Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Omdat de demper codes verschillen op gewicht van het motorblok.
Sensor zit links achter de distributiekap onder die slang met die twee klemmetjes.
ECU zit rechts boven in de hoek waar die zwarte stekkers 2 maal zitten. (tegen het spruitstuk)Maar schokbrekers zijn zelfde dus hoef je niet te wisselen. Enkel veren zijn verschillend.
Inderdaad maar dit is een Delphi huis. Daar moet de klep open staan. En bij de behr moeten ze dicht staan.
Wat voor motorblok gaat het als het een X18XE1, Z18XE, X16XEL, Z16XE of Z14XE is. Zit de kunstofkap goed gemonteerd?
Dynamo zit links achter onder het spruitstuk. In princiepe valt er wijnig door te meten. Op moment dat de motor loopt moet de spanning rond de 14 volt liggen.
Je hebt een versleten nokkenas. Of drijfstanglagers.
Al eens je olie geflushd en ververst. En gebruik dan geen 5W30 maar 15W40.Zie nu valt uit bij stoplicht dus ik gok EGR en gasklep reinigen en je probleem is opgelost.
Bougies, Bobine, EGR of ECU.
Hoelang zitten je boegies er al in? Is je EGR klep afgedopt? Heb je je ecu al ooit eens laten repareren? (dit type ecu’s gaat namlijk regelmatig stuk)
Diegene ben ik ik heb het werkent gehad. Maar dit kwam omdat ik toen een x20xer had ipv z16xe ingebouwd. Later constateetde ik dat het dus via de ecu loopt. De abs esp pompen zijn gelijk. Zelfde systeem als abs in combinatie met motortoerental wordt dan in werking gezet als esp.
ABS pomp van alle astra G modellen is gelijk.
De tractie control / ESP word aangestuurd door de motor ecu’s van de overige modellen.
Dit is niet in programmeerbaar bij de Z16XE ecu.Verkoper gemaild.
Ze verkopen hem voor iemand van de mantaclub nederland.
Hij is nog niet gerestaureerd maar wordt voor dat geld pas bij de verkoo
p van buiten gerestaureert.Heb vandaag via de opcom een uhp box gecofigureerd voor de vectra C 2007 (UHP 2010)
Na veel gedoe kregen we de melding CODE programming.Code weggekregen door in de radio diefstalcode opnieuw op te geven.
Nu staat er enkel programming bij bepaalde handelingen zoals aanmelden?Hij werkt wel prima.
Iemand een idee?
Gezien schoonmaken vermoed ik dat je ergens kabelbreuk of slecht contact hebt als je het met twee gasklephuizen hebt.
Done!
Die looprollen met dat kleine gat zijn gewoon de looprollen voor de smal block motoren.
3 mei 2013 om 12:39 In reactie op: Speaker ringen voor en achterzijde Astra G COUPE Z1.8XE BERT #18138712Coupe en 3 deurs zijn gelijk. Ringen van de voordeuren passen achter niet.
Koop je een fiat of een alfa heb je in iedergeval dezelfde versnellingsbak.
Afhankelijk van welke trekhaak er nu onder zit. Vaak zijn er ook zwanenhals trekhaken te krijgen welke verder eraf staan. Maar meestal gaat dit in 1 koop samen met de stang. In een enkel geval is deze los te krijgen.
als je op gas gaat rijden is de Z18XE de meest geschikte. De Z22SE op gas kan maar is minder geschikt hogere slijtage op gas als een Z18XE. (motorblok is geheel alluminium. Ga je met een Z18XER rijden zeker geen gas want dan gaat je kop eraan. Bij de Z22SE is het ook heel belangrijk om het oliepeil op zijn maximum te houden. Om te voorkomen dat de ketting spanner of ketting stuk gaat. (indien deze gaat rammelen vervangen)
Trugslagklepje.
Draai de 2 benzine leidingen maar eens om en haal het facuum even van je drukregelaar.
Dan werkt die vermoed ik.Sensor van deze autos gaat wel een stuk. Sensor vervangen in het koelvloeistofvaatje en je probleem is opgelost.
Donkere lampen zijn ook gewoon gelevert in de astra g. Ik vermoed dat de stelmotoren niet goed zijn overgezet en ze daardoor niet goed meer te stellen zijn. Of dat ze daarom stelmoeren stuk hebben gedraaid.
Voor de einddemper geld hetzelfde
van de Z20LET, Y20DTL, Y20DTH of Y22DTR let op de laatste twee zijn zowel met als zonder flens geleverd.
Dus even navragen. -
AuteurBerichten