen? #18072536

    Ga naar de dealer en laat de sleutels uitprogrameren. Koop dan een nieuwe transponder of sleutel en laat deze inprogrameren.
    Dan zal de afstandsbediening en de auto niet meer kunnen starten op de sleutel die je nu kwijt bent.

    In reactie op: Airco astra-G Z16XE #18058476

    Mijn fout ik heb namelijk over een andere ventilator.

    In reactie op: Airco astra-G Z16XE #18058473

    Jij hebt het over de weerstand die aan die onder de kap zit voor de koelfan wij hebben het over de kachelventilator he.

    Het heeft niets met facelift temaken, maar heeft temaken met het type kachelhuis en aircosysteem geleverd in de auto.

    Er is manueel, automatisch met en zonder airco en dan van delphi en van behr. ofwel veel verschil. Wil je weten wat je meot hebben haal de oude eruit.

    In reactie op: Calibra Turbo 360PK #17856535

    Onderblok van de moderne leh met c20let kop is hetzelfde en dan heb je bijna een nieuwe?
    Maar eeh het opbouwen van een blok al is het 20 jaar oud en goed gereviseerd is het als nieuw.
    Of zelfs beter dan nieuw dus dat mag het probleem niet zijn.

    Als de cylinderwnaden glad zijn laat hem dan gewoon opnieuw boren en honen en doe er overmaats zuigers in.
    Bij voorkeur bij een ander revisie bedrijf om te voorkomen dat je dit nog eens hebt. Van te rijk of te arm lopen kunen ze in dit aantal kilometers echt niet zo snel glad worden als het goed is gebeurd.

    In reactie op: Ecu vraag en even voorstellen #18040351

    Als je zelf de ecu kunt inleren kan dat anders niet doen, want dan loopt de auto niet meer. (hoezo ecu voor een deel defect)

    De trubos van de Let LEH LER LEL passen allemaal plug en play. Je moet enkel een gat boren voor de olieretour. Olieaanvoer is al aanwezig op je blok.

    Lage druk zonder zuigers te vervangen klopt wil je op hogere druk rijden moet je je zuigers aanpassen.
    Drijfstangen is niet noodzakelijk. Maar de meesten raden het wel aan. Vraag me regelmatig af waarom omdat deze namlijk iedentiek zijn aan die van de eerste let motoren.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886374

    Danku,

    Ga van het weekend weer aan de slag…

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886372

    Heb net een deurgreep proberen te doen, maar dat gaat niet echt goed iemand ervaring hiermee toevallig?

    In reactie op: Airco astra-G Z16XE #18058468

    dat was zeg maar wat er orgineel in hoorde..

    In reactie op: Airco astra-G Z16XE #18058467

    Ik heb zelf een z16xe, had voorheen geen klima control maar manueel. heb even gekeken en die van mij ziet er toch echt heel anders uit.

25 berichten aan het bekijken - 6,651 tot 6,675 (van in totaal 8,592)