Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toch is het vaak echt onderhoud. Bij de ketting motoren van opel is het zo goed als onderhousvrij als men maar zorgt dat het oliepeil op de max blijft! Dus regelmatig controleert en de olie ververst.
Zoiezo vind ik 500 WHP vreemde waarde om op te geven bij een blok omdat het zou betekenen dat dit blok dan 500 wielpk’s zal leveren. Maar je hebt bij een voorwiel aangedreven van 10 tot 30 pk verlies en bij een achterwiel zelfs nog meer. En 4 x 4 nog vele malen meer verlies. Dus dan zou dat blok in theory al 600 pk moeten kunnen leveren.
Ik denk dat als ze dan al versterkt zijn je er zo mischien 350 uit zal kunnen krijgen zonder dat er wat stuk gaat. Daarboven zou ik dat toch niet meer vertrouwen.
Verschil tussen de A20NFT en A2NHT is enkel de turbo en de software in de ecu.
Deze motoren zijn grote turbo broers van de Z22SE (indirect ingespoten) en Y22SE (direct ingespoten) motoren.
En lijken hier erg veel op.
De Z20NET is de oudere broer van deze motoren (indirect ingespoten).
De A20NFT/A20NHT zijn (direct ingespoten) motoren.Z22SE

Z20NET

A20NHT

De Z22SE is ombouwbaar naar compressor, met aanzienlijke vermogenwinst zonder interne aanpassingen aan het motorblok.
+- 300 pk. De andere motoren zullen ook ongeveer rond die koers zitten vermoed ik.
500pk zou ik niet aandurven zonder verdere aanpassingen.Ja vermogenverlies aan de wielen beperken. Zodat ik strak rond de 150 pk aan de grond kan zetten.
Conclusie de F16 3,94 zou het korste zijn
De F18 3,94 rijd ik nu
De F17 is de orginele verhouding.
En F16 3,55 zou na de 1ste versnelling korter zijn als de F18 3,94.
Vind hem nu te lang dus wil met de F16 3,55 gaan rijden.
Weet iemand of de lange 1 mischien probleem gaat worden?
Of hoeverren de verschillen merkbaar zijn.Transponder en binnenwerk kan je inleren in je imobiliser en kiekert.
Transponder die in een andere g is gebruikt kun je niet meer inleren, transponder uit een f kun je wel inleren in een g en andersom.Mooie, het is een opc 1 met ander bumperpaket aan het interieur te zien?
Ik heb hem besteld, meteen ook voor mijn ledere interieur. Bestuurderstoel plamuur / lijm besteld. Ben benieuwd.
@arjontje wrote:
@Haasje17 wrote:
Waarom zouden trillingen bij 120km/h nooit van de vooras kunnen komen?
Trillingen in je stuur komen vrijwel altijd van de vooras.
De achteras merk je wel maar niet in het stuur als deze zouden trillen.Als eerste moet je weten wat er gebeurt bij wielen met onbalans.
als een wiel met onbalans rond draait krijg je te maken met middelpunt vliegende kracht.
Dus het zware punt wil naar buiten toe.Draait het wiel rond en het zware punt draait naar boven, dan wordt het wiel naar boven getrokken.
En draait het zware punt naar beneden, dan trekt het wiel naar beneden.Rij je nu rond de 120 km/h. dan draait het wiel zo snel rond dat als het zware punt boven is, en het wil omhoog wil trekken.
Het zware punt al weer beneden is. Daardoor hef je het op. en heb je bij de voor as geen trilling meer.Maar nu komt het verhaal. achter as.
Omdat de trilling van de achteras zo’n lange weg af moet leggen merk je het pas boven de 100km/h.
Als je geleidelijk je snelheid opvoert zal je ook merken dat je de trilling eerst door de stoel voelt gaan.
En dan door trekt naar het stuur.Als een Bedrijf zegt dat trilling in het stuur niet van de achteras komt moet zich eerst even in de materie verdiepen.
En ik zal daar ook gerust de documentatie aan willen geven.
Dit is namelijk de basis cursus balanceren en trilling verhelpen.Maar waarom zou dan het achterwiel wel trillen op die snelheid?
Het wiel trilt vaak op een bepaalde snelheid en een aantal km per uur erboven of eronder niet.
Dit word veroorzaakt door dat men dan over de grens heen gaat. Maar wil niet zeggen dat die bij 120 km/h of zo zit.Zeker niet omdat de omtrek van de wielen per auto kan verschillen en dus de ene keer meer of minder omwentelingen moet maken om 120 km/h te rijden.
Bij onbalans in de achterwielen zal in de meeste gevallen de gehele auto trillen / schudden ipv enkel het stuur.
Kontroleer ook even het schakelmeganischme op de bak vanaf de schakelstang tot de bak als het blijft kraken.
Als hier veel speling op zit krijg je ook dit probleem.Waarom zouden trillingen bij 120km/h nooit van de vooras kunnen komen?
Trillingen in je stuur komen vrijwel altijd van de vooras.
De achteras merk je wel maar niet in het stuur als deze zouden trillen.15 mei 2013 om 12:46 In reactie op: olie+brandstoffilter, slecht starten, inhouden Corsa C Z12XE #18144123Krukassensor laten vervangen. Mocht dit niet beaten dan verder zoeken. Vaak is deze stuk of slecht waardoor je lang door moet starten voordat hij aanslaat.
Ik heb eens rondgekeken voor je op de sloop en voor 1000 euro heb je alle onderdelen zelfs in kleur bendogd.
Dasboard Airbag kit 150 euro vd braak.
Voorbumper Motorkap en Bumperbalk 250 euro. Nieuwe motorkapvanger en montage 250 euro.Inderdaad,
En ECU van de X20XEV, X20XER, X18XE1 zijn uitwisselbaar.
Let er wel op dat als je airco, abs en tc hebt het nog zou kunnen dat je dit moet instellen in je ecu om dit te laten functioneren.14 mei 2013 om 15:05 In reactie op: X2.0XEV ecotect blok vervangen, waar is dit stekkertje van #18142367een daarvan is lamda dacht ik.
Toch is de koppakking en de internals niet slechter als die van een LET of XEV. ze delen namelijk veel dezelfde onderdelen.
Vaak is het echt omdat men een opc heeft en dus niet warm rijd en hem dan aftrapt de oorzaak van veel euvel.Spagettie, Sportkat, Group N uitlaat, Scherpe nokkenassen. Lichter vliegwiel (win je geen motorvermogen mee) Maar verlies je minder vermogen naar de wielen.
Heeft een vriable lengte inlaatspruitstuk en lmm dus gaat niet werken.
Ik kan geen spaans maar met google translate kwam ik een heel eind en de fotos.Ik ben even aan het uitzoeken omdat de z16xep het wel lijkt te ondersteunen wat hier weer aan ecu anders is. Want deze heeft twinport systeem en luchtmassameter, maar ecu lijkt nagenoeg gelijk. (in de astra g modellen).
Uitlezen, maar kans is groot dat je inderdaad verstopte injector hebt gekregen hierdoor.
Aanwezig ovb.
ik heb ze voor zelfs verwijdert omdat er kiezeltjes bleven hangen welke dan piepende geluiden veroorzaken liep dan aan zeg maar. zijn niet perse nodig.
Dit soort vag rijders is niks mis mee. Meer die vag rijders die je enkel in je binnenspiegel ziet ipv de buitenspiegels. Met regelmaat van die in 3 delig pak en een stropdas. Die vag rijders zijn minder welkom. :jerry
Maar ik vind dit toch ech een mooie vag bak.
-
AuteurBerichten

