Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij de R28 van de omega zit deze gewoon op de juiste plaats. aan de bijrijderskant.
edit: dus ik vermoed van de r25 ook.
vanochtend steun gemonteerd, en het verschil is echt goed te merken kantelen van de motor is een stuk minder. Helaas wel wat meer trillingen in de auto.
4 augustus 2013 om 07:34 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794487ik zou je dynamo maar eens controleren deze laad over of de gelijkrichter is stuk of iets in die richting.
Dat verhaaltje gaat enkel op wanneer de corsa ook geproduceerd is voor 1998 voor een corsa b. Astra G is enkel geproduceerd na de datum en Moet dus aan de eissen voldoen. Dus is niet van toepassing.
4 augustus 2013 om 05:41 In reactie op: z20LET gooit olie uit cartervent cilinder 2 einddruk 4,5 bar #18161968Als de carterdruk veel te hoog word is de kans groot dat een deel van je uitlaatgassen dus in het carter terechtkomen.
Ik vermoed dat je dus een lekke koppakking hebt gehad.Vermoed dat het ook met een opcom kan. Neem aan dat het om een vectra c gaat.
Oja, ook heb je nog wat soldeerwerk voor de boeg om alles zoals toerenteller temp meter (converter nodig) stuurbekrachteging enz. te laten werken
Om hem op kenteken te krijgen zul je motorsteun ecu enz. moeten overzetten, veel werk. Makkelijkste is om een type 2 c20xe te kiezen en hier de steun van een x20xev op te monteren van een astra g. Dan hoef je distributie niet aan tepassen.
Remmerij van een OPC monteren en zorgen dat die verder voldoet aan de milieu vereisten waarin de astra g behoort te voldoen.
Op kenteken krijgen kost je dan rond de 1000 euro.
OP de foto is trouwens een X16XE en geen C16XE inlaatspruitstuk ecu is anders.
@otdh wrote:
Een f15 van een c16xe past aan een c20xe
Een 18s/r25 bak past ook aan n c20xeDus een 18s/r25 past ook aan een c/x16xe zoals ik eerder ook al zij
Heb t zelf ook gepast dus het kan, ik lul niet zoals zoveel uit me nek qua techniekInderdaad het onderblok past min of meer plug and play, de gaten van de carterpan komen helaas niet overeen. Deze hoeven ook niet bevestigd te worden, maari k zou deze zoiezo vervangen voor een stalen denk dat dat ook zal moeten in verband met de hoogte van de alluminium pan.
ik liep enkel tegen een klein probleem aan end at was dat bij de onderste bevesteging van de startmotor er een klein noikje zit en direct hieronder een nokje zit welke niet voereenkonmt en dus het blok 2 mm scheef kwam, nokje afgevijld en het past.
Vliegwiel en drukgroep kun je als het goed is behouden, moet je een koppeling van een volkswagen met g lader pakken.
als klauwen geriviseerd zijn en zo goed als nieuw is het bedrag vrij normaal anders van de sloop ben je 200 euro te duur uit.
De C16XE, past ook aan bakken waar de c20xe aan hangt. Enkel moet je dan een klein bobeltje van het onderblok aflsijpen ongeveer bij de startmotor.
1 augustus 2013 om 17:48 In reactie op: Dip in vermogenskromme astra g x16xel (mogelijke oorzaken??) #18163993Is volgensmij afhankelijk van welke software erin de ecu zit vanaf fabriek. Mijn Z16XE had voorheen dbilas software / daarna orgineel terug en vermogeskromme was geheel anders. Aangezien ze bij unlimited de software schrijven vanaf fabrieks kromme veranderd die wel, maar lijkt die daar nog veel op . Ik kan je met zekerheid zeggen dat de andere ook ongeveer diezelfde kromme hebben.
1 augustus 2013 om 17:37 In reactie op: Dip in vermogenskromme astra g x16xel (mogelijke oorzaken??) #181639911 augustus 2013 om 17:32 In reactie op: Dip in vermogenskromme astra g x16xel (mogelijke oorzaken??) #18163990De dip is gewoon het karakter van deze motoren.
Dbilas krijg de dip er wel uit, maar je moet er wel vanuitgaan dat het geen bergje word hooguit recht.Deze motoren presteren het best boven de 3000 en onder de 4500 toeren.
Inderdaad dat is een Z20NET deze hebben diezelfde ketting en kettingspanner als de 2.2. Het blok is inprinciepe grotendeels gelijk hieraan.
Wat heb je voor draad erbij gedaan?
bougies al vervangen? Bougies vervangen en anders bobine vermoed dat een van deze het probleem verorzaakt.
OPcom kan het niet tech 2 ook niet want je moet dan licentie hebben om software van de ecu te downloaden bij gm.
Thermostaat blijft openstaan als je kachel niet warm word. Dus dan zou die juist niet warm mogen worden.
Bij de z motoren kun je ze activeren met de opcom.
Ik vermoet dat zowel de electronica als de meganiek niet goed meer is / was. Je kunt hem inderdaad laten uitschrijven, maar meeste tuners kunnen het niet of vragen er netzoveel voor als een nieuwe klep. Dealer weet meestal niet hoe wat en kost dus ook uurtje prutsen.
EGR kan tevens zorgen voor uitvallen van motor, maar omdat je mij filmpje liet zien met dansende toerenteller ga ik ervanuit dat ook een van de rpm sensoren een probleem gaf.
EGR kun je prima vervangen voor imitatie.
de onderzijde van een coupe cabrio bumper is anders, de ronding is ongeveer gelijk, het is een beetje afhankelijk van wat voor spoiler het is of het mooi en netjes gaat passen. Als die vrij hoog is zal het wel netjes passen, is het echt maar een kleine lip zal het niet passen.
-
AuteurBerichten



