Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 5,926 tot 5,950 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18147080

    Vliegwiel kan niet van een corsa zijn tenzij omgeboord. Omdat een corsa geen big block motoren kent. Dus geen x20xev.
    Uit wat voor auto komt de x20xev een astra F ? G vectra B?

    In reactie op: Kadett C: group A uitlaat of……..? #18150004

    Ik zou een group a monteren, want anders gaat straks je uitlaat de beperkende factor worden voor het maximum vermogen.
    Maar nu vroeg ik mij af wat is de rede van het ge emmer met de uitlaat?

    Scheurt die op de lasnaden? Lekt die bij de klemmen? Of gewoon rot?

    Lekken bij klemmen is vaak oorzaak van te vast aandraaien (pijp word ovaal) of verkeerde type klemmen (te groot of te breed)
    En scheuren op lasnaden komt meestal omdat de uitlaat dan onder spanning onder de auto hangt. Wellicht is dan een extra flex stuk ertussen een oplossing om dit in de toekomst te voorkomen.

    In reactie op: Brabantmeeting 2013! Foto’s vanaf pagina 10. #18127543

    Nee maar wel nu scherpe nokjes, helaas zie je dr nie veel van maar je hoort het wel.
    Compressor verkocht, nieuwe compressor gekocht wilde het wel klaar hebben maar helaas nog beetje verlassen en verzagen aan een nieuwe steun en hij komt nu ipv de luchtfilterbox. Dus hij gaat opvallen.

    Sevenum zit die erop.

    In reactie op: HELP!! Ik ben ten einde raad. Wie kan mij helpen? #18150670

    Als je een stekker lostrekt zal het lampje altijd blijven branden en niet uitgaan.
    Denk niet echt dat je pompje ermee temaken heeft.

    Nu vroeg ik mij af wat bedoel jij met hoge druk leiding? (Benzine, Airco, Koelvloeistof of Stuurbekrachteging?)

    Je auto kan blijven lopen als je er teveel olie in hebt gedaan en deze is gaan ontbranden (maar zal dan ook flink roken).
    Je contactslot defect is of je ergens kortsluiting in je draadboom hebt.

    In reactie op: Brabantmeeting 2013! Foto’s vanaf pagina 10. #18127541

    Ik ben wel eventjes aanwezig, maar denk wel pas redelijk aan het eind van de middag. Dag ervoor een 25jarige bruiloft.

    In reactie op: Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto.. #18147078

    Gewoon een koppelingsset voor de x20xev met F23 bestellen. let op zijn ook gelevert met f18 daar zit wel verschil in de koppelingsplaat en druklager.

    In reactie op: Astra G X18XE1 Stotteren / inhouden #18150422

    Als je de stekker van de luchtmassamter niet aansluit loopt die dan een stuk beter?
    Zoniet, zou ik eens gaan kijken of je distributie wel op tijd staat anders luchtmassamter nog eens vervangen.

    Is de lmm vervangen door mini of orgineel of 2e hands?

    In reactie op: Past deze bandenmaat op astra coupé? #18150580

    Beide maten krijg je wel op je velgen, alleen denk ik dat je 225 niet goed kwijt kunt in je wielkasten en je auto gaat dan wat meer zoeken op de weg.

    In reactie op: Astra F GSI 16v start opeens niet meer, Opgelost! #18150597

    Controleer de kabels die van je startmotor afkomen eens met een multimeter of er daadwerkelijk stroom op komt te staan.
    Mischien kabelbreuk / massaprobleem. Mocht dat je gewoon 12v meten, tik met een hamer op je startmotor geven, je hoor niet altijd een tik.

    In reactie op: Knipperlicht knippert snel #18147737

    Toch zou je dan denken dat er een lamp stuk is of je hebt ergens een massaprobleem.

    In reactie op: Past deze bandenmaat op astra coupé? #18150578

    215/45/17 lijkt me dan beter is zeker niet te breed wel hoger.
    Of 215/50/17 dan is de hoogte ongeveer gelijk aan 225/45/17

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148885

    die run is met minder aanpassingen aan de motor dus minder vermogen. Ik ga het hier gezellig houden.

    In reactie op: Astra G Bestellen+sleutel inleren #18149402

    zelf ook gedaan inleren werkt ook met opcom.
    Opvragen sec code kost 30 euro bij de meeste.
    Als hij dealer onderhouden is die bellen willen het wel eens gratis geven.

    In reactie op: X16XE loopt niet lekker. #18150413

    is niet slecht maar zal je probleem niet oplossen. Bobine defect @ 100 euro en 50 euro voor bogies + kabels ofzo.

    In reactie op: X16XE loopt niet lekker. #18150411

    Ik vermoed dat een van je cilinders overslaat, dus ik zou je bobine / boegiekabels / bogies controleren.
    Eventueel even een voor een een bougiekabel loshalen en kijken of je verschil hoort in lopen. Als dat niet het geval is weet je welke cilinder het is.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148880

    Maar begrijp me niet verkeerd ik begrijp je reactie als je ervan overtuigd bent dat het niet zo is en dat je je niet wil verdedigen, maar het heeft een nadelige invloed op het kopel. En omdat het verschil zo klein is zul je het vrijwel niet merken zowel in positieve als negatieve zin.
    Hetgeen wat je merkt zit tussen de oren.

    Inderdaad fabrieksopgave is 101 pk dus teluit de winst/verlies. Helaas niet.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148828

    Voor heb ik niet na wel en dit is orgineel met dbilas inlaat spruitstuk zonder verderen aanpassingen 124pk 142nm:

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148877

    Ik rijd zelf met zon dbilas spruitstuk je pk”s gaan omhoog maar je koppel gaat echt omlaag.
    Dit zijn twee van die motorblokjes.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148874

    @joop1970 wrote:

    IS de lengte van het inlaat traject niet van toepassing op het aantal pk’s? Bij de corsa b word vaak een mantzel powerbox op de x16xe/x14xe geplaats. Koppel veranderd weinig aan, vermogen komt er flink wat bij. Dit is een flinke inkorting van het inlaattraject. (een paar pk/nm verschil op 100pk gemeten met een testbank noem ik overigens meetvariantie, ik heb het hier dus niet over gemierenneuk over een paar pk)

    Je PK’s gaan aanzienlijk omhoog je koppel gaat naar beneden.
    Geld voor zowel lexmaul dbilas en mantzel.
    Lexmaul win je het minste pk maar zakt het aantal nm ook het minste.
    En een nadeel is dat mensen meestal niet meten voor de aanpassen en enkel erna.
    En dan geeft het wel eens een verkeerd beeld omdat ze dan uitgaan van fabrieksopgaven en dat dit dus niet zo hoeft te zijn.
    Dus dat men dan ineens 160 nm en 125pk heeft ipv 101 en 150 nm maar wanneer ze orgineel gemeten hadden ze mischien wel hoger uit kwamen zonder mantzel of dergelijke.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148873

    Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik wat meer ervaring heb op tuning gebied van motoren dan jou.
    Zowel turbo als non turbo. Van X20XER, X20XER met turbo, Z16XE, Z16XE met compressor en nu ongeblazen z16xe van 101 pk naar 160 pk aan de krukas. En dat nogsteeds met orginele luchtfilterbox.

    Oja, ook de opc heeft de pijpjes erin zitten. Er zijn wel 2 verschillende filterboxen wel beide met pijpjes ene heeft gevlochten pijpje andere volledig plastic.

    Ik zelf heb redelijk wat ervaring met dbilas, en lexmaul en natuurlijk maken die goed spul enkel aanpassen van je luchtfilterhuis of filter heeft vrijwel geen zin op standaard motor of gechipte standaard motor.

    edit:
    Ook nog ervaring met tuning van c18xe, x20xev, z16se, c16sei, x16xe en c16xe

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148869

    Conclusie is trouwens op een standaard blok heeft een ander filter of inlaat geen enkel nut.

    In reactie op: Restrictie luchtfilterbox #18148868

    Fabrieksaf zijn ze niet zo arm bemeten die luchfilter / buizen systemen.

    http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Mario’s knutsel topic #18107284

    Ik vind het stuur wel mooi, volgensmij is het ook groter. Paste dat zo plug and play? Airbag?
    Wel valt me wat anders op wat ik minder mooi vind. De pookhoes is bruinrood leder? Of lijkt dat maar?

    In reactie op: Mario’s knutsel topic #18107283

    Maar wij rijden een G valentijn, en ik moet mn stikker nog plakken, ik pas hem wel beetje aan denk dat ik de opel logos weg laat.
    Maar ik weet niet zo goed of ik hem nu op de voorruit of achterruit moet plakken.

    In reactie op: Geel controlelampje vraag #18145638

    Motormanagement staat hier niet geheel los van. De Signalen voor de aansturing van de Airco en De Temperatuursensor worden geregeld door de motor ecu.

    En als deze signalen niet meer worden doorgegeven gaat ook het lampje branden. Als je koelmodule hebt en je legt een c20xe in je astra moet je deze signalen ook weer aan je c20xe ecu al dan niet met converter aansluiten anders blijft het lampje branden.

    Dus ECU kun je niet zomaar uitsluiten.

25 berichten aan het bekijken - 5,926 tot 5,950 (van in totaal 8,592)