Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 december 2012 om 18:25 In reactie op: Zafira A problemen, ruiten beslaan + motor komt niet op temp #18081743
Temperatuur probleem is gewoon een defecte termostaat die open blijft staan.
Dan zul je het ergens niet goed hebben gedaan, bout vergeten scheef? Of je moet je auto uitlijnen.
9 december 2012 om 04:46 In reactie op: Downpipe vectra OPC Z28NET zonder kat, Keuringsproblemen?? #18082394De voor katalysator is bedoeld om in eerste instantie bij koude start te zorgen dat de uitstoot word beperkt. Op moment van warm greden (wat ook bij de keuring gebeurd) is deze eignelijk overbodig en voldoet de normale katalysator.
Het mag echt geen twee dagen werk zijn hoguit een uur eigenlijk mischien met weinig ervaring 2 maar daar zou het toch echt mee gedaan moeten zijn.
@groothuis27 wrote:
heb er ervaring mee , en kan je verzekeren dat bij een te grote afwijking het geen rijden is , als je dan inhaald merk je het meteen als je over bijv. de middenlijn gaat , net of het glad is !!
er word ook hier op het forum in het algemeen temakkelijk gedacht over de et- waarde !
als deze 1 meer of minder afwijkt wil dat nog , maar als dat veel meer is kost je dat uiteindelijk je lagers en vreemde slijtage aan banden en bijv. stabilisator stangen !!
en nee dat is geen onzin maar praktijk ervaring !!Nee hoor Het gaat vooral om het aanlopen. Lager kapotlopen door veranderen van et waarden is lariekoek.
De astra en zafira delen zelfde onderstel, maar hebben wel andere velgenmaten en bandenmaten.
De lagers die worden gebruikt worden zelfs niet alleen bij opel gebruikt met hele andere maten maar ook bij chevrolet met andere banden en velgenmaten.Zelfs tussen de astra editeis zit er verschil in bandenmaat velgenmaaten. Breedte enz.
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/brake-kits/cat_105.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is het probleem zowel op gas als benzine. Want anders zou de injectorvstuk kunnen zijn.
Is je koelvloeistof nog op pijl? Ruikt de olie naar benzine?
Inderdaad dat bedoelde ik mijn standaard xer met ongrenst luchtfilter katvervanger en rvs uitlaat kwam op 188 pk en 215nm met nieuw chippie.
En eeh die was toch echt ook onderin zonder chipje sneller als een xev. Met zelfde bak eronder.
Mischien dat een xev met cr sneller is maar ik betwijfel het.Nou nee zoveer niet wel moeilijk starten, maar na even aanhouden start die weer gewoon.
Hij hoort te zitten op de boom die naar je ecu toeloopt deze is per motorblok afhankelijk.
Je zouw tevens de boom van ene x18xe1 kunnen gebruiken trouwens, deze heeft diezelfde ecu als de x20xer en x20xev.Aan de voorkant op de bank zit een 2 polige stekker die plug in de bak is de schakelaar.
Zit niet in de motorboom. Je zult deze zelf moeten solderen of je zal een x20xev boom moeten monteren.
16″ 205/55/16 is ook voor de astra g sport edities zijn standaard hiermee geleverd.
Ik heb een z motor met hetzelfde probleem die hebben geen stappemotor. Dus bij mij in iedergeval niet de oorzaak. Vreemde is ook dat hij ook echt gewoon rustig uitgaat alsof je hem van het contact af haalt.
Ik heb dit probleem ook sinds dat mijn dynamo heeft overgeladen en mijn motor ecu en abs ecu heeft doen overlijden. Ik heb zelf het iedee dat het ook niets met de dynamo temaken heeft op het moment dat er vrij veel stroom gevraagt word bijvoorbeeld als mijn kachelmotor sneller gaat draaien (ecc) lijkt het alsof de motor even moeite krijgt met op toeren blijven (airco is dan uitgeschakeld). Met mijn 100 ampere dynamo lade die altijd 14,4 volt nu ik een nieuwe heb van 120 ampere laad deze bij met 14 volt.
Ik denk ergens richting dynamo of accu welke dit probleem veroorzaakt.
Blijft bij jullie soms de motor ook net lopen als je keer het gas intrapt en dan loslaat bij een stoplicht?
Dat die dan sputtert en weer netjes op toeren komt?Oja, Als je naar een goed chipper gaat kan er op een XER zon 18 pk gewonnen worden. Wat zeer zeker merkbaar is. Als je dan ook nog een catvervanger monteerd en het luchtfilter ontrenst of een cold air intake monteerd zul je er toch nog wat verder op vooruit gaan.
@opel-mark wrote:
als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Nee hoor de XER is vele Male sneller dan ene XEV en het aantal maximum nm van een XER komt pas later als die van een XEV, Maar door zon 30 pk meer klimt deze motor veeeeel sneller in toeren dan zijn broertje en zal die ook sneller zijn.
30 november 2012 om 14:53 In reactie op: Z20LEL naar Z20LEH ombouw…. Astra H kenners, graag reactie #17858594Dat is de mapsensor die zit op alle Z20LEx motoren.
Heej ik zou deze plaat weglaten.
Omdat bij vele diesels op den duur het subframe gaat roesten omdat er wat water op de plaat bij staan bij nat weer.Veelal is dit afhankelijk van de kwaliteit van de cd’s en de snelheid waarop deze geschreven word. Als jij hem op 52x brand zal een apparaat dat maar met 16x kan lezen er moeite mee hebben. Ofwel brand altijd op lage snelheid duurt langer maar wel meer kans dat hij compatible is met andere oudere apparaten.
Ik gebruik altijd MPM of orginele GM olie.
Prima Olie en blijft ook lang helder.
Is niet meteen na 2000km van die zwarte troep.Gewoon op kenteken bij de dealer bestellen.
Oja,
PK’s en NM meters doenzeer zeker wat.
Een auto met 140 pk en 190 nm of een met 160 pk en 190nm is toch echt die van 160 pk sneller.
Z20LEH turbo kit monteren turbo + water + olieleidingen en dan op lage druk een 0.5 bar met een manual boostcontroller.
Alle Ecotec blokken zijn niet veel anders dan zijn voorgangers… Dus dat trage van de g is niks met motorblok te maken als je er een 1.6 in hebt, maar eerder met gewicht. En eeh atmosferies zijn die op zon 150 pk te trekken waar je de standaard c20xe toch snot voor ogen mee kunt rijden…
Menig standaard xe haalt de 150 paardjes neit eens.
En olievrijbruik vind ik niet echt zinvol argument zowel de c20ne en als de C16XE of X16XE kunnen oliedrinkers zijn.
moet wel zeggen zou eerder voor een 8v gaan dan een 16v voor het karakter van de motor in de kadett.
Maar een c16se is ook wel leuk blokje voor in een kadett. -
AuteurBerichten