Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inderdaad is 90.000 km. Maar je kunt hem met gerust hard tot 120.000 erop laten liggen aangezien het een vrijloper is.
Gewoon afdekplaatje kopen voor tussen de egr, ben hoef je hem niet uit te programeren, en krijg je ook geen storingscodes want je egr blijft gewoon zitten. Toch denk ik dat het geluid geen detonatie is maar juist resonatie van wat anders.
wil niet zeggen dat het niet veel werk is he..
Dan een Z16XE aanschaffen, kabelboom en ecu van je huidige z16se gebruiken of je niks om teprogrameren aan sleutels enzo.
In en uitlaatspruitstuk zijn wel verschillend dus deze moet je wel erbij hebben (uitlaatscpruitstuk is met kat) Voorpijp en uitlaat past wel plug en play ook de bak kan je behouden.Wat heb jij een coupe?
Bij de astra hatchback zit de zitting namelijk vast geklikt. aan beugels, heb je foto van het probleem ongeveer?
Bekleding wisselen?Je kunt gewoon de ophangen overzetten, als je je achterbank (leuning) demonteerd.
@HarrieAstra wrote:
Vandaag gespot;
Omstreeks 10:30 uur – Ahoy Rotterdam – mooie, zeer goed gepoetste rode Astra G met geblindeerde ramen en een chrome dubbele uitlaat. Verder niet veel gezien omdat we elkaar tegemoet reden.
Omstreeks 18:45 uur – Makro Best – blauwe Astra H OPC gespot. Diegene was z’n benzine slurper aan het bijtanken.
Iemand van hier toevallig?
Helaas geen foto kunnen maken.
Spot die ook wel eens, maar waarom word ik nu nooit gespot haha…
Wat heb je nu? Een Z16SE of een X16SZR? als je een Z16SE hebt kun je je motorboom en ecu behouden en gewoon een Z16XE monteren met zelfde ecu (is namlijk dezelfde ecu en kabelboom als van de Z16XE, enkel verschil in bouwjaar met zonder airco enz)
Heb je een X16SZR zul je ecu en kabelboom wel moeten ombouwen als je naar een Z16XE of X16XEL gaat. Dan zou ik kiezen voor een X16XEL omdat deze ook een gaskabel heeft zodat je niet je interieurboom ook nog moet verbouwen voor electronisch gas pedaal.
2 maart 2013 om 08:11 In reactie op: Help.versnellingsbak opel zafira 1,8 16v 2001 ecotec 1796m3 #18112388Er zit inderdaad een F17 Bak onder welke verhouding is verschillend, ik zou kiezen voor een F17, W(r)394 of degene die je zelf noemt.
Mag ook een andere verhourding zijn dan nu ,maar dan heb je bij verschilende versnellingen een lager of hoger toerental dan wat je nu hebt.Nokkenas sensor en krukassensor vervangen is je probleem opgelost. Let op gewoon orgineel opel imitatie geeft ook wel eens problemen.
Klopsensor op het juiste moment aangedraaid?
Dynamo vervangen door een ruildynamo? Of en van de sloop?
Zelf gedaan of bij de garage?Meestal als het lampje gaat branden kan dat zijn dat je de draden op je dynamo niet goed vast hebt zitten.
Ernstig slippende multiriem of slechte massa.Als de olie net iets boven peil is hoef je je geen zorgen te maken zolang het maa 1 a 2 mm is.
De ontluchtingsnippel zit aan de voorkant bovenop de bak ongeveer onder je accubak.
Aangezien de x20xev niet anders is intern als de xer op de nokkenassen, spagettie en krukas na (meer boutgaten). en deze wat meer pk’s heeft zou ik gewoon de xer nokkenassen ergens zien te krijgen en anders het maximum aangal graden nokkenassen wat je kunt krijgen die je kunt gebruiken met hydraulische stoters en standaard klepveren. Zodat je enkel je nokkenassen hoeft te veranderen.
Bij de Astra H moet je meer dan één module programeren om die fucnties aan te zetten.
Dus waarschijnlijk ben je er nog een of meerdere vergeten.Je hebt nodig motorsteunen blok + eventueel bak kan ook je huidige behouden. Extra benzineleiding naar voeren leggen.
Andere benzinepomp (eventueel tank) achteras met schijven of naven geschik voor schijven. Handremkabel en fuseestukken voor + schijven naven en klauwen. Kan zijn dat je de naven aan de voorzijde kunt gebruikenEerst kijken of je van opel de typegoedkeuring documenten kunt krijgen, in veel gevallen is dit niet het geval of moeilijk en dan nog is het open of dat de rdw het goed keurt waarschijnlijk moet je gewoon naar lelystat voor een algehele keuring en kom je om en nabij de 1000 euro verder voordat die omgekeurd is.
Dat vermogen houden op bepaalde toeren ligt meestal aan de kleptime en dus nokkenassen ik heb nu in mijn z16xe nokkenassen welke een powerband hebben van 2500 naar 7000 rpm maar er zijn er ook welke bijvoorbeeld van 3500 naar 7400 rpm gaan enz.
Is maar net welk toerengebied je rijd. Vaak ook afhankelijk van de bakverhoudingen.
Nieuwe bumpers al zie ik?
Als je nog orginele skirts zoekt die abs versies, ik heb dr nog liggen.Je kunt zonder aanpassingen maximum ongeveer 8000 toeren draaien met stock internals daarboven niet proberen.
Advies is wel om mechanische stoters te gebruiken bij dit toerental en te kijken of je nokkenassen wel geschikt zijn voor dit soort toerentallen.
Anders heeft het vrij weinig zin.Bij een z16xe ombouw hoef je alleenmaar de motor te vervangen ecu kun je zelfs behouden van je vorige motor dus kost je stukken minder.
En remmerij en dergelijke hoeft niet worden aangepast enkel typegoedkeuring.Als je bij een controle langs de snelweg word aangehouden willen ze wel eens een rdw gast hebben werlke ook controleerd.
Kop eraf laten halen kijken of er zichtbare schade is is dat er niet enkel beschadigde kleppen vervangen koppakking vervangen distributie vervangen en natuurlijk vlakken en dan kan die er weer een aantal km tegenaan. Het blok van 2003 is een Z16XE ipv X16XE. Olieverbruik als dat niet echt uit de hand loopt ofwel je zelf hier niet echt problemen van hebt ondervonden als af en toe bijvullen zal dat wel meevallen.
Is erg afhankelijk van de kwaliteit van de lampen en ballasten, ik heb hele dure ballasten gehad konder er niet goed tegen de goedkope zooi gaat al jaren mee. Ook de lampen zit een groot verschil in. Moet wel zeggen dat het lichtbeeld ook per xenon lamp erg verschillend kan zijn.
Heb zelf hetzelfde probleem en heeft niet met de spanner te maken, maar gewoon de riem die van slechte kwaliteit is. En daarbijkoment mis je in veel gevallen dus de kunstof afdekplaat bij het rechter wiel welke aan het subframe vast zit. Zo kan er water opspatten naar de multiriempoelie.
Meeste gevallen is gewoon een aantal cellen van de accu defect.
Veelal veroorzaakt door het weinig of niet werken op de accu en altijd maar aan de lader te hangen.Jaja ook nogsteeds die accus hebben er last van ookal zegt men van niet.
Goedkope accu zoeken is de enige oplossing, zou enkel alleen een keer op ebay kijken vaak kun je hier voor 30 tot 40 euro al en accu krijgen welliswaar imitatie maar echt goed.
-
AuteurBerichten