Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2013 om 10:30 In reactie op: olie peil sensor knippert als ik stilsta of stapvoets rij. #18096526
Aan de voorzijden onder in de carterpan (vierkant plastic)
Nieuwe kopbouten, / Koppakking en eventuele andere pakkingen en ditributie set.
Is redelijk zelf te doen met juiste gereedschap.Zorg wel dat je je kop laat vlakken voordat je hm weer monteerd.
16 januari 2013 om 10:20 In reactie op: Astra G valt soms uit tijdens het rijden bij het koppelen #18096469Kan zijn Krukassensor, EGR, Nokkenassensor. Nu is de vraag start die moeilijk daarna. ? Loopt die hoog intoeren na het starten?
Hoog in toeren moeilijk starten is meestal EGR. Schommelen in toeren en moeilijk starten is meestal krukassensor. Nokkenassensor is enkel last van schommelingen in toeren. Maar bij starten meestal weinig van te merken en soms kun je niet doortrekken tot boven de 4500 rpmJe moet dan de oorspronkelijke type goedkeuring papieren hebben voor dat type motor met overige aanpassingen die nodig zijn.
C20LET is geen type goedkeuring voor in een g dus kan zoiezo niet.Helaas gaat dit niet passen als je dit soort ombouwen wilt zul je zelf je spruitstuk moeten maken of bij dbilas op de website kijkenzij maken er wel voor de z18xe
geluid is gewoon in orde als je orgineel uitlaatsysteem gebruikt wat onder de g gelevert is spruitstuk gewoon orgineel van het motorblok.
Maakt niet uit stuur maar eens een mail naar de rdw. Hij moet omgekeurd worden als je van motorcode veranderd. En al pas je remmen en dergelijke aan zoals deze moeten zijn bij de opc moet dat nog allemaal getest worden en gekeurd. Reken maar op een bedrag van 700 tot 1500 euro om het om te keuren.
OMdat die van 98 is moet je zoiezo naar lelystad.
leh en let hebben zelfde zwakheden. Zijn zo goed als gelijk op turbo en zuigerkoeling na.
1ste advies is een restrictie bout monteren.
En de versnellingsbakken de 6 bakken hebben wel eens vreemde dingen.jup doe het al een aantal keer gedaan met een z16xe ecu met de china clone.
Kan met de opcom, maar dan moet je wel de security code van de vectra en van jou auto hebben.
Kun je bij de dealer opvragen kost 30 euro per kenteken.Uitleren heet gewoon Reset ECU in de opcom software. (dan is die zeg maar leeg zonder imobiliser ingeleerd)
Dan gaa je naar je imobiliser en kies je voor de optie (new ecu) en dan kun je hem inleren.Als die van jou uitgeleerd word en die van de vectra weer ingeleerd (mits het een vectra b is) dan wel.
Is het een vectra c dan niet.Chippen van een Z16XE kan gewoon prima via ODBII (via luchtmassameter alleen?? die snap ik niet)
Inlaat kun je gewoon aanpassen ecu zit er gewoon opgeschroeft. (inlaat van een C16SE(i) is het beste)
Uitlaat is ook als spagettie te krijgen of van een C16SE te monteren. Hiervoor moet je wel een katalysator van een X16SZR monteren.Als je airco hebt is het wel te doen.
Je koop een kachelhuis uit een auto met klima control en een bedieningspaneel.
Daarna ga je opzoek naar een stekker van een mid of klima control.
De blauwe stekker die in de klima moet moet je op het kachelhuis hebben zitten.
En zonnesensor. Daarna is het een kwestie van je hele dash eruit slopen.
En aan het solderen van kabels aan je huidige kabelboom. Dus is wel een dagje of twee werk.Vaak zijn temp probleemen te wijten aan een defecte temp sensor aan de distributiekant of defecte krukas sensor of lamda.
Wat voor kuren ? Waarom verdenk je de ecu.
Wat ben je ermee van plan?
In veel gevallen is de bobine stuk. Deze vervangen is de oplossing. Wellicht eerst bougies controleren.
Onder de motorkap tegen het inlaatspruitstuk aan de bestuurderskant.
Ik heb al jaren zon m-tech adapter op mijn X20XER, X20XET, C18XE en Z16XE gebruikt. Nooit geen probleemen gehad.
Bij de XER en XEET had ik wel een korter oliefilter nodig omdat die anders vast tegen het subframe zat. (ook leverbaar bij m-tech)Ik had hetzelfde probleem, dynamo gewisseld voor een nieuw exemplaar probleem werd minder maar bleef.
Uiteindelijk wat het de accu waarvan een cel af en toe niet thuis was.Welke sensor?
Buitentemp sensor hangt in het midden onderin de bumper achter het rooster.
Koelwatertemp sensor zit aan de rechter zijde van de motor (meestal blauwe stekker of aansluiting) (distributie kant) als je dus in de auto zit rechts.
Inlaattemp sensor zit in de pijp die van het luchtfilter naar je gasklep loopt.Er zijn ook zafira b modellen geleverd met Z16YNG motor de oude Z16XE, maar dan met canbus en aardgas.
Nee nee met compressor draade die 215 pk.
Die 154pk is zonder compressor gewoon atmosferisch. (pk aan de krukas)
Nu de 125 pk is aan de wielen dus wel veel verlies vermoed ik.
Denk te wijten aan de overbrenings verhouding van de bak.Voordat ik een compressor had op mijn Z16XE had ik een setup welke goed was voor
154pk aan de krukas. Nu vandaag bij http://www.unlimitedtuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; hier geweest.Zij meten het vermogen aan de wielen dit kwam op zon 125 pk.
Af Fabriek zijn ze 101 pk aan de krukas.Heb even door een expert laten berekenen wat dan de krukas pk’s ongeveer zouden kunnen zijn. En deze zegt dat dat uit komt op 150 pk. Ben nu aan het twijfelen na mijn ecu problemen compressor terug of atmosferisch op naar de 200 pk.
Nu is de vraag weet iemand hoe je dit om kunt rekenen?
Hierinder de dyno run.
-
AuteurBerichten