Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als wisselen tellerklok niet werkt zijn er meerdere opties. Deze tellerklok krijgt het signaal via de abs ECU en deze krijg weer het signaal van een van de abs sensoren. Dus er is of een abs sensor stuk, kabelbreuk of abs ecu defect.
Je naaf roest ook niet volgensmij maar als je orgineel gm hebt heb je daar ok minder last van deze zitten namlijk al in de zink.
23 juli 2013 om 22:00 In reactie op: stekker nieuw type nokkenassensor x18xe – alternatieven? #18160689Stekker vervangen en nieuw type sensor levert ook vaak problemen op dus ik zou gewoon een oud type sensor kopen en deze plaatsen.
Stotteren bij gas loslaten is bij deze motoren vaak te wijten aan de egr. Pakking kun je bij de meeste dealers ook krijgen.
Maar verschil tussen de lichten maakt niet uit.
Kleur van het licht moet wit of geel zijn.
22 juli 2013 om 23:21 In reactie op: Zafira Z18XE / Vraag distributie / Probleem spanrol ??? #18161433Verschil tussen distributie is enkel de aantal km die ermee gereden kan worden dus is ook gewoon uitwisselbaar.
Je naven vallen wel mee dat is je remschijf deze roest altijd. Kun je wel verven, maar door de temperatuur zal deze toch snel weer roesten.
Zowel je xenon als leds komen gewoon door de apk. Les worden gezien als 1 lampje. en xenon mits lichtbeeld goed is mag bij een auto van voor 2007 zonder dat deze vorzien is van automatische hoogte regeling en sproeiers. Aangezien die van jou uit 2000 is komt dit gewoon door de apk. Als de achterlichten zijn voorzien van een reflector komen deze ook gewoon door de apk.
Microfoon van de telefoon module (nokia) af fabriek inbouw.
21 juli 2013 om 21:05 In reactie op: Opel astra G Spruitstuk vernieuwen door meer vermogen?!!?!?! #18160516Standaard uitlaat kun je die meer de winst voor je spruitstuk en nokken wel vergeten.
een van de ventilatoren kan stuk zijn, koelmodule of weerstand van de ventilator.
@raimond74 wrote:
@Haasje17 wrote:
Denk dat een van de rpm sensors of de lamda de oorzaak is. Lamda zeker gezien het verbruik.
Zou je dit niet moeten zien als je hem laat uitlezen?
Gaf alleen de stappenmotor als storing aanAls een sensor helmaal niets meer doet wel.
Maar als die verkeerde waardes aan de ecu doorgeeft zal je vreemde problemen krijgen maar geen storing.21 juli 2013 om 11:12 In reactie op: Opel astra G Spruitstuk vernieuwen door meer vermogen?!!?!?! #18160514Houd ook rekening met omkeur regels om je astra om te keuren moet je dan ook remmerij aanpassen (schijven voor naar 308mm).
Rest is al voldoende. Dat wil zeggen voorzijde andere blokken en schijven en remklauwbeugels. En dat omkeuren kost ook ongeveer 1000 euro.C18xe past ook
Ik heb er nog een liggen mag weg voor 30 euro. Gebruikt maar niet gescheurd.
Zijn 2 type klauwen bevestigen van kabels is dus wel verschillend. Ik zal straks ff foto maken
Denk dat een van de rpm sensors of de lamda de oorzaak is. Lamda zeker gezien het verbruik.
21 juli 2013 om 07:59 In reactie op: Opel astra G Spruitstuk vernieuwen door meer vermogen?!!?!?! #18160512Nokkenassen van de c/x/z16xe passen ook in de x18xe1 en z18xe.
21 juli 2013 om 07:55 In reactie op: Opel astra G Spruitstuk vernieuwen door meer vermogen?!!?!?! #18160511Bij spruitstuk moet je een sportkat nemen omdat dit bij een z18xe een geheel is. Ook moet je minimaal group n uitlaat 54mm hebben om deze vermogens te kunnen behalen. Het aantal pk met de nokken die jij omschrijft ga je niet halen. Houd ook rekening met een kosten plaatje tussen 1500 en 2000 euro om dit fatsoenlijk te doen.
Ik heb vrijetijd, opcom en eventueel gebruikte nokkenas en krukassensor liggen.
kapotte Nokkenassensor
Ga er maar vanuit dat je ergens een vacuum lek hebt.
Uitlezen van een kapotte bobine kan weleens niet mogelijk zijn. Ik zou deze gewoon vervangen. Zoals je omschrijft zou het ookw el eens een toerentalsensor kunnen zijn.
Dit kun je meestal wel zien bij uitlezen omdat deze dan niet kloppen (soms uitschieters enz). -
AuteurBerichten

