Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben erg bang om weer waskrassen te krijgen dus ik was hem nu een stuk minder 1 keer per maand.
@ ghospel ik dacht dat jij een zilvere 1.6 8v had eingelijk?
Ik heb toch ook al x16xel motortjes gezien met meer dan 4 ton op de teller, die verder enkel onderhoud deden en die na die 4 ton een keer een nieuwe katalysator moesten en verder niets hebben gehad.
Ikz ou dan een revisie dynamo doen die kost om en nabij de 100 euro of minder.
Wel weet ik dat als je de papieren hebt je hem ook echt als 2.0 xer op kenteken krijgt.
als je dit niet hebt veranderen ze enkel je vermogen en motornummer (motorcode blijft gelijk) op kenteken.Ik had alle europese papieren voor een x20xer in een astra G via opel nederland verkregen. Hierdoor werden een aantal test uitgesloten, maar alsnog moest er een Remtest een geluidstest worden gedaan.
En koste me om en nabij de 1000 euro. Ik had tevens chassissnummer en kenteken en gevens van de donor.18 juni 2013 om 12:29 In reactie op: [ASTRA H] CD 70 kopen bij een afbraak, niet afgemeld. #18153318Radio moet afgemeld zijn bij de wagen waaruit de cd 70 afkomstig is. Je kunt hem wel aanmelden als de radio in jou auto niet is afgemeld.
Pijpje gescheurt, even vervangen
@Botho wrote:
@Andre_Ede wrote:
Even een algemene vraag,moet je na zo’n ombouw je auto laten herkeuren (type goedkeuring) door het RDW?
wel als het aantal cilinders verandert of de motor inhoudt groter wordt…
Onzin al veranderd de cilinderinhoud en en aantal niet, maar wel de motorcode moet je omkeuren!
Of je koopt een Z18XE sport. Rijd perfect op gas en je hoeft je motorophanging enz niet aan te passen enkel je schijven. of een X18XE1 nog minder aanpassingen aan motorombouw, enkel wel maar 115pk.
Auto’s van 98 en later moeten worden aangeboden in lelystad om te laten testen kosten zijn afhankelijk van de af te leggen tests ook met typegoedkeuring is niet zeker dat je eromheen kunt.
Ik had ook typegoedkeuring papieren enz. Kosten waren alsnog rond de 1000 euro!.Ging van Z16XE, naar X20XER, later terug naar Z16XE was geen probleem, en hoefde ook niet uitgebreid gekeurd te worden.
Controleer je Luchtmassameter, Bogies en Injectoren. Zou ook nog een van je toerentalsensoren kunnen zijn welke niet helmaal doet wat hij moet doen.
Als je zoekt op forum zul je zien dat dit vaker is gevraagd.
Motorsteun rechts voor blijft gelijk, je moet dan je kabelboom aanpassen je baksteun voor en achter linker blijft gelijk.
Je moet wel op de bak monteerbare steun hebben. Voorpijp moet worden aangepast. Remmerij moet worden aangpast voor en achter. RDW keuring moet worden gedaan (ongeveer 1000 euro) om hem straat legaal te krijgen. En koppeling bak moet aangepast worden. Pak je een x20xev met kabelgeschakelde bak dan moet je ook nog je schakelmeganische aanpassen in de auto.Ik ben bang met frame en al het dash te beschadigen.
Als ik op frame druk komt hele frame mee, das niet de bedoeling, en de antenne tja die krijg ik dr dus ook niet af als dashkastje dr uit is.
Frame is helmaal dicht dus nee dat lukt niet.
Ja achter voel ik een soort van plastic moertje. Maar 8 krijg ik dr nie om en 10 is te groot
Gedaan met de releasepennen, maar geen beweging, hij zit nu 1 mm verder naar voren, van achter duwen gaat niet omdat het frame helmaal dicht is.
http://www.ebay.nl/itm/OPEL-Navi-CD70-iPhone-3GS-4G-4S-USB-Interface-Adapter-Vectra-Corsa-C-Meriva-A-/200835021528?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2ec2b33ad8#ht_5114wt_1139″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kun je aan je radio knopen en dan heb je USB Iphone en AUX
17 juni 2013 om 08:09 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373585Qualife maakt leuke internals voor de F18 bakken http://www.ebay.co.uk/itm/Quaife-Vauxhall-Astra-Kadett-F18-F20-Gearbox-5-Speed-Synchromesh-Gear-Kit-CWP-/230698265834″ onclick=”window.open(this.href);return false;
wellicht interesant.Zag dat je hem in onderdelen aanbied? Als je het onderblok en oliepomp nog hebt van de x20xer zou ik deze erbij verkopen denk dat je dan wel een koper vind die eventueel de pomp wisseld als die echt stuk is.
Olieaanzuigbuis verstopt heb ik ook wel eens gezien. Ik zou toch ergens richting aanzuigbuis / pakking zoeken.
Geen ratel of rammel te horen ofzo? Bij versleten drijfstanglagers kan het ook ontstaan of je hebt ergens verstopping?
Hoe heb je geconstateerd dat de kop geen olie krijgt?Oliempomp stuk komt niet zo heel vaak voor vandaar dat ik dnek dat het wat anders moet zijn.
Oliepeil? Oliefilter / koeler gecontroleerd? -
AuteurBerichten