Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij de dealer rond de 70 euro.
In princiepe zijn al deze filters zo gemaakt dat je er pk’s mee zou moeten kunnen winnen en daarvoor nm verliest.
En in de praktijk blijkt dat ten opzichten van het standaard filter er vrij weinig en zeker ongeblaze motor zelfs geen enkel verschil in zit.Zelf een Pipercross Venom kit gehad. Verschil in pk was nog geen halve pk verlies een nm waren er zon 8 ten opzichte van orgineel.
Oorzaak lengte van het inlaat traject was aanzienlijk korter.En op een geblaze motor werkt het net wat anders. daar is de lengte van minder belang.
Zat en zit nogsteeds gewoon op de lamp geschroeft zit schroefdraad in.
Inderdaad en al vaker gezien dat deze stuk gaat met name de 5 en 6 vandaar even controleren. Anders proberen om met de dealer een regeling om de bak te laten vervangen / reviseren.
Inderdaad komt vaker voor, mocht je de koppeling toch willen vervangen vervang hem dan niet voor de orginele maar voor een ander bekend merk deze hebben dat probleem vaak minder dan de orginele op den duur.
Als je in de 5 of 6 zit en je geeft gas zie je de pook dan veel meer op en neer bewegen met volgas gas loslaten dan in de andere versnellingen?
Zou zeggen probeer het maar eens uit op de testbank. Je zult zien dat hoe korter het luchtaanzuigtraject hoe minder koppel. Hoe langer hoe meer koppel.
Kan geen kwaad, belangrijkste is dat je volsyntheet bij volsyntheet doet half bij half.
Goed kwaliteit olieen kun je gewoon mengen zonder problemen. Heb je goede olie en doe je daar slechte kwaliteit in dan word je oliekwaliteit dus wel slechter.Als er stevige druk op staat is er wat mis met de carter ontluchting. Maar daarvan gaat je management lampje niet branden.
Bij mij zit de xenon lamp vast met een zwat kunstof ring welke je een kwartslag kunt draaien. En vervolgens klemt deze de xenon lamp vast.
De andere zit vast met een soort van metalen ijzerdraadjes (klemetjes). Met d2s lampen kun je de ring net wat verder draaien.
Maar heb er ook gezien welke bij beide kanten die klemmen hebben.@TRPower wrote:
@ haasje, je roept nu wel t 1 en ander, alleen de helft klopt niet
De bakken die je noemt passen wel ( sommige niet eens 1:1 ) maar sommigen daarvan zijn alles behalve geschikt voor een c20xe
Tevens is een CR een korte bak ( Close Ratio ) en een WR een lange ( Wide Ratio )
Officieel is een c20xe alleen geleverd met een F18(+)CR of een F20 welke altijd een CR is
Dit rijd in de zware autos waar de c20xe altijd in geleverd werd het prettigstEchter maakt het in een lichte corsa a niet uit welke bak eraan hangt ivm t lichte gewicht
Met kortere WR of Langere CR bedoel ik bijvoorbeeld een CR 3,55 is de heeft de langste eindoverbrenging. of een WR 3,94 heeft een korte eindoverbrenging. De F23 en M32 zijn inderdaad niet plug and play. De overige bakken zijn plug en play op je motor te monteren. De F28 Moet omgebouwd worden naar FWD. Bakhuis van de F16, F18 en F20 zijn allemaal gelijk enkel tandwiel / dif combi is anders.
Edit en de topic starter vraagt welke geschikt zijn niet welke hij er zelf het beste onder kan zetten.
En dat zijn ze allemaal.Zou gewoon een Z20LET einddemper kopen die past.
Als de luchtstroom een langere weg af moet leggen heb je een hoger koppel, moet die een kortere weg af leggen word het lager.
Turbo van de A14NEL/T/R erop schroeven. Denk zelfs dat het spruitstuk zo past en de voorpijp past aan de kat direct aan de tubo.
Olietoevoer zit een plug in het blok welke gebruikt kan worden. Olie retour weet ik zo niet. En electronische klep vervangen voor een handmatige voor een mechanische drukregelaar.Ja maar je hebt ook 20 pk minder dan. Alleen zal het koppel wel wat hoger zijn van de astra. Gewicht is ongeveer gelijk.
Tips tja als je niet veel wil aanpassen vrij weinig. Zeker voor dit soort motoren is er weinig speelgoed. Tenzij je turbo gaat rijden.Inderdaad in het begin zal je iets vlotter zijn, maar als je een 1.4 of 1.6 hebt is het verschil toch echt maar zeer klein.
Als je het nieuwe rijden geleerd hebt en nogsteeds doet wel trek je redelijk ver door en daarna rustig dan zijn ze echt zuiniger. Ik heb nu zelfs een F18WR 3,74 eronder een lange diesel bak dacht eerst dat dat niet prettig reed, maar hij is toch lekker vlot en zeer zuinig.
Ga binnenkort wel een F16CR 374 ervan maken, maar dit rijd ook zuinig en prima.
Maakt niet zo heel veel uit. Je zal het niet merken het verschil is vrij klein namelijk.
En om zuinig te rijden hadden ze dan beter overal wat langere bakken in kunnen zetten dat verschil is veel groter.
Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.Ahh ik was al bijna zover om ff een d2s lamp dr in te steken en foto te maken. Want het past bij die van mij echt. D2S vallen iets dieper dan de h7 maar passen beide zonder dat ze los zitten of gaan trillen ofzo. Dus dr waren toch tijwfels haha??
Weer wat geleerd in iedergeval er zijn dus verschillende uitvoeringen van de depo lampen niet enkel multistekker maar denk ook dus wel niet d2s / h7 of d2s en h7
Maar ben bang dat de topicstarter wel enkel lampen heeft waar de d2s passen.
Maar eeh ik heb dr h7 lampen in zitten in mijn dimlicht geen D2S
Volgensmij niets anders als een astra f 2.0i Op het sportievere interieur en striping na.
-
AuteurBerichten


