Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 5,951 tot 5,975 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra G Bestellen+sleutel inleren #18149396

    Bij de dealer rond de 70 euro.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148864

    In princiepe zijn al deze filters zo gemaakt dat je er pk’s mee zou moeten kunnen winnen en daarvoor nm verliest.
    En in de praktijk blijkt dat ten opzichten van het standaard filter er vrij weinig en zeker ongeblaze motor zelfs geen enkel verschil in zit.

    Zelf een Pipercross Venom kit gehad. Verschil in pk was nog geen halve pk verlies een nm waren er zon 8 ten opzichte van orgineel.
    Oorzaak lengte van het inlaat traject was aanzienlijk korter.

    En op een geblaze motor werkt het net wat anders. daar is de lengte van minder belang.

    In reactie op: D2S xenonkoplampen #18148810

    Zat en zit nogsteeds gewoon op de lamp geschroeft zit schroefdraad in.

    In reactie op: Versnellingspook wat lam/plakt soms. #18148026

    Inderdaad en al vaker gezien dat deze stuk gaat met name de 5 en 6 vandaar even controleren. Anders proberen om met de dealer een regeling om de bak te laten vervangen / reviseren.

    In reactie op: Astra schokt bij het (koud) wegrijden #18149132

    Inderdaad komt vaker voor, mocht je de koppeling toch willen vervangen vervang hem dan niet voor de orginele maar voor een ander bekend merk deze hebben dat probleem vaak minder dan de orginele op den duur.

    In reactie op: Versnellingspook wat lam/plakt soms. #18148024

    Als je in de 5 of 6 zit en je geeft gas zie je de pook dan veel meer op en neer bewegen met volgas gas loslaten dan in de andere versnellingen?

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148855

    Zou zeggen probeer het maar eens uit op de testbank. Je zult zien dat hoe korter het luchtaanzuigtraject hoe minder koppel. Hoe langer hoe meer koppel.

    In reactie op: Olie bijgevuld met 5w40 ipv 5w30 #18146406

    Kan geen kwaad, belangrijkste is dat je volsyntheet bij volsyntheet doet half bij half.
    Goed kwaliteit olieen kun je gewoon mengen zonder problemen. Heb je goede olie en doe je daar slechte kwaliteit in dan word je oliekwaliteit dus wel slechter.

    Als er stevige druk op staat is er wat mis met de carter ontluchting. Maar daarvan gaat je management lampje niet branden.

    In reactie op: D2S xenonkoplampen #18148808

    Bij mij zit de xenon lamp vast met een zwat kunstof ring welke je een kwartslag kunt draaien. En vervolgens klemt deze de xenon lamp vast.
    De andere zit vast met een soort van metalen ijzerdraadjes (klemetjes). Met d2s lampen kun je de ring net wat verder draaien.
    Maar heb er ook gezien welke bij beide kanten die klemmen hebben.

    In reactie op: gezocht a corsa met c20xe #18147534

    @TRPower wrote:

    @ haasje, je roept nu wel t 1 en ander, alleen de helft klopt niet

    De bakken die je noemt passen wel ( sommige niet eens 1:1 ) maar sommigen daarvan zijn alles behalve geschikt voor een c20xe

    Tevens is een CR een korte bak ( Close Ratio ) en een WR een lange ( Wide Ratio )

    Officieel is een c20xe alleen geleverd met een F18(+)CR of een F20 welke altijd een CR is
    Dit rijd in de zware autos waar de c20xe altijd in geleverd werd het prettigst

    Echter maakt het in een lichte corsa a niet uit welke bak eraan hangt ivm t lichte gewicht

    Met kortere WR of Langere CR bedoel ik bijvoorbeeld een CR 3,55 is de heeft de langste eindoverbrenging. of een WR 3,94 heeft een korte eindoverbrenging. De F23 en M32 zijn inderdaad niet plug and play. De overige bakken zijn plug en play op je motor te monteren. De F28 Moet omgebouwd worden naar FWD. Bakhuis van de F16, F18 en F20 zijn allemaal gelijk enkel tandwiel / dif combi is anders.

    Edit en de topic starter vraagt welke geschikt zijn niet welke hij er zelf het beste onder kan zetten.
    En dat zijn ze allemaal.

    In reactie op: jouw autohistorie #18094013

    1. Peugeot 405 GR 1.8, 2008
    2. Astra G Njoy 1.6 8v, 2008
    3. Astra G Sport Edition II 1.6 16v, 2009 tot heden.

    In reactie op: uitlaat astra OPC #18138233

    Zou gewoon een Z20LET einddemper kopen die past.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148853

    Als de luchtstroom een langere weg af moet leggen heb je een hoger koppel, moet die een kortere weg af leggen word het lager.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148852

    Turbo van de A14NEL/T/R erop schroeven. Denk zelfs dat het spruitstuk zo past en de voorpijp past aan de kat direct aan de tubo.
    Olietoevoer zit een plug in het blok welke gebruikt kan worden. Olie retour weet ik zo niet. En electronische klep vervangen voor een handmatige voor een mechanische drukregelaar.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148849

    Ja maar je hebt ook 20 pk minder dan. Alleen zal het koppel wel wat hoger zijn van de astra. Gewicht is ongeveer gelijk.
    Tips tja als je niet veel wil aanpassen vrij weinig. Zeker voor dit soort motoren is er weinig speelgoed. Tenzij je turbo gaat rijden.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148847

    Inderdaad in het begin zal je iets vlotter zijn, maar als je een 1.4 of 1.6 hebt is het verschil toch echt maar zeer klein.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148844

    Als je het nieuwe rijden geleerd hebt en nogsteeds doet wel trek je redelijk ver door en daarna rustig dan zijn ze echt zuiniger. Ik heb nu zelfs een F18WR 3,74 eronder een lange diesel bak dacht eerst dat dat niet prettig reed, maar hij is toch lekker vlot en zeer zuinig.

    Ga binnenkort wel een F16CR 374 ervan maken, maar dit rijd ook zuinig en prima.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148842

    Maakt niet zo heel veel uit. Je zal het niet merken het verschil is vrij klein namelijk.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148840

    En om zuinig te rijden hadden ze dan beter overal wat langere bakken in kunnen zetten dat verschil is veel groter.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148839

    Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
    Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.

    In reactie op: D2S xenonkoplampen #18148805

    Ahh ik was al bijna zover om ff een d2s lamp dr in te steken en foto te maken. Want het past bij die van mij echt. D2S vallen iets dieper dan de h7 maar passen beide zonder dat ze los zitten of gaan trillen ofzo. Dus dr waren toch tijwfels haha??

    Weer wat geleerd in iedergeval er zijn dus verschillende uitvoeringen van de depo lampen niet enkel multistekker maar denk ook dus wel niet d2s / h7 of d2s en h7

    Maar ben bang dat de topicstarter wel enkel lampen heeft waar de d2s passen.

    In reactie op: D2S xenonkoplampen #18148803

    Maar eeh ik heb dr h7 lampen in zitten in mijn dimlicht geen D2S

    In reactie op: astra F GT #18149052

    Volgensmij niets anders als een astra f 2.0i Op het sportievere interieur en striping na.

    In reactie op: D2S xenonkoplampen #18148801

    Bij die van mij past zowel H7 als D2S zonder enige aanpassing en staat dat ook netjes zo op de koplampen.
    Behalve de grootlicht past enkel H7

25 berichten aan het bekijken - 5,951 tot 5,975 (van in totaal 8,592)