Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Isuzu uit de g en de f zijn even betrouwbaar. Maar eeh ziet er veelbelovend uit mario. Gefeliciteerd met je andere aanwinst.
Nog nooit gedaan en geen blokeer gereedschap dan zou ik deze door de garage laten vervangen. Niet optijd is blok naar de klote.
kan trouwens ook zonder zuigers en drijfsrangen maar dan kun je niet zoveel druk draaien en haal je dus minder pktjes uit je blok dan met lage compressie zuigers.
In poelies niet mischien wel in de compressoren.
Maak eens fotos van alles. Krijg je de riem er uberhaubt niet op gelegt? Of enkel scheef?Ìk denk dat als je klepseals van alle cilinders dat dat voldoende moet zijn. Compressie verschil is nog niet schrikbarend.
C20LET? Zuigers Krukas Drijfstangen hiervan passen ook in een x20xev. Drijfstangen en zuigers + leh turbo en je hebt een let van je xev gemaakt.Meestal is dan het gas bijna op en dan slaat hij gewoon niet aan al druk je de knop in of weinig gas en weinig weerstand dus.
Ik denk dat wim de beste optie is om daar eens langs te gaan. En ik vermoed dat het toch aan de lamda ligt en niet aan de ecu. Of wat anders waardoor de sensor zijn werk niet goed doet zoals massa of verkeerde universele sensor.
Ik zou als het de klepseals zijn alleen deze vervangen. Eenmaal uit elkaar gaat het veeel geld kosten. Kop en onderblok kun je beste gewoon in 1 keer doen.
Voor alle smallblocks geld dezelfde steun en is niet verstelbaar.
Jazeker je test er ook de kleppen en klepseals kunnen lage compressie veroorzaken.
Compressie verlies duid meestal op slijtage van de zuigerveren en of uitslijten van de cilinderwanden.
26 juli 2013 om 19:37 In reactie op: Wat betekenen de volgende foutmeldingen na uitlezen?! #18159545Moderne monteurs gaan er ook altijd vanuit dat de ecu wel weet wat er stuk is. Uitlezen is een leidraad voor het zoeken, maar wil niet zeggen dat het niet wat anders kan zijn.
Als je bij garage langs gaat met dit lijstje, dan vervangen ze je egr, lmm en lamda gelijk en is het dat niet gaan ze pas verder kijken. Wis jij de foutmeldingen nadat je gaat rijden? Not present betekent dus wel dat deze niet aanwezig is of aanwezig is geweest, en omdat het meerdere sensoren zijn denk ik dat het ook wel eens je massa kan zijn.26 juli 2013 om 19:34 In reactie op: Zafira Z18XE / Vraag distributie / Probleem spanrol ??? #18161445Aantal km is belangrijker dan een jaartje meer of minder zolang het geen 10 jaren zijn. Riem liever op tijd vervangen dan te laat. Zelf vervang ik ze liever te vroeg dan te laat.
26 juli 2013 om 19:27 In reactie op: Wat betekenen de volgende foutmeldingen na uitlezen?! #18159543Zowel het voltage van de lamda als lean rich horen te pendelen. Als dat niet gebeurd is er wat mis.
Zoals wim aangeeft luchtmassameter is vaak de oorzaak.Op moment van ontbreken of lostrekken van een sensor. zoals luchtmassameter zal die beter of slechter lopen.
Loopt die beter is die stuk slechter dan is er wat anders mis. Op moment dat de luchtmassameter niet meer aanwezig is loopt die op veilige waardes, maar
als overige sensoren nog gewoon werken worden deze nogsteeds gebruikt.26 juli 2013 om 17:56 In reactie op: Zafira Z18XE / Vraag distributie / Probleem spanrol ??? #18161443Als je bij opel de orignele gm riem besteld zijn beide sets exact gelijk. Advies is daarom gewoon beide om 60.000 km. Riem en rollen zijn niet anders, enkel de interval.
26 juli 2013 om 17:04 In reactie op: Zafira Z18XE / Vraag distributie / Probleem spanrol ??? #18161441Als je voor zafira astra enz opzoekt zijn er 2 type en daarbij is het verschil echt het aantal km 60.000 of 90.000.
26 juli 2013 om 17:02 In reactie op: Zafira Z18XE / Vraag distributie / Probleem spanrol ??? #18161440Verschil in Staal Kunstof is veelal fabrikant, maar geen verschil in diameter van de rollen. De Astra H, G, Zafira A, B, Corsa C, Meriva, Signum, Vectra C Z18XE motoren hebben allen een riem met 162 tanden en gelijke rollen.
De vectra B heeft inderdaad 169 tanden. Komt omdat de motorsteun aan de distributiezijde anders is dan bij andere modellen.
lampje stuk?
Dit betekent meestal dat je fan of weerstand kapot is.
Gebruikt de auto koelvloeistof? Zone moet je eens je bougies en bobine vervangen. Anders koppakking controlere.nl
Ik vermoed zelfs dat je airbag dus ook niet stuk is maar ook draadbreuk is. Airco kan pompspoel zijn of te weinig vloeistof/gas.
Bij de zafira zijn het complete naven. De wiellagers zijn voor alle 5 gaats modellen gelijk. dit geld tevens voor alle 4 gaats. gelijke naven.
Zitten vast met 3 torx bouten aan de achterzijde. En kroonmoer op de aandrijfas. pers is dus niet nodig.Edit er is wel verschil in wiellagers met of zonder abs sensoren.
26 juli 2013 om 11:53 In reactie op: Zafira Z18XE / Vraag distributie / Probleem spanrol ??? #18161436De een gaat 90.000 mee de ander 60.000 ik zou ongeacht welke van de twee ze zoiezo om de 60.000 vervangen.
Bij distributie eigenlijk om de 60.000 riem spanner en looprollen vervangen. Ik doe om de 120.000 de waterpomp. Maar om de 60.000 kan ook geen kwaad.
Slecht starten op 3 cilinders lopen en koelvloeistof verbruik duid meestal op lekke koppakking en dan lekt die koelvloeistof in een of meerdere cilinders. Waneer de koelvloeistof weer uit de cilinder is loopt die weer normaal. Maar bij afzetten zal de cilinder weer vollopen en daarna dus weer op drie poten lopen met starten.
Ofwel je koppakking is vermoedelijk lek.
25 juli 2013 om 16:23 In reactie op: Helaas motorblok naar zijn kl.te x16xel[[UPDATE!!!!]] #18158098Dat nummer staat wel vermeld als de politie je kenteken opzoekt. Maar niet op je kentekenpapiertje.
-
AuteurBerichten