Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Uit ervaring weet ik dat het kan, maar de kans dat je dan de kop van de schroeven beschadigd is zeer groot omdat je er niet recht voor zit maar ietswatschuin, zelfde geld met erindraaien dus dan beschadig je de draad in de kop. en als die kap niet goed vastzit gaat die aanlopen als je peg hebt.
Wat is er stuk van de kap? Deze is van plaatstaal daar kan niet heel veel aan afbreken.
En die kap zou ik niet vervangen maar lekker laten zitten, om die eraf te krijgen moet je je nokkenaswielen en krukaspoelie losmaken.
25 april 2013 om 21:32 In reactie op: nokkenassensor vervange!maar nu nog ergere toestand geworden #18127792RPM signal en camshaft sensor zijn bijde oorzaak van een niet goed functionerende nokkenassensor of de bedrading ernaartoe.
dan moet er een storingscode uit te lezen zijn.
Dus ik vermoed niet goed uitgelezen.
Als het lijkt alsof de toerenbegrenzer inslaat bij de 3000 rpm ga er maar vanuit dat de nokkenassensor stuk is.
Duurt het starten lang is de krukassensor ook defect. Of je hebt ergens een draadbreuk.171.000 km Astra G Z16XE
Ja maar standaard staat de arico gewoon aan met automatische airco.
Dus hoef je eignelijk niets te doen als de gewenste temperatuur instellen.En als je de arico uit wil zetten zet je hem op de eco stand.
En als ik de foutcodes bekijk is het niet je thermostaat maar je sensor welke stuk is.
Bij een X18XE1 komt het regelmatig voor dat de ecu stuk gaat.
Bij de z18xe en x18xe zouden het zowel de luchtmassameter als lamda sensoren kunnen zijn die dit probleem veroorzaken. Ook de bobine zou kunnen (is er een nieuwe op gekomen of gebruikte)?Bij een X18XE1 zit je gaskabel nog wel goed vast?
Bij beide wellicht katalysator spruitstuk of dergelijke verstopt?
Verbruikt hij olie en of koelvloeistof? Is het brandstoffilter tijdig vervangen? Injectoren verstopt of stuk.
Geloof niet dat de pakking dit is zijn het niet je zuigerveren.
Maar eerst pompen dan remmen is niet de jusite manier.
Ik pak een doorzichtige slan deze doe ik in een leeg potje dan gied ik het reservoir vol en de nippel open dan pompen todat je geen bubels meer zit in de slang en vervolgens ingedrukt houden en dichtdraaien dit wiel voor wiel doen.Oja, je mag nogesteeds langskomen met je auto als je wil. Kijk ik of ik het kan vinden.
Ik zou hem even uitlezen met de opcom? Heb je ook moeite met starten? Denk dat je egr pakking lekt is deze afgedopt? Of als die niet is afgedopt blijft die open staan.
Past gewoon! Veerposten en veren zijn gewoon uit te wisselen, zijn niet gelijk maar wel uitwisselbaar en aangezien een schroefset instellbaar is zul je het verschil niet merken.
Je heb hiervoor twee plaatjes nodig je kunt de egr dan zowel aan de inlaatkant als uitlaatkant afdoppen. Of enkel de uitlaatkant.

Gaat gewoon werken zonder problemen.
Ehm Dat plaatje beschermt je egr tegen vervuiling en je inlaattraject.
Als die na schoonmaken goed functioneert kun je gewoon deze behouden.Functioneert deze na schoonmaken niet goed nieuwe aanschaffen, maar zou er altijd plaatje tussen doen ook bij een nieuwe om herhaling te voorkomen.
EGR reinigen en afdekplaatjes ertussen bij d1 1.9 cdti zijn het er twee geloof ik.
Nee niet echt. Deze kun je op bepaalde temperatuur instellen en dan zorgt de computer dat het deze temperatuur word. Je kunt het volledig astmatisch laten doen dan regelt deze ook de stand van de ventilator snelheid en dergelijke. Dus dan heb je wel degelijk airco maar airco is ook op handbediening geleverd en dan moet je zelf aan de knoppen draaien. Bij automatisch is het niet noodzakelijk maar kun je wel alles met de hand bedienen.
hier vandaan geplukt http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijving/2011/1/Foutloos-Opel-distributie-vervangen-AMT029738W/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Gaat toevallig over de c18xe xel
Oja gespannen volgens onderstaande stap?
Stap 10: Spanrol op spanningDraai de spanrol met het instelexcenter naar links, totdat de wijzer de rechteraanslag raakt. Daarbij draait het inbusplaatje tegen de klok in omhoog. Gebruik een inbussleutel. Zet daarna de spanrol licht vast.
Dit is een heel belangrijke stap! Zonder zit er te weinig spanning in de riem, zodat die na korte tijd lawaai gaat maken.Stap 11: Twee keer rond
Verwijder het nokkenasblokkeergereedschap en draai de motor met de hand twee toeren in de looprichting.
Stap 12: Spanrol instellen
Draai de bout van de spanrol los en draai de rol naar rechts tot de wijzer lijnt met de uitsparing op het plaatje. Zet de bout vast met 20 Nm en draai de motor opnieuw twee toeren. Staat de wijzer nog steeds op de uitsparing? Nee? Opnieuw instellen!
En stationair klinkt die van brrr br br brrr br br brrr? Maak eens een foto van wat je bedoelt met slap staan?
Staan de markeringen recht tegen over elkaar? Echt exact goed? Wanneer je tussen de twee nokkenas wielen in 1 tandje te weinig hebt zitten krijg je ook dit probleem. Maar ook doordat de nokken erg scherp zijn heeft de spanner en riem wat meer te verduren.
Als er een open filter op zit is dat mischien ook wel de reden dat het resoneert.
gasklep gewoon geheel vervangen maar als je niks merkt. Gewoon foutcode wissen en hopen dat het incidenteel was.
-
AuteurBerichten
