Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toerental bij 120 heeft niet met de motor te maken maar met de versnellingsbak.
En bij de Z16SE en XE zijn de bakverhoudingen ongeveer gelijk als het orgineel is.
Dus draaid ook deze evenveel toeren.Wat je nodig hebt is een Z16LET turbo. (700 euro) nieuw.
Met spruitstuk en pakkingen.
Aangepaste uitlaat.
Oliefilter relocation kit (100 euro nieuw)
Intercooler (origneel van de Z16let met slangen ongeveer 150 euro
En olieaanvoer (kun je van je relocation kit gebruiken voor de turbo) en
een oliekoeler voordat je het weer in de motor laat gaan (nog eens 150 euro)Dat kan als het een x18xe is heeft het niet veel zin is het een x18xe1 dan wel. Dat geluid denk ik dat dat eerder een lek uitlaatspruitstuk is. Probleem met toerental is meestal te weiten aan een vervuilde stappenmotor.
Veel maken dan tevens de gasklep schoon. Sstaat een how to op het forum.Bij de z16xe is dit niet zo snel als bij een x16szr de z16xe en se zijn heel erg verwant aan elkaar en hebben zelfse soort veelvoorkomende problemen. Maar nokkenasprobleem kent deze niet.
9 maart 2013 om 18:31 In reactie op: Laatste kans om deze mooie Vectra GTS te bemachtigen! #18113065@Florian wrote:
@Astra-H wrote:
Deze auto in deze conditie en met deze km-stand is zeker minimaal 7 ruggen (bestaat dat nog eigenlijk in €uro termen?) waard ;) laat je niet gek maken. Geduld is een schone zaak.
Ja dat bestaat nog king: en zal ik zeker niet doen, thanks.
@Haasje17 wrote:
Volgensmij is hij gewoonweg te duur. Het is een oud model vectra.
Het nieuwe model is te koop voor hetzelfde geld. Voor alle aanpassingen krijg je
geen cent meer dus alles wat je erin gestopt heb zul je er niet voor terug krijgen.Dagwaarde van deze auto is 5.012 euro. Dus bij de dealer zal je toch ook niet echt veel ervoor terugkrijgen.
Gelukkig heb ik er zelf los van het onderhoud niet veel in geinvesteerd, behalve de grill is alles af fabriek. Ik waardeer altijd de hobbies van bijvoorbeeld de forummers hier, maar als ik dan idd zie hoeveel er in gestopt wordt en en wat je ervoor terug krijgt bij verkoop blijft het toch een dure hobby! De dagwaarde is volgens mij wat je terugkrijgt bij total loss en niet de inruilwaarde. Het is in ieder geval cker niet wat de dealer mij ervoor wilt geven, anders zou ik m wel gewoon “op” rijden ;)
@usbstick wrote:
Ja dat idee had ik dus ook, het is de realiteit, en er staan er zat te koop voor meer,daarom dat ze ook nog te koop staan..
Arjan
Dat ze te koop staan wil niet zeggen dat ze al heel lang (nog) te koop staan…? Het is op dit moment een lastige markt voor grotere auto’s en dat zal op de korte termijn niet aantrekken denk ik. Vandaar ook dat ik de auto wil gaan inruilen als ik er een “redelijke” prijs voor krijg.
Affabriek is deze auto toch niet geleverd met al deze irmscher opties.
Als ik hem in EPC bekijk is hij van de bank afgerold met Stalen wielen en wieldoppen als gewone GTS. Vandaar dat ik denk
dat vele kopers denken dat het een sjonie bak is en dat schrikt af.9 maart 2013 om 18:31 In reactie op: Laatste kans om deze mooie Vectra GTS te bemachtigen! #18113064@Florian wrote:
@Astra-H wrote:
Deze auto in deze conditie en met deze km-stand is zeker minimaal 7 ruggen (bestaat dat nog eigenlijk in €uro termen?) waard ;) laat je niet gek maken. Geduld is een schone zaak.
Ja dat bestaat nog king: en zal ik zeker niet doen, thanks.
@Haasje17 wrote:
Volgensmij is hij gewoonweg te duur. Het is een oud model vectra.
Het nieuwe model is te koop voor hetzelfde geld. Voor alle aanpassingen krijg je
geen cent meer dus alles wat je erin gestopt heb zul je er niet voor terug krijgen.Dagwaarde van deze auto is 5.012 euro. Dus bij de dealer zal je toch ook niet echt veel ervoor terugkrijgen.
Gelukkig heb ik er zelf los van het onderhoud niet veel in geinvesteerd, behalve de grill is alles af fabriek. Ik waardeer altijd de hobbies van bijvoorbeeld de forummers hier, maar als ik dan idd zie hoeveel er in gestopt wordt en en wat je ervoor terug krijgt bij verkoop blijft het toch een dure hobby! De dagwaarde is volgens mij wat je terugkrijgt bij total loss en niet de inruilwaarde. Het is in ieder geval cker niet wat de dealer mij ervoor wilt geven, anders zou ik m wel gewoon “op” rijden ;)
@usbstick wrote:
Ja dat idee had ik dus ook, het is de realiteit, en er staan er zat te koop voor meer,daarom dat ze ook nog te koop staan..
Arjan
Dat ze te koop staan wil niet zeggen dat ze al heel lang (nog) te koop staan…? Het is op dit moment een lastige markt voor grotere auto’s en dat zal op de korte termijn niet aantrekken denk ik. Vandaar ook dat ik de auto wil gaan inruilen als ik er een “redelijke” prijs voor krijg.
Affabriek is deze auto toch niet geleverd met al deze irmscher opties.
Als ik hem in EPC bekijk is hij van de bank afgerold met Stalen wielen en wieldoppen als gewone GTS. Vandaar dat ik denk
dat vele kopers denken dat het een sjonie bak is en dat schrikt af.Heb je je benzine filter al vervangen? Vervang deze mocht dat niet beaten je injectoren verstopt en deze laten reinigen.
En je hoort hem eigenijk om te laten keuren bij de rdw na de ombouw.
Als je de motor niet hoort rondgaan is het vrijwel altijd startmotor gerelateerd.
Dus startmotor massa of contactslot.Euro 98 en 95 mag never nooit dit probleem veroorzaken dus dat kun je proberen maar dan blijft er nogsteeds wat mis.
Doorrijden met kapotte bobine kan meer schade veroorzaken.Bobine van dit model gaat regelmatig wel eens stuk.
Bobine vervangen en je probleem is verholpen.Enkel startprobleem is wel vreemd wat dat zou denk ik eerder de krukassensor zijn dan het benzine relais.
Als ik het zo allemaal lees denk ik dat of de distributie niet
op tijd staat of je dta niet goed is afgesteld. Neem eens contact op met een gerenomeerd tuner.
Potje? Lekt het potje dan? Anders gewoon sensor vervangen als het gewoon op peil blijft. Potje is niets anders dan een beetje plastic dus zit niets inteligents in.
Voor de 1.6 16V je koppeling / bak / vliegwiel zullen wel aan vervanging toe zijn. Olie van de bak waarschnlijk nooit ververst of niet op peil.
En daardoor je bak stuk gelopen. Daarna ging de motor stotteren omdat die ergens waarschlijnlijk erg veel wrijving heeft door een defecte bak .Voor de diesels, hebben jullie het probleem in alle versnellingen? Vaak is het roetfilter vervuilt waardoor die gaat stotteren.
En meestal lijkt het dan bij rijden alsof je eigenlijk in een te hoge versnelling rijd.Waarom wil je perse een ketting? Want ook een ketting blijft niet onderhouds vrij. Je moet dan zorgen voor tijdig onderhoud aan je motorblok anders gaat je ketting ook stuklopen. (dat wil zeggen olie hoog op pijl houden regelmatig verversen (fabrieksopgave).
Riem vervangen kost wel meer wellicht maar hoeft ook niet elke 5000 km.
En dat de 2.2 wat moeilijk bergen op komt is denk ik te wijten aan of de automaatbak ofwel bestuurder.
Als de bestuurder altijd rustig rijd mag je in de bergen gerust een dot gas meer geven.Zelfs met 1.4 tjes hebben we nooit moeite gehad om bergjes op te komen.
Indien je met nieuwe vere gaat rijden en je gebruikt geen orginele maar wil wel nieuwe.
Zou ik kijken op cargoods.nl deze verkopen verlangingsveren voor weinig. Beide vervangen anders hangt je auto scheef.
Of koop gewoon 1 nieuwe bij de dealer ben je ook rond de 5 tientjes kwijt voor 1 veer.200 euro voor een spruitstuk als dat nieuw is is niks te veel en ja hij is het niet waard mischien, maar is wel de beste oplossing.
Mocht je een 2e hands spruitstuk hebben en je bent niet gaan kijken zul je nooit weten of de handelaren het ook echt niet hebben.
Veel handelaren weten / zien het verschil tussen de x18xe x18xe1 en z18xe spruitstukken namelijk niet of weten niet wat de verschillen zijn.Gewoon naar een x18xe1 opzoek op marktplaats die in onderdelen word verkocht. En nu is de vraag hoe weet jij of dat het niet gaat pasen?
De x18xe1 is enkel geleverd met 1 en hetzelfde spruitstuk dus mocht je een echte x18xe1 spruitstuk vinden kopen en klaar is kees.
Kom je toevallig ergens uit de buurt van brabant?
Anders mag je best eens langskomen als je wil om bobine uit te wisselen.6 maart 2013 om 05:44 In reactie op: Laatste kans om deze mooie Vectra GTS te bemachtigen! #18113052Volgensmij is hij gewoonweg te duur. Het is een oud model vectra.
Het nieuwe model is te koop voor hetzelfde geld. Voor alle aanpassingen krijg je
geen cent meer dus alles wat je erin gestopt heb zul je er niet voor terug krijgen.Dagwaarde van deze auto is 5.012 euro. Dus bij de dealer zal je toch ook niet echt veel ervoor terugkrijgen.
Slijtage van lagers zal wel meevallen.
de Astra G, Zafira A, en Vectra C delen ook dezelfde wiellagers in veel gevallen. En ook hiervan zijn de bandenmaten etwaarden enz anders. Wijkt soms ook veel af en hebben er ook geen last van.
Wat wel het geval is is indien je velgen niet duur zijn. Ik ze zou verkopen aangezien een goede set hiervoor al rond de 300 a 400 euro kost.
Achterbank van een 3 deurs past ook he!
lasen in je auto zou ik niet aan beginnen omdat je door spetters kans hebt op vervelende brandplekken. En je hebt denk ik weinig of geen plaats voor het bevestigen van steunen. Ik denk dat je tijdelijk je huidige bank er in moet doen. Eventueel eens vragen wat bekleden kost of zoeken naar Coupe’s, cabrios en hatchbacks hebben allemaal wel dezelfde onderzijde van de achterbank dus als je deze vind kun je hem overzetten.
@Astra_R wrote:
blindplaatje zit er al tussen.. dat weet ik maar de ecu niet terwijl de ecu de egr klep wel betrekt bij de brandstof lucht verhouding en misschien dus ook bij de afkoeling van de cilinders aangezien de uitlaatgassen voor verkoeling zouden zorgen?
Wat denk je dat er kan resoneren dan? Het geluid is op euro 98 VEEL minder aanwezig en op moment dat het voorkomt mis ik ook heel iets power.
Distributie is vervangen bij aanschaf door “mijn” universele garage. Volgens mij is die er onlangs ook afgeweest bij het vervangen van de waterpomp. Als alles volgens procedure gedaan is en vastgezet bij het vervangen zou dit toch goed moeten gaan?
Dat verkoeling verhaal zal best zo zijn maar zou ik met korreltje zout nemen. De egr heeft vrijwel geen invloed bij optrekken veel meer bij afremmen. En door de egr zal juist eerder verwarmen ipv afkoelen.
Is het op euro 98 niet gewoon een gevoelskwestie dat het lijkt minder te zijn?
Als het echt het geval is zou ik eens gaan kijken hoe je boegies eruit zien.
EGR afdoppen. is al gebeurd overige vervange onderdelen zijn denk ik niet nodig geweest. In de meeste gevallen is het ook al heb je geen foutcodes dan de bobine en bougies (eigenlijk alleen bobine welke dit probleem veroorzaakt, maar boegies vervangen is dan meestal ook nodig) is dit niet het geval of al gebeurd dan denk ik dat het ook iets met je distributie timing heeft temaken.
Op moment dat je hem 1 tand verkeerd heb staan loopt hij wel maar niet super onder zware belasting.
Ik heb in iedergeval hetzelfde als ik bij de bp tank wat ik vrijwel altijd doe rijd ik bijna 700 km op een volle tank.
Ga ik bij de makro tanken haal ik nog maar 550 km op een volle tank. Ofwel er zit daadwerkelijk verschil in.3 maart 2013 om 16:57 In reactie op: Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU? #18111669Security code zit in je ecu en je imobiliser. Het zou wel kunnen dat je het probleem krijgt als je een startonderbreker hebt die niet weet waarmee die nu moet communiceren. Inleren doe je in je imobiliser of ecu afhankelijk van welk van de twee je vervangen hebt.
Ik zie je probleem helaas kun je de bekleding ook niet overzetten, enige optie is inderdaad beugels maken.
Maar ik denk dat je mischien beter even kunt kijken voor een zitting uit een hatchback of coupe op de lsoop ofzo met leer. -
AuteurBerichten