Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 6,051 tot 6,075 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18147009

    De oudere xev motoren hebben andere oliepomp en aanzuigpijp die dan niet past. Vandaar dat ik dat niet zou doen want dan moet je nog de pomp enzo overzetten.

    In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18147007

    En ik denk dat je je oliekoeler ook over moet zitten. Is gewoon op de pomp gemonteerde ring (tussen pomp en oliefilter) met daarop de oliekoeler.

    In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18147006

    Nee de karterpan van een astra g is een 2 delige pan van Alluminium en anders zit er een stale pan onder en zit je olieaanzuigbuis verkeert. Om je uitlaat onder de motor door te kunnen leggen. Ik heb ook drijfstang probleem gehad met dit blok maar was eigen fout bij vervangen van lagers 1 drijfstangbout niet vervangen en du gebroken. En ook met turbo erop gereden nooit problemen gehad met drijfstangen. Je kunt andere monteren, maar normaal gezien overkill. X20XEV is maar tot 2001 geleverd. Dus van 98 tot 2001 in Astra G zafira en vectra b (met gedeelde carterpan) Alluminium

    In reactie op: Vectra sport edition schokbrekers #18145472

    Je kunt gewoon de normale monteren verschil is nagenoeg niet merkbaar.

    In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18147004


    xev


    xer

    Pak wel een xev uit een van de latere Vectra B Astra G of Zafira modellen.
    Omdat je anders ok carterpan en dergelijke moet aanpassen.

    In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18147003

    Kop is gelijk nokkenassen zijn anders en uitlaat en inlaat spruitstuk.

    In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18147002

    de x20xev is de basis van de xer. Enkel heeft de xer andere inlaat / uitlaatspruitsuk en nokken. ECU is gelijk dus die kun je behouden kom je ook niet met rare dingen met transponder enz. EN je moet dan even vliegwiel van een x20xev monteren.

    Hier op het forum word vaker gezegt dat dit een kwaal is van deze motoren zwakke drijfstangen, maar vaak veroorzaakt door verkeerde olie, niet warmrijden of te laag oliepeil. En dus slechte smering van de drijfstanglagers.

    In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18146997

    Zuigers zijn iedentiek en drijfstangen ook enkel een ander motornummer, maar zijn gewoon gelijk. Krukas is niet van een c20xe, maar gewoon de x20xev met meerdere boutgaten. Kop zal wal kleppen krom hebben. Dus ik zou gewoon doen wat ik bovenstaand beschrijf heb je gewoon het vermogen van de xer. Zelfde karakter.

    In reactie op: Kat onder de motorkap #18146843

    hier hebbe we er bijna geen last van

    In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18146991

    XEV erin nokkenassen, inlaatspruitstuk uitlaatspruitstuk en ecu overzetten en je hebt een xer.
    XER vinden gaat lastig worden aangezien deze erg zeldzaam zijn. Oja en vliegwiel van de x20xev gebruiken van een xer past niet.

    In reactie op: Motorstoring x20xev foutcode p0340! #18147114

    Ik heb daarintegen bij vele c18xe x18xe’s dit probleem gehad door stekker omsolderen en nieuw type sensor. Gezien deze van de x20xev gelijk is. Denk ik dat dit ook het probleem kan zijn.

    In reactie op: Motorstoring x20xev foutcode p0340! #18147112

    Als je een stekker heb meegekregen om te solderen had je een oud type sensor en deze vervolens vervangen voor een nieuw type sensor wat vaak dit probleem veroorzaakt gewoon de orginele stekker monteren en een sensor met de vierkante van gm. Dan is je probleem meestal verholpen.

    In reactie op: Opel Astra SportEdition II van Haasje #18146963

    Ik ben er heel blij mee. Hij is nu van binnen en buiten echt een stuk opgeknapt.
    En druppels liggen er nu zo mooi op als het regent.

    Nu zag ik gister dat jij raampsoilers hebt waar hebje die vandaan?

    In reactie op: Astra G start niet meer, sleutel draait makkelijk #18146716

    En kan me niet voorstellen dat dat nu heel duur is. De imobiliser is niet het probleem. Die zit ook om het ocntactslot, maar schakelt niets aan of uit die zorgt enkel voor startonderbreking die niet uit elkaar halen. Maar die waar de pen van het contactslot in zit is denk ik het probleem.

    In reactie op: Astra G start niet meer, sleutel draait makkelijk #18146715

    Zou het eerst demonteren is heel sympel systeem met een kogeltje over electrische contactpuntjes en een veertje.

    In reactie op: Astra G start niet meer, sleutel draait makkelijk #18146713

    Ik denk zelfs niet het slot maar het electrisch gedeelte erachter.

    En de 2.2 die olie lusten hebben vaak gebroken of uitgerekte ketting gehad.
    Het is belangrijk dat het oliepeil bij deze motoren altijd op de max word gehouden en gewoon ververst word volgens fabrieksopgaven.

    Dan gaan de kettingen een autoleven lang mee anders gaan ze ratelen en moet je ze vervangen. Te laat vervangen levert vaak oliegebruik op als gevolg (kromme kleppen of vervormde zuigers).

    In reactie op: luidsprekers serie aan sluiten #18146660

    Oke, deze versterker ondersteund 4 en 2 ohm. De meeste auto speakers zijn 4 ohm. Dus paralel 2 ohm.
    Dus je moet ze dan parralel aansluiten in plaats van in serie. Dus composet (met filter) + achterspeaker rechts en zelfde geld voor links.
    Afstellen is dan wel wat lastig. De versterker levert 130 watt rms per kanaal. Op 2 ohm Dus ik zou zorgen dat je speakersets dan rond de 65 wat zitten. Als je bijvoorbeeld achter 55 wat rms doet en voor 65 mischien 75 watt rms kan dat ook. Zeker niet speaker kopen die meer vermogen kunnen hebben dan dat de versterker kan leveren omdat je speakers dan eerder kapot gaan. Als meer versterker vermogen dan speakervermogen kan minder kwaad.

    In reactie op: luidsprekers serie aan sluiten #18146658

    Je kunt ze zowel in serie als paralel aansluiten.
    Houd er rekening mee dat je versterker het vermogen moet kunnen aansturen.
    In de meeste gevallen zijn auto speakers 4 ohm.

    Op het moment dat je deze in serie aansluit krijg je dus op de speaker uitgang een weerstand van 8 ohm.
    Wat de meeste versterkers wel ondersteunen, ze leveren hierbij enkel minder vermogen.

    Sluit je ze in paralel aan dan kijg je een weerstand van 2 ohm per kanaal en hierbij zal de versterker het meeste
    vermogen leveren. Enkel moet je versterker dit ondersteunen, en dit zal niet elke versterker doen.

    Het werkt beide enkel de laatste is maar de vraag hoelang als je versterker er niet voor geschikt is kan deze eraan stuk gaan.

    Dus de vraag is wat voor speakers heb je en wat voor versterker.

    In reactie op: Koelvloeistof tempratuur Z18XE #18144866

    Meter hoort eigenlijk wat rechter te staan, maar als deze vrij snel dit punt berijkt en daarna blijft staan is er niets aan de hand dan werkt je thermostaat gewoon naar behoren. Als de temperatuur lager word dan dit tijdens rijden is je thermostaat stuk en blijft deze open staan.

    In reactie op: Auto trilt de ene keer wel en de andere keer niet #18145860

    En sins dien het probleem? Dan je velgen achter eens laten ballanseren. En eventueel banden wat harder oppompen. Of controleren op juiste spanning. Wielbouten te strak gedraaid? En dus velg niet helmaal goed op de naaf liggen?

    In reactie op: Veel motorgeluid #18145894

    Als het geluid blijft in andere versnelling, is het of motorblok of gewoon wat anders.
    Maar alle smalblockjes maken een soort van wat hoger geluid bij dat soort toerentallen.

    Multiriem vervangen ? Airco aan uit? Dynamo? of gewoon windgeruis onder je ruitenwisserbladen door.

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17343640

    voor diegene die de coupe miste van de h

    heb je de schakelpennen los gekregen toevallig?
    Want dat uitboren zie ik niet zo zitten.

    @corsaboy wrote:

    vandaag de schade maar eens rustig bekeken.
    Het clipje van de 5de versnelling heeft de geest gegeven, waardoor het tandwiel maar ff aan de wandel ging om een luchtje te scheppen.

    Ik heb vandaag een andere cassette geplaatst, morgen nog een en ander vastzetten en ff de olie verversen van de bak..
    Kijken of alles het dan weer doet.

    Is er iemand met ervaring voor het wisselen van een aantal onderdelen op de oude cassette van mij..
    want heb nog een cassette liggen waar een lager van stuk is..

    Ik heb wel een en ander los gekregen maar nog niet zover als ik zou willen :(

    Ik ben hier zelf ook mee bezig om een bak te reviseren.
    En ga meteen hier ook het een en andere van een CR en WR door elkaar gebruiken.

    Hier is een demontage handleiding:

    http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-g/index.php?id=4209″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-g/index.php?id=4210″ onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 6,051 tot 6,075 (van in totaal 8,592)