Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Rubber / pakking tussen de aanzuigbuis niet goed. Of gewoon niet aanwezig.
Je hebt katerpan en olieaanzuigbuis gewisseld van je x20xer naar je x20xev denk ik?
Denk eerder dat het je aanzuigbuis is.Of enkel de druksensor stuk?
In best? Of in veldhoven?
zit / kan niet op de coupe. Dan zul je een normale trekhaak moeten kopen voor de coupe welke een afneembare kogel heeft.
Inderdaad, En ik word nooit gespot… Zelfs niet met 1 foto 1 keer… :jerry of zonder foto
Oja ik bedoelde hij zit niet op de OPC II en enkel op de OPC I typfoutje.
De balk zit enkel op de opc II en is meer voor wegligging niet echt voor versteveging.
En het is gewoon een trekhaakbalk zonder bevestegingspunten voor kogel en stekkeraanluiting.Toch is dit meestal te wijten aan Bobine of Luchtmassamter (beide getest met nieuw orgineele exemplaar?).
Dat kan inderdaad, maar dan draaien ze de velgen vaak te strak aan en niet netjes de bouten tegenoverelkaar eerst handvast en dan op moment.
Ik heb geen opc, maar wel een miltek uitlaat gehad met middendemper en einddemper group A en vond het geluid niet te schel en hard. Later middendemper vervangen door rechte pijp en dat werd te hard en schel.
Is de ecu gerepareerd of vervangen? Mocht deze vervangen zijn en deze is afkomstig uit een model met koelmodule en jij hebt geen koelmodule dan zal de ecu niet je fan aan kunnen sturen en zal het probleem ook zijn sinds je de ecu hebt gewisseld.
De dealer kan dit wel oplossen door andere software in de ecu te laden (software die er orgineel ook in zat of update op kenteken / chassisnummer)
Gaat er ook een lampje branden?
Mocht je een opcom hebben kun je hem daarin ook testen door hem handmatig aan te zetten. Komt er aan te staan zal je motorcomputer en of koelmodule goed functioneren. En moet je dus de relais controleren of de ventilator zelf.
Het is eerder merkbaar in de nieuwere auto’s omdat deze grotere velgen en schijven hebben.
Veelal word het veroorzaakt door de gebruikers zelf.Op moment dat je van de snelweg af komt of een flink stuk hebt gereden en dan ook een keer flink moet remmen zijn de schijven warm. Vaak komen mensen dan op een kruispunt of bij een stoplicht terecht wat men dan doet is vaak gewoon op de rem blijven staan waardoor de schijven krom trekken.
Inderdaad grotere velgen met platterebanden hoe meer luchtdruk dat erin mag. Dan heb je ook nog een lager verbruik en ook minder kans op cuppen van de banden. En zoals wim zegt ook netter afslijten, maar bij verlaagde auto heb je ook eerder last van schuin aflijten.
Helaas ben ik niet langs kunnen komen (migrane aanval opweg ernaartoe) toen snel weer omgedraaid en naar huis gereden.
Hoop op mooie foto’s..
Volgensmij wel de oranje c kadett gespot in Oostelbeers op weg naar breda.

hij is dr klaar voor! helaas ruzie gehad met de g mischien nog een stikker bestellen.
8 juni 2013 om 13:36 In reactie op: z20let roken en inhouden en tractioncontrole lampje branden #18151152Z20LEH turbo is in princiepe plug and play. De LET gaat meestal rond de 125.000 km mee dus je zit er al aardig overheen.
Aircopomp en leidingen verwijderen en een multiriem van een x20xev zonder airco (astra g) bestellen. En klaar is kees. Kosten 10 tot 15 euro.
8 juni 2013 om 05:33 In reactie op: z20let roken en inhouden en tractioncontrole lampje branden #18151149Weet niet hoeveel km er al op de teller staat, maar klinkt als turbo afdichtingen kapot. Waardoor hij nu olie lekt in het inlaat traject. En dus versleten is.
Dus vermoedelijk moet je gaan zoeken naar andere turbo.
Snelheidsmeter is er in 200k,/h 220 kmh ook voor de corsa c.

Als je software van de 200 kmh in een 220 km stopt klopt die dus nie meer.
Inderdaad, maar zorg dan wel dat je toerenteller ook gelijk is aangezien deze ook opnieuw geschreven word.
Dus pak de software van een teller met zelfde rpm en km.h maximum.gmtuningparts of originalcarparts.
Polyester kan ook maar dan wel rekening houden met stugheid en meer werk voor de spuiter.
Polyester met perfecte pasvorm is er namelijk ook. ABS is wel vaak beter omdat het flexibeler is.En achterkant past de coupe bumper.
Dit is het schema welke draden je moet trekken om het werkent te krijgen met een cruisecontrol module op een x motor in een astra g.
Dus dit is wel de oplossing.Ik heb er nog een liggen mocht je interesse hebben.
Z20LET, X20XEV vliegwiel uit een astra g zou moeten passen deze zijn geleverd met F23 let op x20xev is ook geleverd met F18 en dan heb je denk ik zelfde vliegwiel als nu. Maar volgensmij moet je met een orginele Astra G F18 drukgroep En een F23 druklager en koppeling er ook zijn.
-
AuteurBerichten