Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je nu eens de olie wegpoetst en een paar daagjes gaat rijden zonder dat je bij hebt moeten vullen en er zit weer olie aan de bogie is de kans groot dat je klepdeksel pakking lek is. Nu vermoed ik dat je hoge olie verbruik niet echt temaken heeft met een olielek, maar gewoon dat je motorblok al redelijk wat km heeft gemaakt en een redelijke oliedrinker is geworden. Zit er olie bij je koelvloeistof? Is de koelvloeistof nog helder?
heb je recent olie bijgevuld? Dit kan namelijk ook zelfde efect hebben. Anders inderdaad klepdekselpakking vervangen.
Je bougies zijn ook wel aan vervanging toe lijkt mij zo. Zijn erg zwart dus hij loopt erg rijk, of je bougies worden niet warm genoeg? (zijn het orginele boegies) waneer zijn deze voor het laatst vervangen?13 november 2012 om 06:13 In reactie op: opel astra g 1.6 8v past ook een motor van astraf 1.6 8v in? #18061072Oja heb je nu eignelijk een X16SZR of een Z16SE in je astra g?
Bij ene x16szr is het redelijk gemakkelijk omdat je kabelboom en sensoren enkel hoeft over te zetten.
Heb je een Z16SE moet je ook je in en uitlaatspruitstuk egr overzetten. En is niet zeker of dat zomaar gaat passen denk ik omdat er geen kanalen zijn voor een egr op diverse andere 8v motoren.13 november 2012 om 06:08 In reactie op: opel astra g 1.6 8v past ook een motor van astraf 1.6 8v in? #18061071Er zijn ook c16nz motoren waar het bevestegingspunt voor klopsensor al aanwezig is.
Z16SE heeft gewoon een EGR.
Maar je kunt ze beide ook zonder egr laten draaien met software uit de oost europese modellen.
jawel hoor heeft egr
Ik wil ook zon bril. om door te kijken…
11 november 2012 om 13:56 In reactie op: Opel Astra G – X16XEL – Kleppendekselpakking vervangen. #17889002Ben je geen boutje vergeten ofzo? Moet er gemakkelijk afgaan. laat anders je motor even lopen zodat die wat warm geworden is en probeer het dan. Zitten 6 bouten aan de buitenzijde, drie onder drie boven. en er zitten 4 bouten in het midden waarmee de bobine ook vast zit. aan de bakkant even omhoog trekken dan kan die meestal heel klein beetje naar links en krijg je hem gemakkelijk voorbij de distributiekap.
Pasvorm is erg goed. Kwaliteit valt ook echt niet tegen.
11 november 2012 om 11:20 In reactie op: Kofferklep Vectra B station gaat dan wel op slot, dan niet #17902828Als je CV hebt hoort deze gewoon te werken op cv.
Wel komt het wel eens voor dat deze de weg kwijt is als je hem met de hand eens hebt open gedaan sluit de deuren sluit de kofferbak en probeer of het dan wel goed gaat? Gaat het goed denk ik dat het motortje van de kofferbaksluiting weigert en kun je deze het beste vervangen.Lees je auto nog eens uit en post eens de foutcodes. Staat diezelfde foutcode als voorheen er nog in? Heb je deze al gewist? Doe dat eens?
Komt die terug? Controleer de bedrading naar de sensor nog eens? Meeste gavallen als ie warm is en deze storing krijg is ook echt de nokkenas of krukassensor defect. Temperstuursensor stuk geeft wel eens problemen met stoteeren en dergelijke, maar niet deze foutcode en dan brand ook het storingslampje dus niet omdat er geen foutcode komt dus acht de kans klein dat de temp sensor het probleem is.Ik zou zeggen Fuseestuk, Wiellager, veerpoot, stuurstang krom? Waardoor het wiel ietswat slingert?
Wat versta je onder noodloop? Komt hij net boven een bepaald toerental? Of gaat enkel het lampje branden?
Als hij niet boven een bepaald toerental komt zou ik tevens je nokkenassensor eens vervangen.Waneer is voor het laatst je distributieriem en je boegies vervangen? Zonee, controleer deze eens.
Als je zeker weet dat hij in zijn versnelling zit. En je geen vreemde geluiden hoort dan zou ik de koppelingsplaat verdenken dan is die vrijwel helmaal kaal.
Inderdaad, met turbo is het in de meeste gevallen zelfs beter nodig omdat deze door je uitlaatgassen word aangedreven en dus meer opwarmt.
Een Z16XE heef een stangeschakelde bak. Hoge toeren denk ik ook dat het valse lucht is. Welke steunen zijn stuk? De voorste en achterste steun zijn voor het kantelen en hebben niet erg veel invloed op de Liging van de motor en bak. De baksteun en motersteun links en rechts hebben wel invloed op de ligging van de motor. En als deze niet is zoals hoord dus scheef. kan het ook zijn dat je lijkt te schakelen maar hem in zijn vrij zet omdat de stang dan niet geheel functioneerd als zou moeten (schakelt dan meestal ook wel vrij zwaar).
Tja aandrijfassen is makkelijk controleren. Als je de homokineten er zo uit kunt trekken zaten ze er niet meer goed in. maar dan lekt die meestal ook wel wat bakolie.
Bobine vervangen, denk dat deze stuk is. Komt vaker voor.
Als hij reset wil zeggen dat hij ook echt zonder stroom komt te zitten, en tik erop springt die aan? Denk dat je stekker niet goed erin zit.. Keertje loshalen controleren en er opnieuw in doen en denk dat je probleem is verholpen.
Controleer je uitlaatspruitstuk eens op scheuren… Of doe daar eens een nieuwe pakking tussen? Krijg je ook vreemd rammelend geludi van.
Ehmm het doe van hem is ook anders en mijn inlaattemp is 36 graden met een eaton op een z16xe met intercooler. En is maar een erg kleintje (orginele van de c20let.
Het is erg afhankelijk van de druk die je gaat rijden. Hoe hogere druk hoe warmer dat lucht word.
Ik heb het sleepoogkapje van dion op mijn auto… uiteraart gespoten in kleur.. Paste perfect
@BlueAstraG wrote:
Plug & Play voor een G, Haasje? R U shure? Precies hetzelfde als de G?
Beetje afhankelijk van het bouwjaar, er zijn astras waarbij de kat aan het spruitstuk zit dan is het niet plug and play, hang die onder je auto is het in de meeste gevallen wel plug and play.
Voor diegene met kat aan spruitstuk kunnen gewoon van de eerdere modellen een kat kopen. In sommige gevallen moe tje dan wel een tweede gat voor je lamda maken
De inlaat temperatuur met throttle bodies zal hoger zijn dan met een gasklemp. Omdat er meer ruimte is om op te warmen.
Zorg dan in iedergeval voor een goede intercooler.Nu de mistlampen nog dr in..
-
AuteurBerichten