Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En waneer je startmotor helmaal niet rond gaat is het zoiezo niet de startonderbreker. Dan blijft enkel over startmotor of contactslot. of slechte massa.
Gaat er bij het starten geen oranje lampje knipperen?
Als dat niet het geval is is het niet je transponder.
Maar als ik de overige problemen zie zou ik eerst gewoon je contactslot vervangen.
Bij de dealer bestellen kan men ze op kenteken bestellen zodat je sleutel straks ook past.Mocht dat niet de oplossing zijn startmotor stuk.
Je kunt kijken of je hetzelfde bestand tegen komt van ene x20xev of c18xel.
Ik gebruik dan gewoon de c18xel of x20xev.
Zelfde ecu dus kan je gewoon ook alles uitlezen instellen.Het is heel erg afhankelijk van hoe dat de RDW hier zelf terplekke mee omgaat. Als men besluit dat je alle test moet doen betaal je de volle mep maar kan ook beperkt zijn tot enkelen. Daarom kan de RDW geen vaste prijs noemen dat kan men pas terplekken bepalen. Als hij niet aan emissieeisen kan voldoen ofwel uitstoot die zijn gesteld bij productie van de astra g zal hij er zelfs nooit doorgeraken.
Maar prijs varieert dus van 700 tot bijna 1800 euro.
gewoon sleutel bestellen bij de dealer voor 70 euro is goedkoper.
Mits de sensor echt stuk is wel inderdaad. Maar soms geeft deze gewoon foute waardes door aan je motor management.
Kan ook nog je nokkenassenor zijn willen ook wel eens dit soort problemen geven bij een x20xev/r meestal zie je je toerteller dan ook soms flipperen haperen.
Mmmm tja… betje aparte avatar…. ehm 6,8
21 maart 2013 om 06:32 In reactie op: Heb een gsi gevonden en gekocht!! Toch maar een 2.0 16v… #18117925Vind het mooi om te zien dat er nog echt nette strakke gsitjes rondrijden. Maar eeh hij is volgensmij niet helmaal orgineel. Haha.
Deurbekleding aan de binnenzijde van de deur verwijderen zit met een paar schroeven. En geklikt
schroeven zitten achter de handgreep (kunstof zwart deel) aan de binnenzijde kun je er afklikken.
Daarachter zitten 2 of 3 schroeven. Ook onder aan de deur zitten 2 schroeven.
Vervolgens losklikken. Dan plastic loshalen en zie je twee boutjes waarmee de handgreep vast zit deze demonteren en je kunt hem eruit pakken. Daarna is het makklijk om de cylinder te demonteren.Voor de achterklep geld hetzelfde draai alle schroeven uit het kunstof deel en klik het eraf.
Daarna kun je daar een aantal boutjes en schroefjes losdraaien en het slot eruit pakken.Volgensmij had jij een X16SZR had jij toevallig voorheen een Z16SE (nieuwe met multipoint injectie)?
De X16SZR is namelijk wat minder zuinig dan de Z16SE. Maar met beide zou je toch wel rond de tussen de 1 op 11 en 1 op 13 moeten halen. Meestal word hoog verbruik veroorzaakt door een defecte lamda of tempsensor (want niet in foutcodes is uit te lezen in de meeste gevallen) Hierdoor gaat hij rijk lopen. Lek uitlaatspruitstuk wil ook zorgen voor extra verbruik.Even raam helmaal open dan knop nogmaals indrukken en even vasthouden. En vervolgens raam helmaal dicht knop even vasthouden.
En hij gaat weer helmaal open en dicht als vanouds.Wanneer je de temperstuur sensor lostrekt blijft de meter dan op het zelfde punt staan?
Welke richting slaat hij uit als hij een klein beetje beweegt? Wat zou kunne is dat de meter niet helmaal vast zit gedrukt op hetmotortje of juist te vast zodat het motortje niet kan draaien.
Demonteren van je tellerunit en dan eens de kap eraf klikken en heel voorzichting met een vorkje de wijzer eraf drukken.
Niet aan de wijzer maar helemaal onder het zwarte deel schuiven en dan rustig drukken. Dan komt deze los.
Dan unit terug doen zonder plastic kap. Even contact aan en weer uit. sleutel uit het contact halen.
Dan wijzer terugplaatsen niet te hard terugdrukken maar eerst rustig op 0 stand en kijken of deze wijzer dan uiteinlijk op het juiste punt komt te staan. Wat je ook kan doen is de wijzer controleren via de opcom kun je hem in % bedienen.20 maart 2013 om 12:38 In reactie op: corsa 1.3 cdti ecoflex 2011,koppakking,komt dit vaker voor?? #18118093Koelvloeistof melding zou je wel moeten krijgen dat dat zakt.
Verder vrij weinig oliemelding ook als die zakt onder pijl.Niks gemerkt lijkt me toch vreemd zou je ook moeten merken bij starten of geluid.
maar als die m altijd op zn staart trapt ook koud tja. Dan is het niet zo gek volgensmij komt het niet zo regelmatig voor.Oja welke olie gebruik je?
Kan een aantal dingen zijn.
Kleprubbers, Zuigerveren of Lekke kop.
Zit er olie bij je koelvloeistof?
Loopt de moter verder wel goed?
Anders kleprubbers laten vervangen.
Is dit het niet zuigerveren laten vervangen (is meteen koppakking ook aan de beurt).Waarom zou je dat willen doen? En als je een dikkere wil, zou ik deze gewoon op maat bestellen kan bij diverse tuners.
M-tech kun je ze ook op maat bestellen.Even voor de topic starter. Als je er ene C20LET in legt of een Z20LET en je je remmen upgrade is een 350 tot 400 pk meer dan genoeg. Zou dit als maximaal willen bestempelen. Maar 250 pk in een tigra met een stardaard let is prima te doen en bloedsnel. Mocht je een proefrit in zoiets willen maken. Mail eens naar m-tech. Zij hebben een rode tigra a staan met c20let.
Je hebt geen wervelkleppen, en dus vanaf de inlaat geloof ik niet dat het komt. Wat wel eens voorkomt is dat je luchtfilter wat omhoog beweegt of andere buis welke tergen je motorkap of schutboard komen en dan dit geluid geven.
Maar in de meeste gevallen is het echt een lekke pakking van je uitlaatspruitstuk. Of wat ook nog zou kunnen is ergens een lek in je uitlaatsysteem ongeveer bij de katalysator.
Jij hebt een x18xe of c18xe(l) spanner is gewoon los van je pomp. Moet linksom gespannen worden en mag je niet te vasr draaien. Zit namelijk op alluminium oliepomphuiscgebout met een torx bout. Mooi cabriotje. Een van de mooiste cabriomodellen van opel.
Met eindgebruiker bedoel ik eigenlijk dat het vaak komt omdat men nooit het oliepeil controleert. dat zou elke gebruiker wel eens moeten doen!
startonderbreker is de ecu in combinatie met de imobiliser, maar als ik dit zo hoor zit het niet in je contactslot.
Want je motor gaat wel rond, maar wil niet aanslaan. (als de startonderbreker in spring slaat die vaak wel aan maar na een paar seconden val tdie uit).Ik vermoed dat het toch in je bougies of bonbine zit.
Is dit probleem sinds die beurt?Als je de waterpomp loshaalt doe er dan meen een nieuwe pomp in en tevens een nieuwe distributiespanner (riem is niet perse noodzaklijk)
Zou gewoon nieu uitlaatje kopen, lassen is enkel uitstellen.Dit is een veelvorkomend probleem, maar meestal veroorzaakt door de gebruiker zelf. Ook als is de auto dealer odnerhouden.
moet je regelmatig je oliepeil controleren en als je vreemde geluiden hoort niet doorrijden.Wat vaak gebeurd is dat men olie peil controleerd, maar bij de 2.2 motoren is het noodzakelijk dat deze vrijwel altijd op max staat voor de smering van de ketting. wat vaak gebeurd is ooow zit nog genoeg in. Of helmaal niet gepeild. Dan krijgt men een rare tik of ratel en denk men. Zal wel meevallen of hoort men het niet eens. En dan ben je al bijna te laat. daarna is het probleem ketting versprongen of gebroken.
Ook een distributie ketting heeft niet het eeuwige leven zowel die van opel als van andere merken niet. Ook die slijt en moet gecontroleerd worden.
Spanners hiervan moeten ook wel eens vervangen worden.19 maart 2013 om 06:05 In reactie op: Aansluiting leidng hydraulisch druklager bovenop F17 bak #18117537Wat zou kunnen is dat je verkeerde type hebt. Er zijn twee type bochtjes die erop kunnen de een is wat dikker dan de ander. En die zal dus lekken.
-
AuteurBerichten