Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 6,151 tot 6,175 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vectra C sprint steeds naar noodloop max 3000RPM #18138362

    In de sommige gevallen is dan het gaspedaal zelf defect.
    In de meeste gevallen gasklep defect.

    In reactie op: uitlaat astra OPC #18138228

    Van de 2.2 en 2.0 diesels en de 2.0 turbo past ook onder de opc Deze hebben ook flens aansluiting bij de middendemper.
    Voorpijp is wel uniek bij de 2.0 niet turbo opc.

    In reactie op: opel combo 2.0i ?? realiseerbaar ? #18137549

    Ik bedoelde met nagenoeg plug and play.

    Voor de X moteren uit de G geld dat de steunen 1 op 1 te gebruiken zijn. (motor erin hangen) Maar dat je een gaskabel moet gaan inbouwen. En de kabelboom aanpassen.

    Voor de Z motoren uit de G geld dat de steunen 1 op 1 te gebruiken zijn. (motor erin hangen) En dat je voor sommige modellen de stekker aan moet passen afhankelijk van wat er in zit.

    En inderdaad de Z16SE en Z16XE motoren gebruiken dezelfde ecu en kabelboom.

    In reactie op: Aantal vragen waar ik mee zit? #18138196

    1. Lange bak bedoelt men een versnellingsbak welke minder omwentelingen hoeft te maken om diezelfde snelheid te behalen.
    Waardoor je motor dus maar 2500 toeren hoeft te maken bij 120 km/h. Ik heb er de kortste lange F18 bak onder zitten. En het verschil in verbruik is al zeer groot. In jou geval een F17 bak eronder zetten anders moet je het een en ander aanpassen.
    2. Ik vermoed dat je ergens een vacuum lek hebt waardoor je hoog in toeren komt te zitten. En op moment dat je remt gebruik je het vacuüm om je rembekrachtiger te bekrachtigen. Daardoor zal het lek dicht gezogen worden en niet meer lekken.
    3. Vaak als de bedrading niet poreus is geworden gewoon de draden die bloot zijn komen te liggen doorknippen strippen solderen en krimpkous erover.
    4. Stoel demonteren. Door de stekker eruit te halen en achter de twee bouten los te draaien. Vervolgens hoofdsteun eraf en de plastic delen aan de zijkant. Vervolgens aan de achterzijde de bekleding loshalen en kun je deze er gemakkelijk af krijgen. Naar de fietsenmaker haal je staaldraad voor je remmen met van die metalen blokjes kun je er een stukje tussen zetten en is je stoel weer gerepareerd. Of op de sloop, maar dan moet je maar net een tegenkomen met zelfde bekleding of je moet het toch over gaan zetten.

    In reactie op: probleem met tanken. #18138139

    Om je tankdop zit een rubber.
    Achter dat rubber zit het beluchtingsgat.

    Vaak zit dat vol met troep waardoor het niet goed werkt.

    In reactie op: opel combo 2.0i ?? realiseerbaar ? #18137545

    Corsa C met 1.8 16V word een Z18XE of X18XE1 uit een astra G is zo goed als plug and play

    In reactie op: Beste diesel motor in de astra H? #18138007

    Ik zou voor de Z17DTH of Z17DTR gaan. Beste diesels die er zijn.

    Ik denk dan toch eerder aan een vacuum lek.

    uitlezen tijdens rijden en dan opcom of tech twee laten loggen, dan moet er een foutcode worden weergegeven.
    In jou geval zou ik als eerst de krukassensor vervangen.

    In reactie op: F17CR394 vervangen door F17WR374 #18138078

    Elke F17 past aan je motorblok, die van een Astra G Zafira A Astra H en Zafira B en ook de nieuwere bakken.
    Enkel kan het zijn dat je soms het schakelhoedje over moet zetten. Omdat de nieuwere modellen geen schakelstang maar kabels hebben.

    Dus het makkelijkste is om te kijken of je stang of kabel geschakelde bak hebt en zorgen dat de nieuwe dat ook heeft.

    In reactie op: Astra g 3 deurs en of Astra g coupe vraag?!?! #18138051

    Ik heb ook coupe skirts onder een 4 deurs, de lengte en passing van een 3 deurs is gelijk.
    Dus past prima zonder enige aanpassing.

    In reactie op: Astra g OPC Remmerij #18137982

    http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=342211&hid=1041&lhid=&lvid=&mid=162″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Of van de sloop van een opc, dealer verkoopt ze enkel met klauwen erbij.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886443

    Nee hoor ik wil die zelfde curve behouden maar dan 20 pk meer..

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886441

    Ik ga toch nog het een en ander aanpassen aan hardware… weet nog niet precies hoe en wat.
    Maar ik moet en zal 150 pk op de wielen halen met een z16xe…

    Ik zou graag ook nog een keer de krukaswaardes meten.
    Omdat ik vermoed dat het verschil bijna 30 pk is.

    En wil dat verschil verkleinen door een andere bak te monteren.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886439

    Standaard Z16XE curve:

    Mijn Z16XE Curve’s:
    (Groene is met scherpe nokken blauwe met orginele) Ofwel op de dbilas chip in combinatie met scherpe nokken vermogen verlies.

    Mijn Z16XE 128 pk run (zijn betere maar heb ik de resultaten nog niet van)

    Dus als je kijkt zou je denken niet zo heel erg veel winst met alle aanpassingen, maar als ik het vergelijk met een standaard motorblok is de koppelcurve toch echt wel een stuk netter en strakker.

    In reactie op: trillingen in stuur bij bepaalde snelheden #18137379

    voor 17″ is 2.2 bar erg laag heb je ook kans dat je banden eerder gaan cuppen.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886436

    Mag best hoor, maar eeh met mijn setup moet die toch echt 30 pk hoger kunne liggen als een standaard blok.
    Dus als je er 110 op de wielen gaat halen wil ik wel wat terug voor mijn topic hack. :jerry

    In reactie op: X16xel onderhoudspakket uit engeland #18137909

    let er wel op dat er twee type pollenfitlers geleverd zijn in een astra g. En deze zijn niet uitwisselbaar.

    In reactie op: trillingen in stuur bij bepaalde snelheden #18137377

    Vaak ligt dit aan drie dingen slecht balanceren, te lage bandenspanning en de centreerringen. 17″ onder een G dus bandespanning mag tussen de 2.6 en 2.8 bar liggen.

    In reactie op: met draaiende motor niet in versnelling (f20 4×4) #18128339

    Koppeling niet perongelijk verkeert gemonteerd? Waardoor hij niet vrij kwam bij koppelen?

    In reactie op: motorprobleem ? astra coupe #18137895

    als je ander ecu en transp hebt maar niet de imobiliser of in iedergeval gewoon zonder deze in teleren in de imobiliser gaat die ook niet starten.

    In reactie op: motorprobleem ? astra coupe #18137894

    geen knipperende lampjes op je dash?

    In reactie op: Help, inbouw x16xe astra g. #18137777

    EN je moet nog een brandstof retour trekken of injectorrail aanpassen. de x16xel hebben geen retour, maar daarbij regelt de ecu de brandstofdruk via het brandstofrelais.

    In reactie op: motorprobleem ? astra coupe #18137892

    Krukassensor geeft hij altijd aan bij een niet draaiende motor.
    Als je met draaiende motor uitleest en hij geeft dat de melding krukassensor is die defect.

    Benzinefilter al gecontroleerd (verstopt)
    Zit je katalysator misschien verstopt?

    Als je de sleutel omdraait zonder te starten hoor je dan de pomp draaien bij de achterbank?

    In reactie op: Airco! #18137905

    Heb je een Z16XE of een X16XEL?

25 berichten aan het bekijken - 6,151 tot 6,175 (van in totaal 8,592)