Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2013 om 06:03 In reactie op: verschil trek stang, stabistang, verschil 1.2 en gsi?? #18117567
De trekstangen zijn de kunststof stangen de stabistang is de stang waar de kunstof stangen aan zitten verbonden. (stalen stang onder het subframe)
19 maart 2013 om 05:57 In reactie op: Achterbak dicht doen = Automatisch deVoorruit open en dicht. #18116150Dat de raam open en dicht gaat is volkomen normaal bij de latere tigras. @nickgsi is niet achteraf ingebouwd is gewoon orgineel opel! Dat je accu leeg raakt heeft hier niets mee temaken. Dat is eerder te wijten aan slechte accu dynamo of een stroomlek.
Is alles origneel bijvoorbeeld ook audio en dergelijke? Gaat het accu lampje branden tijdens rijden?De olie in de turbo word 1,5 keer zo warm als in de carterpan dus ik zou zorgen dat de olie erna gekoeld word.
Zodat die olie weer wat kouder is als die weer het blok in gaat. Of je turbo paralel aansluiten ipv in serie met de oliekoeler en de relocation kit.
Dan heeft deze zijn min of meer eigen olie toevoer en terugvoer.Even voor de topicstarter ik zou dus gewoon een
turbo van een Z16LET (corsa D OPC/GSI of astra H turbo) op de kop tikken.
Je motor voorzien van een olie relocation kit met oliekoeler en extra slang voor olie voor je turbo.
Dan kun je de z16let turbo gewoon zonder aanpassingen op je motor monteren.
Moet je enkel nog een uitlaat op maat maken (voorpijp)
Heb je dat gedaan boostcontroller monteren en zorgen dat je boost niet boven de 0,4 0,5 bar uitkomt.
Vervolgens ecu laten afstellen op de bank.Kun je met huidige koppakking zuigers enz rijden voor dagelijks gebruik.
Olie eerst door het filter dan door de turbo en dan door de oliekoeler. Of eerst door de oliekoeler dan door de turbo, maar denk dat het effect andersom beter is.
Nokkenassensor vervangen of hallgever (onsteking). Vermoed dat je probleem dan is opgelost.
Inderdaad zijn altijd abs. Moet niet, maar abs is gewoonweg beter materiaal. Polyester gaat sneller scheuren en kraken. Montage is ook stuk lastiger en vaker dat je kiertjes krijgt of andere vreemde putjes of scheurtjes.
niet bij gm tuningparts
Nou nee de voorbumper daar is goed achter niet.
MjCarstyilng zelfde verhaal als het van polyester of pkc is niet doen anders wel.Achterbumper van gm tuning is van polyester en pasvorm is van de achterbumper niet goed als die van poli is.
Om welk type zafira gaat het en welk merk kabels heb je voor je aanhanger? Of is het universeel.
Gelukkig staan er zat grijze gtjes op de sloop ik zou daar het een en ander afslopen en dan is het weer een goeie.
Inderdaad als je bosch kaluwen heb. Bestel maar een set lucals klauwen en blokjes.
Probleem zit hem in het handremsysteem van de bosch klauwen, deze worden terugetrokken door een veer welke niet voldoende terug trekt op den duur waardoor de rem eigenlijk blijft hangen of de handrem eigenlijk een kleun beetje erop blijft staan.Skirts en strips kun je gewoon bij de dealer bestellen van een opc station, maar die van een coupe passen ook gewoon prima als je het achterste randje wat in de skirt zit eraf knipt. Is het gewoon plug and play verder zij die van de station ook gewoon gelijk alleen zonder zon klemrandje achter. Oja en dit alles voor 500 euro spuiten in kleur denk ik niet dat je dat gaat lukken, daar gaat de spuiter je lak amper van kunnen betalen joh. Ik zou rekenen op 1000 euro voor spuiten. Ik heb gewoon coupe skirts en een orginele opc achterbumper, strips gewoon bestelt bij de dealer in primer. Skirts 2e hans bij een sloper achterbumper ook nieuw bij de dealer, handgrepen 2e hans opnieuw laten spuiten.

Wat is de reden van het vervangen van de klepseals? Wellicht olieverbruik zoja dan is dat niet goed gedaan of was dat niet de olieverbruiker.
Controleer onder je motorblok eens en welke olie zit erin? Kan ook zijn dat die bij keringen lekt. Gaat het om een z16se of een x16szr?Ik denk dat je een vacuum lek hebt of dat je stappenmotortje ernstig is uitgesleten waardoor het niet goed meer sluit.
Vacuum lek kun je denken aan slangen , scheurtjes in de aanzuigbuis andere rubberen slangen of pakking tussen je kop en inlaatspruitstuk of pakking tussen de gasklep en het spruitstuk welke lekt.Ik zou een nieuw dempertje kopen waarbij een mooi dubbel uitlaatje zit.
Ik denk dat er niets mis is met je transponder enkel waneer een transponder is aangemeld op een auto kan dit maar 1 keer.
Opnieuw inleren van een geprogrameerde transponder is niet mogelijk enkel waneer er niets in de transponder is geschreven.Staat er in je imobiliser nog wel twee sleutels aangemeld? Zoniet, is er toch iets gebeurd waardoor er een is verdwenen en zou ik eerst daarvan de oorzaak zoeken.
Inderdaad je moet even de ecu van de airbag resetten via de opcom dan is het weg!
In het vervolg accu losmaken voordat je alles loshaalt en wisselt. Dan krijg je dit probleem niet.
Mocht je dat gedaan hebben dan vermoed ik dat er toch wat niet goed zit.@TeamWest wrote:
Mantzel merk je goed, hoeveel PK dit precies extra is durf ik niet te zeggen. Er zijn ook andere inlaatspruistukken, zoals de Lexmaul (minder vermogenswinst als de Mantzel) of de DBilas (meeste vermogenswinst, maar ook het duurst).
Ik heb verder een ‘sport’ inlegfilter (icm het standaard luchthuis), open luchtfilter is meer geluid/minder vermogen.Lees anders dit topic (klik) even door.
Zo zijn er nog wel een aantal topics over het tunen van de X16Xe, kan je vinden via search; X16Xe tunen.Wat betreft het verwijderen van onderdelen, bedoel je denk ik de SAI, niet de EGR, deze blijft gewoon zitten maar wordt ‘afgesloten’.
Ik kijk zelf nog naar een ander nokkenas (scherper), en ik ga voor een RVS sportkat, hoef ik die ook niet om te wisselen met de APK. Daarna wil ik een chip op maat.
Inderdaad , maar de dbilas daarbij zit tevens het chippen bij inbegrepen.
Dbilas inlaatspruitstuk en chippen kun je laten doen bij speedenquipment.
Ook Dbilas heeft een uitlaatspruitstuk van RVS. Als je daarna ook nog een net uitlaatsysteempje monteert heb je meer dan 30 pk winst.Anders op mp een mantzel inlaat, lexmaul uitlaatspruitstuk en een op maat gemaakt chippie.
Luchtfilter gewoon orgineel houden met inlegfilterje.
Mijn ervaring is dat alles wat je aan luchtfilter aanpassingen doet weinig of geen verschil maakt enkel orgineel werkt echt perfect met inlegfilter.In de meeste smalblock motoren zit het pijpje als het waren in het onderblok geperst/geklemt.
Als dit het geval is pijpje wat naar beneden duwen / persen en hij zit weer vast.De oliepomp van de motor stop direct met pompen waneer het toerental 0 is. Het koelwater daarintegen word in de meeste Z20LEH/T s nog even rondgepompt door een electisch pompje.
Zelf pomp ik bande voor achter altijd even hard op.
Gezien je bandenmaat zou ik ze tussen de 2.6 en 2.8 bar oppompen.Voordeel van harde banden is dat ze zuiniger rijden.
Persoonlijk zou ik hem enkel wegslijpen als het niet anders kan zoals bijvoorbeeld een intercooler of piping ofoz waardoor hij in de weg zit.
APK hoeft er geen sleepoog op te zitten. Enkel is het wel praktisch als er wat aan de hand is een te hebben omdat de gasten op de sleepwagen anders alles pakken om wat aan vast te knopen en dus kapot trekken.Zorg dat je wel gemakklijk je N LTEC sleepoog kunt demonteren en monteren altans, zelf de ervaring dat als je deze gebruikt om je auto echt een aantal km te slepen het band na enig kilometers toch ech wel aan vervanging toe is.
11 maart 2013 om 06:26 In reactie op: Slaat af na schakel fout, start pas weer na enkele minuten. #18105495@Zafira 2002 wrote:
computer is kapot!
De auto is al niet meer in ons bezit want die investering wilde we niet doen.
De monteur kwam erachter toen hij nieuwe software op de gasklep wilde zetten en met de auto naar de garage reed.
De auto sloeg af en was helemaal niet meer uit te lezen…
Bedankt voor de tips.Vreemd genoeg ben ik bang dat je je niet helemaal goed hebt laten voorlichten.
In veel gevallen is het een van de toerental sensoren waneer dit probleem optreed en in de meeste gevallen zelfs de krukassensor.Bij uitlezen hoeft er dan niet altijd wat zichtbaar te zijn. Dat men computer niet kan uitlezen ofprogrameren kan komen door heel veel oorzaken en dan hoeft niet eens de ecu defect te zijn.
Bij een Z18XE komt het niet zo vaak voor dat de computer kapot is bij een X18XE1 komt het regelmatiger voor.
Sonde denk ik dat je niet voor een paar tientje je krukassensor hebt laten vervangen.
ECU nieuw kost veel geld, maar er zijn bedrijven die ze kunnen repareren voor 100 tot 300 euro ongeveer.
11 maart 2013 om 06:18 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948858@corsaboy wrote:
Nu nog een keer een echte afstelling erin.
Sorry dat ik het zeg maar je bent verdomd eigenwijs.C20xe injectoren horen niet in deze setup.
Wij gingen tot over de 180 pk met de orginele injectoren.Zoals haasje17 ook al zei, je leest teveel hoort teveel en gelooft direct alles.
Terwijl hier de personen met ervaring je serieus proberen te helpen en je de goeie richting opdrukken ga je alsnog eigenwijs van alles op eigen houtje doen.Zomaar ff waardes aanpassen in je ecu zonder dat je op de bank afstelt ?!?!?!?
Haha eigenwijs is ook wijs. Ook ervaren spreken elkaar regelmatig tegen. En al doende leert men.
Dus vind het juist mooi dat eigenwijze en er na veel prutsen er achterkomen wat het is vergeet men dan niet meer.Ben eigenlijk heel benieuwd hoe het autotje nu loopt eigenlijk? Toevallig geen filmpje van dennis?
-
AuteurBerichten