Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tja wil een keer krukas waardes weten omdat dbilas claimt met deze setup 150 pk eruit te trekken.
Dus wil wel weten of het redelijk in de buurt komt.Nee zijn er niet maar x16xel is gewoon een x16xe met andere ECU kabelboom en Inlaatspruitstuk en wat dingetjes die daarbij horen.
En een een x16xel heeft geen lmm maar wel gewoon meganisch gasklephuis. Niet electronisch ofzo. Brandstofpomp is afhankelijk van welke er nu in zit in sommige gevallen kun je die van een x16szr gewoon gebruiken.Oja moet je nog wel toerenteller en managementlampjes doorverbinden. En als je boordcomputer hebt ook nog injectorsignaal doorverbinden om verbruik en dergelijke weer te kunnen geven.
Oja niet gedwongen voelen om het op die manier te doen, maar ik geef enkel aan welke problemen je tegen gaat komen he. En waar je even rekening mee moet houden. Want makkelijkste is om gewoon je oude ecu en de nieuwe te behouden en dan een 2e gat te maken voor de tempsensor. en de rest van je oude kabelboom op de stuurbekrachtiging na eruit slopen.
x16xel en x16xe zijn niet echt hele andere motoren. Vrijwel alles is uitwisselbaar. inlaatspruitstuk en gasklephuis is anders. Onderblok is identiek kop is ook wel anders, maar sensoren erop zijn gelijk. En gasklep is anders maar is gemakklijker om die te bedraden dan de gehele motorboom van je x16xe motor.
27 april 2013 om 20:46 In reactie op: Opel astra g 1.8 16v moter valt uit mmlampje flikkert. #18137302uitlezen tijdens rijden zal uitkomst bieden vermoed ik. Kan ook dat de tempsensor problemen geeft, maar omdat je zoveel problemen hebt gecombineerd zou ik hem rijdend eerst uitlezen. Zou ook nog zomaar de egr klep kunnen zijn die open blijft staan.
27 april 2013 om 20:45 In reactie op: Opel astra g 1.8 16v moter valt uit mmlampje flikkert. #18137301Als het lampje gaat flikkeren moeten er foutcodes zijn. Dus uitlezen met tech 2 of opcom.
Of tijdens draaien. Krukassensor hoeft niet per definitie goed te zijn als die geen goutcodes geeft.Niet starten is en blijft vaak probleem met krukassensor of imobiliser zeker als het lampje gaat flikkeren is het vaak imobiliser niet goed geprogrameerd. Toerental meter valt uit? Ik gok toch op nokkenas krukassensor.
In combinatie met ecu die niet goed is ingeleerd in de auto of nogsteeds defect.De Motortempsensor gaat via de ecu, Net zoals je management lampjes, enige welke niet gaat werken is de temp sensor.
Je stuurbekrachtiging zal niet werken als je je ecu eraf haalt. Bij alle astras waarbij ik een motor heb omgebouwd die niet in een g thuis hoort heb ik een extra tempsensor via de orginele ecu laten werken en deze ook bedrading voor de stuurbekrachtiging laten zitten. Als je andere motor ook een transponder in de sleutel heeft gaat deze niet werken via de imobiliser die erin zit. Dus moet je ook deze bedraden en wisselen.27 april 2013 om 20:16 In reactie op: Opel astra g 1.8 16v moter valt uit mmlampje flikkert. #18137297Slecht of niet starten is of krukassensor kapot. Maar aangezien lampje flikkert is dat vaak imobiliser transponder prolbeem.
Wat geeft die aan foutcodes bij uitlezen.Ik bestel regelmatig nog nooit verkeerde gehad of problemen.
Dit soort dingen overkomt je ook bij de dealer. Heb laatst ook aandrijfashoes bij de dealer besteld gewoon op kenteken kreeg de verkeerde.
Wat bleek zijn toch twee verschillende geleverd. Ofwel zelf goed uitzoeken kijken.Krukasbouten horen altijd vervangen te worden bij loshalen ook bij de dealer en word ook door menig garage en beun de haas gedaan.
Je kunt de bouten vervangen door gewoon 6 kant bouten, maar let er wel op dat je de lengte van een spanrolbout niet te lang is want dan draai je de draad stuk. Ook de krukasbout door een goede sterke bout vervangen omdat deze het tandwiel op zijn plek moet houden. Bij te los vastdraaien breekt de spie en gaat je krukas rond zonder dat het tandwiel rond draaid.zijn al diverse hier op het forum waarbij niet vervangen is en uiteindelijk gebroken.
ecu en kabelboom van een astra G met x16xel gebruiken anders word het heel veel werk. Om je instrumentpaneel en stuurbekrachtiging te laten werken.
Omdat deze ook signaal van de ecu moet krijgen.Ik zou dan een steun zelf maken omdat er geen steun is welke past zonder de looprollen van de andere ook over te zetten.
De centrale krukasbout niet hergebruiken is een rekbout!!!!! Nieuwe indraaien als die los moet. De boutjes in de poelie mag je wel hergebruiken.
Mijn fout klopt inderdaad, maar draai die van de spanrol zeker niet te vast. Deze zit namlijk in alluminium vastgezet (de oliepomp) en als je daar maar ietswat te vast draaid is de draad dol en krijg je hem nooit meer goed vast! En de krukasbout is de centrale bout als je de poelie hebt gedemonteerd he. Deze moet zeker zeer vast. Heb nm meters even zoals t uit mn hoofd is gedaan. Maar zullen vast mensen zijn met werkplaatsboek die het je kunnen vertellen. Ik dacht dat 20 nm toch echt aan de hoge kant is.
Naar mijn weten zitten de boutgaten al in je onderblok niet in de kap. Looprollen moet je ook overzetten van de x16xel of een van de broertjes uit de familie.
27 april 2013 om 16:09 In reactie op: Wat is het effect van een 2.0 nokkenas in een C18NZ? #18137288Nokkenas van een C18NZ en C20NE zijn uitwisselbaar. Dus geen aanpassingen nodig. Enkel zal je winst vrijwel niks zijn.
OJa je krukasbout moet ook los deze zit meestal zeer vast dus ga je er met normaal gereedschap nietzomaar afkrijgen.
Je moet deze ook weer met 300nm vastzetten dus dat word een hele klus.De spanner zit in een alluminium oliepomp is maar 8 NM
Looprollen zijn 12nm.Wat voor motor gaat het om. Anders afdoppen en schoonmaken.
Is een draadbreuk ergens waarschijnijk is hierdoor ook je schakelaar overleden.
Je lamda sensor hoort te schommelen maar voltages waartussen die schommelt kloppen niet dus vermoed dat deze stuk is of immitatie ipv orgineel. lang doorrijden met dit soort problemen te arm of rijk lopen is erg slecht voor je motor. En als ik zo lees probeer je steeds wat anders en dan duurt het weer een paar weken.
Ik zou even een expert laten kijken en alle prolbemen laten verhelpen in een tweetal daagjes moet dat zeker lukken. Dan kun je er nog lang van genieten nu blijf je maar klunnelen met vanalles en nogwat en kom je van de regen in de drup.
Laat je distirbutie timing controleren door een expert.
Lamda sensor en nokkenassensor eventueel vervangen voor een nieuw exemplaar (niet imitatie vaak geeft dit problemen).Welk potje bedoel je? Gat in het uitlaatspruitstuk is overbodig, maar in het inlaatspruitstuk met dat gekke potje is de egr klep deze zul je moeten afdichten als je geen egr monteert, maar krijg je motorstoring van.
gewoon de motorsteunen gebruiken van een Z14XE, Z16XE, Z18XE, X18XE1 of X16XEL. Steun aan de chasis zijde kun je ook gebruiken van de X16SZR, Z16SE.
Hierbij moet je dan ook de distributiekap gebruiken van een van deze motoren.Aan de motorzijde zit er een steun op het onderblok geschroeft. Deze kun je ook van de bovenstaande motoren gebruiken.
Uiteindelijk komt er nu 132pk uit.
Nu ben ik benieuwd wat er bij jou uit gaat komen.
En wat mijn aanpassingen, zoals dbilas inlaatstpruistuk / spagettie / nokkenassen / group N en sportkat eigenlijk hebben opgelevert.
Zou graag nog eens de krukaswaardes weten in plaats van de wielwaardes omdat ik benieuwd ben hoeveel
verlies een F18WR 394 heeft ten opzichten van een F17CR die er orgineel onder hoort. -
AuteurBerichten