Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2012 om 11:44 In reactie op: passen deze onder mijn astra g ??? ( apk afgekeurd ) #17986303
Passen er gewoon onderder.
Kan niet zijn nooit geleverd in de astra g.
Er zit in iedergeval niets anders op den er een 8v in te monteren. Omdat je ook al ga je naar de rdw om hem om te laten keuren en er is typegoedkeuring je alsnog alerlij tests moet doen en ongeveer rond de 1000 euro kwijt bent. Anders is het bij politiecontrole mischien wel auto inleveren..
En bij alles resetten ofwel ecu en imobiliser moet je een nieuwe transponder inleren in de sleutel om hem weer te laten starten oude transponder eenmaal geprogrameerd en niet meer in de imobiliser in geprogrameerd is dus nieuwe transponder kopen.
Hij heeft het over een 1.6 diesel? Ik denk een benzine?
spruitstuk is hetzelfde, maar spagettie gaat niet passen omdat je carterpan aan de andere zijde zit
Nee maakt niet uit zijn beide met en zonder airbags in de stoelen geleverd. Gaat om het model stoel.
Wij hebben hier ook twee g’s
De NJOY heeft een harde rand. de sport niet.
Maar dan pakte toch geen Johny maaar een Fendt … veel mooier
Kun je dr meteen twee mee nemen
.jpg)
Cleanen, maar laat aub je kenteken uitsparing en opel logo zitten… vind ik stukken mooier dan zon dichtgetrokken bak.
Die van mij is 4 cm lager dan orgineel op enkel veren voor ongeveer 200 euro (zitten er al 3 jaar onder):
23 oktober 2012 om 18:37 In reactie op: Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast #17992013Stekkers ook gecontroleerd op corrosie enzo maar is het ook niet..
23 oktober 2012 om 14:55 In reactie op: Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast #17992015Jazeker,
Dat kan als ik die uitlees uit de abs computer klopt die prima, maar bij de ecu daar is die dan 0
22 oktober 2012 om 18:23 In reactie op: Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast #17992021Extra Massa Gelegd naar de ECU en lampjes flikkeren niet meer.
Nu enkel nog 4 tal problemen.P0650 – Malfunction Indicator Lamp Voltage Low
(02) – PresentP0460 – Tank Level Sensor Circuit Low Input
(02) – Not presentP0500 – Front Left Wheel Speed Sensor Missing Signal
(00) – Not presentP1612 – Immobiliser No Or Wrong Signal
(00) – Not presentHij start wel maar af en toe hikt die of valt die uit.
Andere sleutel geprobeerd.
Alle zekeringen gewisseld.
Abs uinit uitgelezen, signaal gewoon aanwezig op alle 4 die sensoren.
Tankmeter op de teller werkt gewoon.
Snelheidsmeter op de teller werkt niet.
Lampjes op de teller werken allemaal. (getest met de opcom)
Multitimer gewisseld.
Extra massakabels gelegd.
Signaalkabels KM/H / LAMPJE van ecu naar teller gemeten, zijn gewoon in orde.
Tellerbak gewisseld.Dus bijna zeker ecu, of heeft iemand anders nog sugesties?
Ik kan deze wel uitlezen en resetten als je wil..
Nee nee orginele lexmaul…. in lexmaul doos met lexmaul rekening.. haha..
Heb ze al gemaild moest een foto maken…Hij moet echt een sleepoogkapje hebben omdat ik m regelmatig moet slepen…
OMdat er wel eens wat stuk gaat bij een z16xe met compresor. Helaas nu allerlij electroniche mankemeten denk mn ecu beetje de weg kwijt.Na lang wachten is hij er dan eindleijk…


Helaas…

Sleepoogkapje te klein.
Weet iemand teovallig of je deze ergens universeel kunt krijgen in bepaalde maten?
20 oktober 2012 om 17:39 In reactie op: Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast #17992018Helaas zekeringen net een voor een met de mulimeter nagemeten zijn allemaal in orde.
20 oktober 2012 om 16:28 In reactie op: Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast #17992023Helaas heb ik niet..
19 oktober 2012 om 21:39 In reactie op: Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast #17992012Extra Massa Gelegd, en vreemd genoeg werkt nu de wijzer van km/h niet meer welke eerst wel altijd functioneerde en brand nu het motormanagementlampje. Bij uitlezen van de ECU krijg ik taillight mailfuncioning en imobiliser wrong singal.
Als ik storingcodes wis komen ze vrolijk weer terug.
Iemand ideeen. Heb teller al uitgewisselt gehad met andere astra zelfde probleem.
Bedrading achter dash gecontroleerd en aan gefriemeld geen resultaat.
Bij uitlezen zie ik wel het snelheidsignaal het aantal km/h aangeven al rijdend.
18 oktober 2012 om 21:51 In reactie op: Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast #17992024Accu gecontroleerd niks mis mee.
Vreemde is dat eigenlijk alle appraten er last van hebben. Ook imobiliser wil soms niet werken, stekker in het schutboard zit vast, maar hoe krijg ik deze makkelijk los om op corrosie te controleren?
Ik vermoed zelf dat mijn ecu mij beetje aan het vervelen is…
Iemand ervaring mee?
17 oktober 2012 om 21:19 In reactie op: Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast #17992017Helaas is dat het niet, Tellerstekker had ik al gecontroleerd en ook dat maakt geen enkel verschil.
Massakabel achter het dashboard ook al gecheckt ook daar zit alles nog vast.Meteen kabelboom gecontroleerd op breuken maar ook niet.
Kwa storingen hebben de blokken beide dezelfde issues dus hoef je het daarvoor niet te doen.
De sensoren, gasklep en ecu zijn bij beide blokken in een astra G gelijk. Jaja ik weet het de X18XE1 is een smalblock en de X20XEV een bigblok. Maar hebben toch echt zelfde kabelboom sensoren en ecu.
Als ik ga kijken naar verbruik en presaties zou ik voor een x18xe1 kiezen. de x20xev drink stukkenmeer benzine.
Wel is dan weer de kans op olieverbruik bij een x18xe1 groter dan bij een x20xev, maar bij goed onderhoud en niet aftrappen zijn beide blokken goede motoren voor in een astra G.De thermostaat van de C18XE, X20XEV, X18XE, Z22SE, Z20LEx zijn allemaal hetzelfde. Alleen is het huis van de c18xe anders is namelijk zonder bypass pijpje in de meeste gevallen.
12 oktober 2012 om 22:08 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067653Onzin, dat je direct lage compressie zuigers moet…
-
AuteurBerichten