Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Turbo afdichtingen stuk. Ik zou gewoon een Z20LEH turbo monteren. Zijn da fdichtingen beter en kun je met chippen ook in de toekomst wat meer.
Dit kan zeer zeker schade opleveren, zeker als er ook koelvloeistof bij de olie zit. Dan krijg je sludge en slechte smeering.
De ventilator zal vaker lopen omdat olie nou eenmaal warmer zal worden dan koelvloeistof en als dat gemengt word zal de temperatuur sneller hoog worden.Dat klopt, maar als ik de topic starter zijn verhaal lees kan ik er niet uithalen waarom dat die dat weet. En omdat de garage en niet kan uitlezen en mekkert dat die verzuipt zou ik niet zomaar af gaan om wat de garage hem wijsmaakt.
Ik zou in iedergeval andere garage zoeken. Verzuipen zal een injectiemotor vrijwel nooit kunnen doen. Hij zal rijk lopen en alles doen om terug te regelen. Ik denk dat ze de verkeerde bougies hebben gemonteerd. Verkeerde warmtegraat zou ook voor dit probleem kunnen zorgen.
Als het een Z18XER is dan is je kop aan gort. En je koppakking lek en zul je een aangepaste kop moeten kopen om op gas te kunnen rijden zonder dat dit problemen geeft. De Z18XER is namelijk niet geschikt om op gas te rijden.
Heb je een Z18XE dan zal waarschijnlijk enkel je koppakking lek zijn.
Andere ABS pomp is enkel nodig als je ESP wil ipv traction control. En esp is wel realisearbaar, maar dan moet je een stuursensor, hellingsensor, esp unit / kabelboom en andere abs pomp hebben.
Ik had toen der tijd een x20xer ipv de orginele z16xe en daarbij werkte het nu de z16xe er weer in zit werkt het niet meer.
Dus gaat niet werken. Z16XEP is een andere motor waarbij het wel zou werken omdat deze ecu het ondersteund. De z16xe ecu ondersteund het niet.EGR, Gasklep schoonmaken en vermoed dat je probleem dan is opgelost. Anders egr nog afdoppen.
Nee deze functie heeft de ecu u niet dus TC gaat nooit werken ESP wel mits je het aansluit zoals de how to eerder genoemd in dit topic.
Maar daarvoor moet je veel meer werk doen.
Enige manier om dat werkend te krijgen is een ecu je motor laten aansturen welke dat wel kan, maar dan moet je ook sensoren en dergelijke gaan aanpassen.
Er zal geen enkel tuner zijn die dit op maat kan schrijven voor je.
Komt omdat de ecu van de x16xel en z16xe geen tc ondersteund. De abs pomp die erin zit wel.
11 mei 2013 om 01:10 In reactie op: Opgelost: Toerental loopt op en traag terug na het gas los #18124330Stappenmotor of gasklep stekker los / slechte massa / slecht contact. Of defect.
Is verschilllend per merk trekhaak, maar ik denk dat je ook naar astras enzo kunt kijken.
zijn gewoon goed mits niet afgegaan.
Je moet wel degelijk de handbediening inleren in je kiekert. Toevallig op kenteken besteld? Want hij mag het niet zomaar doen.
Alle ecu’s zijn bruikbaar sloten set motor ecu in combinatie met imobiliser en sleutelset voor mensen met bijvoorbeeld inbraak schade.
Heb je stoelairbags zijn die er nog in blijven zitten? Los verkopen. Heb je geen stoelairbags je interieur los verkopen voorstoelen + achterbank.
Achterbumper. Achterlichten. Kofferklep Bekleding kofferbak. Bakje + lampje in je kofferbak Dashboardkastje. Middenconsole. Suur (sport II lederen stuur) Airbag kan overgezet worden uit andere sturen.En dan ben je meer dan 175 euro verder.
Maar omdat koplampen nog heel zijn denk ik dat je nieuwe bumper bumperbalk / motorkap en mischien radiateur moet.
En dashboard + airbags van de sloop? Of wellicht alles van de sloop? Heb je denk ik weer voor 200 euro een rijdbare auto.Als je niet hoger in toeren kunt sensor stuk.
Bedrading heb je doorgemeten.Sensor is vrijwel niet door te meten helaas.
Verkeertom gemonteerde koppeling in de meeste gevallen. Of verkeerde vliegwielbouten.
Pak maar eens een opcom dan en kijk maar eens in je variant configuratie van je ecu daarin staat ESP TC aan of uit.
En dit word doorgegeven aan de abs computer, maar de ecu regelt TC ESP de ABS ecu is er wel onderdeel van.
Ik heb een pomp van een X20DTL in mijn astra met een Z16XE en dat werkt prima.
Er zijn dus inderdaad twee type opompen met en zonder ESP.Maar allen kunnen TC mits de ECU dit ondersteund.
je kunt gewoond e afstandsbediening van je astra g toch uit de sleutel baard trekken. Dan heb je een afstandsbediening met knopjes zonder sleutel.
Ik heb het topic even vertaald en doorgelezen. Ik heb even hier een z18xe zafira gecontroleerd en gezocht naar de componenten die gemonteerd zouden moeten zijn, even het een en ander uitgezocht.
Traction control en ESP zijn twee verschilllende systemen welke dienen voor hetzelfde doel.
Zoals in de how to is volgensmij ESP en zoals ik had is Traction Control.
Dat is het verschil.
Diegene ben ik, Maar ik heb toendertijd een x20xer in mijn auto gehad 2 liter opc. Deze ingeleerd en had ineens traction controll zonder dat ik uberhaubt wat aan abs esp systeem heb aangepast. Later wilde ik dit ook op de z16xe, en zo kwam ik erachter dat dit via de ecu word aangestuurd in combinatie met de abs pomp.
Inderdaad onder de carterventilatie, op de x72 stekker (ecu) pin 29 (bruin (massa)) 23 geel-paars 30 zwart wit.
En EGR wel gewoon aansluiten met blinde pakking.
In princiepe goed warm rijden, en daarna kun je hem flink op zn staart trappen.
Dan zul je later merken dat die ook een stuk feller blijft dan mensen die hem op zijn gemak hebben ingereden.
En voor afzetten van de motor even laten lopen. -
AuteurBerichten