Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 6,526 tot 6,550 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: cylinderkop astra G OPC (160 pk zonder turbo) #18078390

    Kop van een x20xev kopen en nokkenassen overzetten.

    In reactie op: ECU vervangen? #18076575

    Zet de kabels dan omgekeerd erop dan zou er bij uitlezen dus uit moeten komen cylinder 1. Als er dan 4 uitkomt. Is de bougie niet goed of toch iets mis met die cilinder dus niet goed gereviseerd. Wisseld het dan dan zou het zomaar kunnen dat toch je bobine niet goed is.

    Ik denk niet dat het een ecu probleem is. Dan zou ik eerder verwachten dat 1 ook problemen heeft.

    In reactie op: opcom gebruiken voor Audi ? #18077753

    Helaas gaat dat niet werken. omdat de opcom firmware anders is.
    Ik vermoed zelfs dat als je het zou proberen dat de vagcom de opcom firmware aanpast en ook je opcom software dan niet meer werkt.

    Hiervoor kun je het beste gewoon een vagcom kopen.

    In reactie op: kosten grote beurt #18077393

    410 voor enkel uren zonder materiaal is veeel te veel vor een beurt

    In reactie op: Astra-G-CC; X1.8XE1 lambda sensor / computer probleem #18077380

    ECU’s van dit type astras gaan vaker stuk.
    ECU’s zijn weldegelijk uit te wisselen uit andere astra’s , die van de X18XE1, X20XEV en X20XER zijn allemaal zelfs uit te wisselen.
    Enkel moet je dan wel de ecu uitprogrameren in de astra waar deze vanuit komt of de transponder in de sleutel en imobiliser hebben om deze ook over te zetten.

    Dus dat is leugentje voor de verkoop geweest.

    In de meeste gevallen kunnen ecu’s door specialisten gewoonweg gerepareerd worden voor een stuk minder geld dan een nieuwe ecu, afhankelijk van het mankement.

    Lamda probleem komt regelmatig voor niet enkel bij jou motortype.

    Wat je kunt doen is de lamda sensor even uit de uitlaat draaien en schoonmaken met perslucht / doekje.

    Meeste gevallen is lamda vervangen na verloop van tijd nodig. Maar mag je echt niet meer dan 100 euro kosten. en dat vind ik zelfs al aan de hoge kant.

    De kans op zelfde problemen is aanwezig, maar wil niet zeggen dat alles weer gaat herhalen, daar zou ik in iedergeval niet vanuit gaan denk dat het enkel lamda probleem zal zijn.

    In reactie op: Plaats temperatuurmeter Astra G? #18076979

    ECU van de Z16SE en XE is gelijk dus wellicht de tempsensor ook. Kun je denk ik wel wisselen, maar moet je snel zijn anders is je vloeistof weg.

    Motorblokken en ecu draadboom enz.. zijn opzicht hetzelfde enkel de software in de ecu is anders.
    Dus als je ze omhangt en je behoud je huidigekabelboom ecu. Weet je zeker dat je geen rare problemen gaat hebben.

    Daarna even laten chippen als leh en klaar is kees een verse leh.

    In reactie op: Geeft sleche luchtmassameter altijd storing op dahboard? #18076976

    Dan gaat het lampje branden en rijd hij ineeens stukken beter.

    In reactie op: kloppend geluid als ik over klinkerweg rijd? #18076965

    Waarschijnlijk je kunstof stabilistatorstangen versleten. Nieuwe monteren en probleem is opgelost.

    In reactie op: Geeft sleche luchtmassameter altijd storing op dahboard? #18076973

    Komt inderdaad regelmatig voor dat deze stuk is maar geen mml gaat branden. Vervangen is dan zeer zeker merkbaar.

    In reactie op: ground zero gzta 4000tx versterker #18076321

    Is je zekering van de voedingdraad nog wel heel?

    In reactie op: Motorstoring en lek na vervanging koppeling Astra H #18076959

    De storingsmeldingen zouden niet moeten zijnv eroorzaakt door vervangen van de koppeling.
    Zou kunnen dat ze een aantal kabels/ stekkers niet goed meer zitten waardoor deze storing optreed.
    Ze hebben immers wel het een en ander los gehad.

    Olie door koppelingvervangen kan verschillende soorten olie zijn. Remvloeistof (koppelingscylinder) welke lekt of niet goed is bijgedraaid. Bakolie (kering beschadigd bij terugplaatsen van de bak en of aandrijfassen) of krukaskering lek.

    Waar komt de olie ongeveer vandaan? Om de minut is vrij veel, controleer alle vloeistofpijlen eens regelmatig. Welke zakt dan?

    In reactie op: EGR klep vervangen of afsluiten? #18076081

    EGR zit onder de kunstof kap aan de rechter kant. Ik zou hem afdoppen hoef je geen nieuwe te kopen en als dat de oorzaak is ben je ook van je probleem af. Al denk ik dat op 3 ciliners lopen niet een egr probleem is.

    In reactie op: astra g stabilisatorstang vraag #18076556

    Van de coupe pas maar heeft weinig of geen nut. Zijn twee type stangen een dunnere en dikkeren, maar veelal zijn ze gelijk bij de astras. Dus zie daar het nut niet van in. De stabilisatorstangen aan de veerpoot nog goed?

    Poly bussen vangt het hangen in de bochten vrijwel niet op dus heeft geen zin daarvoor. Stabilisatorstang achter maakt wel erg veel verschil. (niet orgneel) maar zijn er wel te krijgen.

    Ik zou gaan voor verlagen op orginele dempers je kunt maximaal 4cm zakken op orginele dempers, zonder problemen te krijgen en gaat het niet heel erg van stuiteren. Tenzij je 18 inch wielen dr onder hebt.

    In reactie op: Winterbanden uitwisselbaar? #18076810

    Er wil wel eens verschil zitten in de vorm van de stalen velgen, ik zou het gewoon proberen of je ze dan rondkrijgt zonder aanlopen als dat het geval is doen anders niet.

    In reactie op: banden slijpen #18076834

    Banden opsnijden slijpen niet aan beginnen, eerder nieuwe banden kopen..

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076623

    Als je turbo naar links bestuurderskant hangt hij voor je oliefilter komt te zitten.

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076620

    Voor je oliefilter kun je ook een extra laag / kort filter kopen welke de helft is van de lengte van de normale filter.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886404

    Hehe,

    Dus na defecte spanningregelaar helaas motor ECU en ABS ECU defect nu beide vervangen en alle problemen opgelost.
    Voor de zekerheid om vervolg te voorkomen even extra massakabeltjes gelegd zodat dit ook geen veroorzaaker kan zijn…

    In reactie op: Astra G Z16XE Uitvallen / Tellebak is net flipperkast #17992050

    Hehe,

    Dus na defecte spanningregelaar helaas motor ECU en ABS ECU defect nu beide vervangen en alle problemen opgelost.
    Voor de zekerheid om vervolg te voorkomen even extra massakabeltjes gelegd zodat dit ook geen veroorzaaker kan zijn…

    In reactie op: astra blok. in ascona c gelepeld. probleem!!! #18076142

    Uitlezen is de enige optie. om dat te kunnen zien.

    In reactie op: 2.0seh tunings zuigers of XE zuigers in een SEH #18076642

    Volgensmij krijg je bij C20XE zuigers problemen met je kleppen..

    In reactie op: BMC luchtfilter #18076588

    ECU hoef je niets aan te veranderen heeft geen nut heeft een temperatuur, luchtmassameter of mapsensor welke vanzelf registereerd of er meer of minder zuurstof langskomt en regelt dat netjes bij.

    In reactie op: tikken motor.is nog niet ingelopen hoort dit #18076500

    Scherpere nokken? Hoeveel graden? Wellicht klepveer die blijft hangen?
    Of zijn het niet gewoon je injectoren die een tikkend geluid maken?

    In reactie op: Irmscher stopt ermee (in Duitsland) #18076117

    Jammer, maar wellicht dat er nog een andere tuner is die het irmscher gaat vergemakkelijken en wellicht overnemen?
    Lexmaul is er ook niet meer, was, is ook in handen van dbilas nu wellicht dat er nog een andere speler op de markt verder wil met irmscher.?

25 berichten aan het bekijken - 6,526 tot 6,550 (van in totaal 8,592)