Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Danku geen bedeau rood, geen roze maar rood
Uitvallen is geheel opgelost,
Door overladen, was mijn ECU en Accu defect geraakt.
Dus ECU laten repareren, accu vervangen en dynamo vervangen en alles rijd weer zoals het hoort.
Later is ook nog de abs computer stuk gegaan vermoedelijk ook hierdoor, ook vervangen daarna.Toch kloppen die vaak echt wel, maar nu is de vraag verbruikt die koelvloeistof?
Ik wil graag een rode, maar dan wel echt rood.
Bedankt! Binnenkort komt er nog wat leuks, althans ik hoop mijn blokje atmosferisch boven de 150 pk te krijgen.
Tja, ik heb het idee dat mn auto voor wat lager zou moeten om het beter te merken.
Maar je merkt het zeer zeker. als ik van een rotonde afkom en ik geef gewoon volgas heb ik wel af en toe last van wielspin, maar hij schuift niet door hij trekt hem gewoon door de bocht zoals ik hem stuur. Voorheen schoof ik dan veel eerder richting het midden van de weg.Ik rijd met astra g met ook 2 lamda’s, Lampje heeft nog nooit gebrand heb ook spagettie en katvervanger.
Zolang je de lamdas beide aansluit blijft die gewoon goed lopen. Lampje hoeft niet zeker te branden als hij goed verbrand heb je bij beide een lage uitstoot en waarschijnlijk valt die dan binnen de waardes waardoor het lampje als nog niet gaat branden.Moeilijk starten, witte rook, borrelen en koelvloeistof verbruik duid vaak op een lekke koppakking.
Dat die 90 tot 100 graden word is niks mis mee. Elke auto zal warm zijn onder de motorkap ook niets vreemds.
En dat borrelen is een beetje af hankelijk van wat je verstaat onder borelen zijn het echt luchtbellen en verbruikt die koelvloeistof is je koppakking lek.
Nu lees ik bovenstaand geen lampje als olie leeg is? Heb je ooit je olie leeg gehad? Want dan vermoed ik dat er wel wat meer dingen zijn die stuk zijn geraakt.15 april 2013 om 09:10 In reactie op: trekhaak astra g sedan past die ook op een g cabrio ???? #18126530De trekhaken van een astra G Sedan, Coupe en Station zijn uitwisselbaar.
Let wel op bij sommige trekhaken moet je een gat in je bumper zagen.Handremkabel is in twee maten verkrijgbaar een is net wat korter als de ander. Je moet de kortste hebben.
Geeft ook de temperatuur meter meer aan dan 100 graden? Noodloop is vreemd, hoort hij niet te doen bij overhitting? Gaat er dan een lampje branden.
Als je niet boven een bepaald toerental kunt komen is het meestal een teken dat een van je toerentalsensoren niet meer werkt. Vaak nokkenas sensor. Om welk motortype hebben we het? En hoe heb je geconstateerd dat je motor verhit is geraakt.
Als die in de winter niet snel warm werd en in het blauwe bleef staan was er toen juist iets mis. Thermostaat defect want die blijft dus open staan. De auto hoort vrij snel rond de 90 tot 100 graden te worden en dit ongeveer te blijven. Wanneer deze erg warm is slaan de ventilatoren op de radiateur dan wel aan? Want in dat geval zal er niet veel aan de hand zijn.
Op moment dat je stil staat en hij word ongeveer 100 graden en de ventilatoren slaan aan gaan ze wel vaker wat minder regelmatig lopen omdat het veel stroom trekt en dan de dynamo wat herder moet draaien wanneer de accu niet zo nieuw meer is. Als de motor voorheen nooit op temperatuur kwam is de kans groot dat je verbruik is gedaald waneer hij dat nu wel zal doen.
2,5 uur @ 70 euro = € 175,-
2x Nieuwe Band @ 155 euro = € 310,-
2x Stuurkogels @ 45 euro= 90,-
+ overig materiaalgebruik voor balanceren en uitlijnen denk ik dat het zo gek nog niet is.
Ik kom op ongeveer 575 euro bij een goedkope garage. Dat van jou ligt 65 euro hoger.
Dus waarschijnlijk uurloon van 95 euro per uur ongeveer.Dan is het uurloon wat hoger, maar niet ondenkbaar kortom nee zeker niet genaaid is normaal bedrag.
De z16xep motoren zijn niet geschikt voor gas, hiervoor kun je het beste je kop laten aanpassen, omdat de gaskoppengewoon een kop is die ook aangepast is.
Als iemand een beetje leuk lettertype oogelijke strikker maakt en ik de kleur kan kiezen wil ik dr ook wel eentje.
Wil graag een rode, maar dan weer net niet de rood van trash..Ga even langs de gasspecialist en vertel het verhaal en vertel hierbij ook dat hij het soms dus wel doet.
Zij kunnen je waarschijnlijk vrij snel vertellen wat het probleem is. Laat je gascomputer uitlezen wellicht geeft deze duidelijkheid.Blue Dragon en Krasy spreken uit ervaring dus ze zitten waarschijnlijk wel redelijk in de goede richting. En geven tevens aanwijzingen waar je wellicht je oplossing kunt aanschaffen voor een respectabele prijs. Niets mis mee!
Meestal is een van de abs sensoren stuk, met de opcom of tech 2 uitlezen geeft aan welke.
Als je tijdens rijden ook last heb van een dansende toerenteller is het de linker abs sensor voor.Wat ook wel eens voorkomt is dat de connectoren geoxideerd zijn. Maar uitlezen zal je in iedergeval vertellen welke sensor er problemen geeft.
@wa.ma wrote:
Bij mijn Astra Z16XE uit 2001ben ik opzoek waar de cruise control module zit.
Eventueel een idee?Alvast bedankt. :D
Bij een z16xe hoef je enkel de cruise control hendel te plaatsen en deze in het stuurapparaat voor je motor inleren.
Deze heeft geen aparte cruisecontrol module.De X moteren in een astra g hebben allemaal dezelfde cruiscontrol module nodig deze vind je ook in de vectra, b en omega b.
Als je vervolgens de juiste koppelingschakelaar / remlichtschakelaar monteert moet je even schema zoeken van een cruisecontrol module welk signaal waaraan moet en dan is het een kwestie van solderen en de hendel aansluiten.Ik zou hem lekker zo ruw laten, hij moet een beetje ruw zijn om de beste flow te krijgen spiegelglad is de kans groot dat je vreemde wervelingen gaat krijgen en niet alle cilinders een gelijke hoeveelheid lucht worden gevuld wat dan dus weer tegen gaat werken.
Tada…
Een bosal trekhaak
Standaard bumper
En irmscher lip

:wors Blijft een luxe opc , maar volgensmij bedoel je nogsteeds wat anders als kan bus! :jerry
@FnF_racer wrote:
in het klein wil ik hem ook wel nemen, als eerbetoon aan jullie… :jerry
Haha eerbetoon? Rijd jij ook niet een astra ? En ga jij ook niet regelmatig …..
Dit is per astra type verschillend, het is namlijk zo dat er ook astras zijn waarbij lichten automatisch aan gaan bij lopende motor.
Afhankelijk van de ingeschakelde configuratie.Mooie luxe opc1 zo met die aanpassingen, enige wat ik me nog wel zat af te vragen wat bedoel je met canbus?
Aangezien een astra G dit niet heeft was ik erg benieuwd. -
AuteurBerichten