Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maak eens foto van het geheel,
Want de nummers van de nokken die jij geeft zijn exch van de oudere type niet xer motorblokken.
Als het het linker spruitstuk is zou dat kloppen, nu is de vraag hoe zien de nokkenwielen eruit?Als ik dr prijs van dbilas zie en van eds zou ik gaan voor die van dbilas die is ook beter geschikt dan die van eds die ontwikkeld is voor de geblaze motoren.
Zijn de tandwielen links en recht gelijk dan is het zeker een oud type motor zijn ze verschillend is het een nieuw type.
Maak eens een foto? Van het spruitstuk. Ik vermoed dat je inlaatspruitstuk gelijk moet zijn aan die van je huidige x20xev.
Nieuwe xev is gelijka an die van de xer inlaatspruitstuk. Oud type xev spruistuk is anders.De linker is van een xer en nieuw type xev. de rechter van oud type xev, en x18xe, x22se enz.

Even voor je gekeken, deze nokken zijn ook in de oudere modellen x20xev, x18xe geleverd. Dus zijn zeker geen xer nokken.
Hoe constateer jij dat inlaat uitlaat en kop van een xer zijn?
Kop van de xev is namelijk identiek.
Inlaat kan verschillen, maar latere xev hebben zelfde inlaatspruitstuk als x20xerNummer van xer is voor zowel inlaat als uitlaat 92065108
De nokkenassen die je hebt gekocht komen uit een frontera of omega 2.2 z22xe of y22xe. edit of x22se (frontera)
Deze zijn nagenoeg gelijk aan die van de x20xev. Dus geen winst mee te behalen.het gaat hier om een z16se deze heeft een electronische gasklep. En niet hoger dan 3500 toeren is meestal een nokkenassensor probleem ipv gasklep. En deze heeft 4 injectoren ipv 1 zoals de x16szr.
In princiepe zijn de cylinderwanden meer dan dik genoeg je kunt twee maten groter gaan met de zuigers voor een x16xel, Je kunt zelfs opboren naar de kleinste zuiger (orgineel) x18xe1 of z18xe zonder problemen.
Overmaatse zuiger erin denk dat die nooit zoveel beschadigd kan zijn dat dat niet meer kan tenzij er al een overmaatse zuiger in zit.
Ik zou je motorblok laten reviseren. Kost meer dan een 2e hands blok, maar dan weet je zeker dat die daarna als nieuw is. En moet prima te doen zijn. Laten boren honen, Nieuwe zuigers, kleppen. Distributieset en koppakkingset. Drijfstangbouten en lagers. Dan is die weer als nieuw.
Remschijven blokken versleten? Kineet Kapot? ABS ring los?
De Dynamo Bobine zit aan de linkerkant van het blok. Maar ik vermoed dat je dit ook bedoeld. Gaat het om de z16se of x16szr?
Kun je eens een foto maken?Wil je hem omkeuren naar 1.8 wat verplicht is om hem straat legaal te krijgen.
Hoef je niet perse naar 5 gaats, maar zul je wel je schijven voor en schijven achter moeten monteren. (voorzijde moet je dan ook andere fusee. Wiellagers hoeft dan niet omdat je 4 gaats behoud.
Achter hoef je enkel andere wielnaven voor moet je ook andre fusee + wielnaven. Achterhas compleet hoeft niet.
Motorblok + Kabelboom + ECU. Motorsteunen en versnellingsbak kun je behouden.
Niet of slecht starten duid eerder op een defecte krukassensor.
Bij defecte nokkenassensor word meestal het toerental beperkt tot maar 4500 rpm.
Ik zou hem even laten uitlezen om het echte probleem te zoeken.
Staan er geen foutcodes. Is de kans groot dat je een defecte krukassensor hebt. (bij draaiende motor geen foutcode motor niet draaien wel)29 juni 2013 om 10:09 In reactie op: ecu computer motormanagment Vectra 1.8 z18xv bwjr 2000 #18155537En mischien moet je eens kijken wel type motor je hebt. Want een Z18XV bestaat niet.
Je hebt in je vectra een Z18XE, X18XE1(geen idee of die ook in de vectra geleverd is) of een X18XE.
Heb je een Z18XE, kun je de ecu ook wisselen met een van de astra G.
Heb je een X18XE1, vermoed ik dat je deze kunt wisselen met ecu van een Astra G X18XE1, X20XEV, X20XER.
Heb je een X18XE, kun je de ecu wisselen met een Astra F, Calibra of Vectra met X20XEV, X18XE.Die heeft alleeen een rood lampje en eventueel een boordcomp die zegt dat het gepeild moet worden
Wat is ongeveer de temperatuur die de olie bereikt? Wat ik bedoelde was dat de gaten in de spatplaat mischien wat klein zijn en daardoor er te hoge onderdruk in het carter ontstaat.
Zit bij de astra G bovenop je luchtfilter geschoven. Een kant is vacuum slang andere kant gaat naar een benzine leiding.
Te kleine tank is echt onzin gaatje boren hoeft ook niet.
Trek het rubber bij de benzinevulopening los en maak het hier rondom eens schoon.
Hier vind je je tank ontluchting. Mocht dit het niet zijn controleer de ontluchtingsklap onder je motorkap.
Dit is een electronische klep.Chassisnummer. staat bij de bijrijderstoel.
Wat bedoel je met bouw gegevens?
Ik zou voor de astra G gaan, is gebouwd van 98 tot 2004. De 1.4 erin is te licht.
De 1.6 8v x16szr is ook wat aan de trage kant.
De 1.6 8v Z16SE is een geschikte motor voor aanhangwagen en zuinig wel nog wat traag.
Alle motoren daarboven X16XEL, Z16XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, Z22SE, of OPC motoren zijn allemaal geschikt.Om een luxere auto te hebben moet je gaan voor een sport edition II of een Njoy versie. De andere zijn vaak wat minder luxe uitgevoerd.
(Electrische Ramen, Verwarmde spiegels en dat soort dingen).Heb je een astra g gebouwd in duitsland heb je wat meer kans op roest dan die in belgie zijn gebouwd.
Verder kwalitatief allemaal goede autos.Kost meer dan de dagwaarde van je auto bij een garage.
-
AuteurBerichten