Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
viscositeit van 15w40 is oger dan die van 5w30 en dus beter bij hogere temperaturen.
15W40 is er zowel in half als vol syntheet en mineraal.
Bij de bigblock motoren hoeft deze bout er niet af en niet vervangen te worden.
Bij de smallblocks moet deze los en ook heeft opel volgens het boekje voorgeschreven dat deze vervangen dient te worden.Vervangen dus en het is zeer zeker een rekbout.
Gewoon knipper relais vervangen
28 mei 2013 om 07:52 In reactie op: [Astra-H – 2004] – Vragen m.b.t. inbouwen parkeersensoren #18146175Als je dit gaat doen dan zou ik de orginele sets kopen van opel.
Aftermarket is erg veel soldeer / zoekwerk om het werkent te gaan krijgen.
Tenzij je dat lelijk ding op je dash wil hebben.Temperatuursensor en luchtmassameter zijn verschillende foutcodes.
Dus als deze vervangen zijn en het probleem blijft. massakabels controleren, eventueel een extra erbij leggen.Mocht dit niet baten dan is je ecu meestal het probleem (stuurapparaat) deze gaan veelvuldig kapot bij de x18xe1 motoren of heb jij al een z18xe?
Nog makkelijker op je kentekenbewijs staat je motorcode als je deze post kan men je vertellen wat er in zit.
Stuur kadett-supreme een pm dan weet je het! :thumb
ligt maar net aan uit welke auto en bouwjaar de xev komt maar uit een g of zafira niet
tand kan ook versprongen zijn door de gebroken drijfstangen
de z22xe is inderdaad afgelijd van de xev. carterpan olieaanzuigbuis gasklephuis en ecu en kabelboom zijn anders. geld zelfde verhaal voor als de xev maar carterpan en olieaanzuig moet aangepast worde carter kun je overzetten pijp mischien niet en moet je dan zelf maken.
Links achter de kunstof afdekraam in de kofferbak zit een massapunt. En
Onder de motorkap onder de motorkap bij de linker veerpoot zit een massapunt (rechts als je voor de auto staat).Ook zit er nog een massapunt in de buurt van je ecu onder de afdekkap (deze is voor sensoren van het motormanagement)
@adiss wrote:
ik heb op-com binnen met een software CD firmware is/was 1.45 het probleem is dat hij niet all functies aankan als ik door het menu engine kis geen probleem alles werkt goed ik kan de fout code lezen resetten / wissen terug naar de vorige menu en b.v. body kissen dan maakt hij geen verbinding met ecu ik ben helemaal nieuw met opel en op-com het gaat hier over een chinees clone / opel asrta H 2006 motor code is Z16XEP. Ik heb de op-com firmware gedowngread naar 1.39 ook geen verbinding met body menu.
Download de opcom software van de chinaclone 2010 en probeer het dan eens.
Staat de versie opcom goed er zijn versie A B C D probeer de instellingen eens aan te passen op B en dan uit te lezen.Enkel de vriant configuration?
Dus je hebt niet aangegeven welke sensoren je wel niet hebt voor check control?Heb je een trekhaak?
Omdat je dan het check control bent vergeten te activeren in een andere module. (tech2 doet dit zelf) Stuk maken met een obd diagnose apparaat kan uberhaubt niet.
Deze zitten gesoldeerd. Dus moet je demonteren en nieuwe op solderen.
Ledjes kun je kopen bij crazyleds.uk.coAls je hen even mailt met de vraag hoe dat moet weten ze vaak ook nog wat voor handleiding je daarbij nodig hebt.
Toch heb ik ook een chine clone met de laatste versie chinaclone 2010. En kan zowel uitlezen als dingen programeren. In de oudere zoals de vectra b en astra g redelijk beperkt.
maar inleren van sleutels telefoonmodules radio instellingen enzo gaat prima. Vectra C laatst een uhp ingeleerd. Werkte perfect! het enige is veel mensen denken bij de modernere autos ik zet dit aan en dat werkt. Maar bij de canbus auto’s moet het in meer dan een ecu geconfigureerd worden voordat het werkt. En zelfs soms velen.Wat is de motorcode en hoe constateer je dat de vrije slag groot is?
Heb je een Z motor kun je hem eventueel met een tech 2 of opcom in sommige gevallen opnieuw afstellen.
Maar zul je geen gaskabel vinden.Auto laten detailen met dit als resultaat:
Tevens met mn versnellingsbak bezig geweest en aan het googleen geweest.
En Qualife heeft zelfs manier om er een 6 bak van te maken. Heb het zelfde princiepe nu gebruikt, nu nog kijken of dat ook soepel gaat werken.Tevens schakelverkorter van m-tech besteld moet nog worden gemonteerd.
De koffie met opgeschuimde melk ziet er best lekker uit zo.. :jerry
Inderdaad let er wel op dat ze de nokken dan ook overzetten.
Aan de foto te zien zie ik 2 delig caterpan zitten.
Maar je moet dan ook je kabelboom sensoren volledig overzetten, weet ik niet zeker maar van de x20xer.
Omdat deze uit een vectra b komt. Maar dat is gewoon plug and play.Ja maar ik wil dan weer grijze matten en niet die standaard zwarte of zwarte met zon irmscher randje.
En die grijze bij de dealer zijn hoe dan ook prijzig.X20XEV Blok uit een Astra G of Zafira A of Vectra B met gedeelde carterpan. Bouwjaar is niet zo zeer bepalend, maar elke geleverde in de G of Zafira A weet ik zeker dat past gelevert van 89 tot 2001. Nokkenassen overzetten. UItlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk en gebruik je x20xer ecu (computer) hoef je je sleutel enzo niet opnieuw te programeren. Kabelboom van een astra g zafira a is zelfs bij de x20xev xer gewoon dezelfde. Ecu ook op software na dan. Vliegwiel behouden koppeling moet gewoon passen.
Ik zou er 15W40 in doen.
-
AuteurBerichten
