Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In de sommige gevallen is dan het gaspedaal zelf defect.
In de meeste gevallen gasklep defect.Van de 2.2 en 2.0 diesels en de 2.0 turbo past ook onder de opc Deze hebben ook flens aansluiting bij de middendemper.
Voorpijp is wel uniek bij de 2.0 niet turbo opc.Ik bedoelde met nagenoeg plug and play.
Voor de X moteren uit de G geld dat de steunen 1 op 1 te gebruiken zijn. (motor erin hangen) Maar dat je een gaskabel moet gaan inbouwen. En de kabelboom aanpassen.
Voor de Z motoren uit de G geld dat de steunen 1 op 1 te gebruiken zijn. (motor erin hangen) En dat je voor sommige modellen de stekker aan moet passen afhankelijk van wat er in zit.
En inderdaad de Z16SE en Z16XE motoren gebruiken dezelfde ecu en kabelboom.
1. Lange bak bedoelt men een versnellingsbak welke minder omwentelingen hoeft te maken om diezelfde snelheid te behalen.
Waardoor je motor dus maar 2500 toeren hoeft te maken bij 120 km/h. Ik heb er de kortste lange F18 bak onder zitten. En het verschil in verbruik is al zeer groot. In jou geval een F17 bak eronder zetten anders moet je het een en ander aanpassen.
2. Ik vermoed dat je ergens een vacuum lek hebt waardoor je hoog in toeren komt te zitten. En op moment dat je remt gebruik je het vacuüm om je rembekrachtiger te bekrachtigen. Daardoor zal het lek dicht gezogen worden en niet meer lekken.
3. Vaak als de bedrading niet poreus is geworden gewoon de draden die bloot zijn komen te liggen doorknippen strippen solderen en krimpkous erover.
4. Stoel demonteren. Door de stekker eruit te halen en achter de twee bouten los te draaien. Vervolgens hoofdsteun eraf en de plastic delen aan de zijkant. Vervolgens aan de achterzijde de bekleding loshalen en kun je deze er gemakkelijk af krijgen. Naar de fietsenmaker haal je staaldraad voor je remmen met van die metalen blokjes kun je er een stukje tussen zetten en is je stoel weer gerepareerd. Of op de sloop, maar dan moet je maar net een tegenkomen met zelfde bekleding of je moet het toch over gaan zetten.Om je tankdop zit een rubber.
Achter dat rubber zit het beluchtingsgat.Vaak zit dat vol met troep waardoor het niet goed werkt.
Corsa C met 1.8 16V word een Z18XE of X18XE1 uit een astra G is zo goed als plug and play
Ik zou voor de Z17DTH of Z17DTR gaan. Beste diesels die er zijn.
29 april 2013 om 05:43 In reactie op: Opgelost: Toerental loopt op en traag terug na het gas los #18124325Ik denk dan toch eerder aan een vacuum lek.
29 april 2013 om 05:41 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126467uitlezen tijdens rijden en dan opcom of tech twee laten loggen, dan moet er een foutcode worden weergegeven.
In jou geval zou ik als eerst de krukassensor vervangen.Elke F17 past aan je motorblok, die van een Astra G Zafira A Astra H en Zafira B en ook de nieuwere bakken.
Enkel kan het zijn dat je soms het schakelhoedje over moet zetten. Omdat de nieuwere modellen geen schakelstang maar kabels hebben.Dus het makkelijkste is om te kijken of je stang of kabel geschakelde bak hebt en zorgen dat de nieuwe dat ook heeft.
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=342211&hid=1041&lhid=&lvid=&mid=162″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Of van de sloop van een opc, dealer verkoopt ze enkel met klauwen erbij.
Nee hoor ik wil die zelfde curve behouden maar dan 20 pk meer..
Ik ga toch nog het een en ander aanpassen aan hardware… weet nog niet precies hoe en wat.
Maar ik moet en zal 150 pk op de wielen halen met een z16xe…Ik zou graag ook nog een keer de krukaswaardes meten.
Omdat ik vermoed dat het verschil bijna 30 pk is.En wil dat verschil verkleinen door een andere bak te monteren.
Mijn Z16XE Curve’s:
(Groene is met scherpe nokken blauwe met orginele) Ofwel op de dbilas chip in combinatie met scherpe nokken vermogen verlies.Mijn Z16XE 128 pk run (zijn betere maar heb ik de resultaten nog niet van)

Dus als je kijkt zou je denken niet zo heel erg veel winst met alle aanpassingen, maar als ik het vergelijk met een standaard motorblok is de koppelcurve toch echt wel een stuk netter en strakker.
voor 17″ is 2.2 bar erg laag heb je ook kans dat je banden eerder gaan cuppen.
Mag best hoor, maar eeh met mijn setup moet die toch echt 30 pk hoger kunne liggen als een standaard blok.
Dus als je er 110 op de wielen gaat halen wil ik wel wat terug voor mijn topic hack. :jerrylet er wel op dat er twee type pollenfitlers geleverd zijn in een astra g. En deze zijn niet uitwisselbaar.
Vaak ligt dit aan drie dingen slecht balanceren, te lage bandenspanning en de centreerringen. 17″ onder een G dus bandespanning mag tussen de 2.6 en 2.8 bar liggen.
Koppeling niet perongelijk verkeert gemonteerd? Waardoor hij niet vrij kwam bij koppelen?
als je ander ecu en transp hebt maar niet de imobiliser of in iedergeval gewoon zonder deze in teleren in de imobiliser gaat die ook niet starten.
geen knipperende lampjes op je dash?
EN je moet nog een brandstof retour trekken of injectorrail aanpassen. de x16xel hebben geen retour, maar daarbij regelt de ecu de brandstofdruk via het brandstofrelais.
Krukassensor geeft hij altijd aan bij een niet draaiende motor.
Als je met draaiende motor uitleest en hij geeft dat de melding krukassensor is die defect.Benzinefilter al gecontroleerd (verstopt)
Zit je katalysator misschien verstopt?Als je de sleutel omdraait zonder te starten hoor je dan de pomp draaien bij de achterbank?
Heb je een Z16XE of een X16XEL?
-
AuteurBerichten


