Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 5,726 tot 5,750 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mario’s knutsel topic #18107335

    Isuzu uit de g en de f zijn even betrouwbaar. Maar eeh ziet er veelbelovend uit mario. Gefeliciteerd met je andere aanwinst.

    In reactie op: distributie nakijken #18162973

    Nog nooit gedaan en geen blokeer gereedschap dan zou ik deze door de garage laten vervangen. Niet optijd is blok naar de klote.

    In reactie op: x20xev compressie test #18162096

    kan trouwens ook zonder zuigers en drijfsrangen maar dan kun je niet zoveel druk draaien en haal je dus minder pktjes uit je blok dan met lage compressie zuigers.

    In reactie op: airco compressor niet in lijn na blok wisseling #18162297

    In poelies niet mischien wel in de compressoren.
    Maak eens fotos van alles. Krijg je de riem er uberhaubt niet op gelegt? Of enkel scheef?

    In reactie op: x20xev compressie test #18162095

    Ìk denk dat als je klepseals van alle cilinders dat dat voldoende moet zijn. Compressie verschil is nog niet schrikbarend.
    C20LET? Zuigers Krukas Drijfstangen hiervan passen ook in een x20xev. Drijfstangen en zuigers + leh turbo en je hebt een let van je xev gemaakt.

    In reactie op: vreet airco zoveel vermogen van de motor? #18051374

    Meestal is dan het gas bijna op en dan slaat hij gewoon niet aan al druk je de knop in of weinig gas en weinig weerstand dus.

    In reactie op: Melding P0136 bank 1 sonde 2 #18159088

    Ik denk dat wim de beste optie is om daar eens langs te gaan. En ik vermoed dat het toch aan de lamda ligt en niet aan de ecu. Of wat anders waardoor de sensor zijn werk niet goed doet zoals massa of verkeerde universele sensor.

    In reactie op: x20xev compressie test #18162092

    Ik zou als het de klepseals zijn alleen deze vervangen. Eenmaal uit elkaar gaat het veeel geld kosten. Kop en onderblok kun je beste gewoon in 1 keer doen.

    In reactie op: airco compressor niet in lijn na blok wisseling #18162295

    Voor alle smallblocks geld dezelfde steun en is niet verstelbaar.

    In reactie op: x20xev compressie test #18162090

    Jazeker je test er ook de kleppen en klepseals kunnen lage compressie veroorzaken.

    In reactie op: x20xev compressie test #18162086

    Compressie verlies duid meestal op slijtage van de zuigerveren en of uitslijten van de cilinderwanden.

    Moderne monteurs gaan er ook altijd vanuit dat de ecu wel weet wat er stuk is. Uitlezen is een leidraad voor het zoeken, maar wil niet zeggen dat het niet wat anders kan zijn.
    Als je bij garage langs gaat met dit lijstje, dan vervangen ze je egr, lmm en lamda gelijk en is het dat niet gaan ze pas verder kijken. Wis jij de foutmeldingen nadat je gaat rijden? Not present betekent dus wel dat deze niet aanwezig is of aanwezig is geweest, en omdat het meerdere sensoren zijn denk ik dat het ook wel eens je massa kan zijn.

    Aantal km is belangrijker dan een jaartje meer of minder zolang het geen 10 jaren zijn. Riem liever op tijd vervangen dan te laat. Zelf vervang ik ze liever te vroeg dan te laat.

    Zowel het voltage van de lamda als lean rich horen te pendelen. Als dat niet gebeurd is er wat mis.
    Zoals wim aangeeft luchtmassameter is vaak de oorzaak.

    Op moment van ontbreken of lostrekken van een sensor. zoals luchtmassameter zal die beter of slechter lopen.
    Loopt die beter is die stuk slechter dan is er wat anders mis. Op moment dat de luchtmassameter niet meer aanwezig is loopt die op veilige waardes, maar
    als overige sensoren nog gewoon werken worden deze nogsteeds gebruikt.

    Als je bij opel de orignele gm riem besteld zijn beide sets exact gelijk. Advies is daarom gewoon beide om 60.000 km. Riem en rollen zijn niet anders, enkel de interval.

    Als je voor zafira astra enz opzoekt zijn er 2 type en daarbij is het verschil echt het aantal km 60.000 of 90.000.

    Verschil in Staal Kunstof is veelal fabrikant, maar geen verschil in diameter van de rollen. De Astra H, G, Zafira A, B, Corsa C, Meriva, Signum, Vectra C Z18XE motoren hebben allen een riem met 162 tanden en gelijke rollen.

    De vectra B heeft inderdaad 169 tanden. Komt omdat de motorsteun aan de distributiezijde anders is dan bij andere modellen.

    In reactie op: Lampje aansteker Astra G!!! #18162125

    lampje stuk?

    In reactie op: Probleem Motorkoeling #18159574

    Dit betekent meestal dat je fan of weerstand kapot is.

    In reactie op: electrische problemen #18161912

    Gebruikt de auto koelvloeistof? Zone moet je eens je bougies en bobine vervangen. Anders koppakking controlere.nl

    In reactie op: electrische problemen #18161911

    Ik vermoed zelfs dat je airbag dus ook niet stuk is maar ook draadbreuk is. Airco kan pompspoel zijn of te weinig vloeistof/gas.

    In reactie op: Wiellager vervangen #18161336

    Bij de zafira zijn het complete naven. De wiellagers zijn voor alle 5 gaats modellen gelijk. dit geld tevens voor alle 4 gaats. gelijke naven.
    Zitten vast met 3 torx bouten aan de achterzijde. En kroonmoer op de aandrijfas. pers is dus niet nodig.

    Edit er is wel verschil in wiellagers met of zonder abs sensoren.

    De een gaat 90.000 mee de ander 60.000 ik zou ongeacht welke van de twee ze zoiezo om de 60.000 vervangen.

    Bij distributie eigenlijk om de 60.000 riem spanner en looprollen vervangen. Ik doe om de 120.000 de waterpomp. Maar om de 60.000 kan ook geen kwaad.

    In reactie op: Wat is er aan de hand met mijn Astra #18162072

    Slecht starten op 3 cilinders lopen en koelvloeistof verbruik duid meestal op lekke koppakking en dan lekt die koelvloeistof in een of meerdere cilinders. Waneer de koelvloeistof weer uit de cilinder is loopt die weer normaal. Maar bij afzetten zal de cilinder weer vollopen en daarna dus weer op drie poten lopen met starten.

    Ofwel je koppakking is vermoedelijk lek.

    Dat nummer staat wel vermeld als de politie je kenteken opzoekt. Maar niet op je kentekenpapiertje.

25 berichten aan het bekijken - 5,726 tot 5,750 (van in totaal 8,592)