Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je dat gaat doen moet je de motorboom + ecu + motorblok vervangen inclusief uitlaatspruitstuk.
Versnellingsbak kun je behouden. Tevens moet je auto omgekeurd worden bij de RDW kosten zijn bij de rdw ook nog eens 1000 euro. Ik zou gewoon een z16xe inbouwen tenzij je een geldboompje hebt natuurlijk.Welk type astra en type motor gaat het om?
En is de sensor vervangen voor een origneel exemplaar. Mocht dit niet zo zijn dan is waarschijnlijk de sensor niet goed en moet je gewoon een orgineel exemplaar monteren.Mocht dit het niet zijn zou het ook nog wel eens kunnen zijn dat deze niet goed bevestigd zit waardoor die kan bewegen of je distirbutie 1 tand verkeerd staat.
Open filter gaatj e vermogen van achteruit beschaafde demper is continu geluid ook wel te doen.
Gele en rode kabel wisselen van je radio. Is je probleem opgelost!
Astra G -> body-> central door lock [programming]
Die van mijn auto kan ik niet synchroniseren zonder opcom of tech 2 en zullen er vast meer zij waarbij de andere methode niet werkt.
Inleren kun je altijd met de opcom / tech 2
En daarbij heb je ook nog eens twee lamdas de eerste regelt inspuiting enz 2e is controle voor de kat. Dus welke is er dan stuk?
Gaat je toerentaller een soort van dansen voordat hij uitvalt of waneer de motor uitvalt?Alle drie de motoren hebben geen gat voor de verdelerkap.
Kop kun je ook verwijderen zonder spruitstuk te demonteren.
zou kunnen dat die passen, maar zou daar niet van uitgaan. Zou ervanuitgaan dat hier de x18xe1 bedoeld word.
Volgensmij is dat gat wat je moet dichten ook bedoeld van een x18xe1 en niet van een x18xe want dat gaat niet passen.
De Z18XE en X18XE1 kop is uitwisselbaar, dat gat wat je moet dichten is vermoed ik de egr klep. Die de z18xe niet altijd heeft.@Mr. Bone wrote:
@Haasje17 wrote:
Gasklep vervuild, Nokkenassensor / krukassensor stuk (daarom valt het uit). En thermostaat stuk (daarom koelt die af)
:wtf ,Thermostaat stuk???
Lees eerst is ff goed als iemand wat post!
Eerst schrijft je : vv je temp sensor, terwijl topicstarter al schreef die vv te hebben. En daarna schrijf je thermostaat stuk. Als die stuk is komt die gewoon niet of niet goed op temperatuur. Dat is hier helemaal niet aan de orde. Deze persoon heeft een storing. Als hij rijdt terwijl de motor warm is, zakt ineens de meter en slaat ze motor af. Totaal niks met de thermostaat te maken. :vertagLaat het gewoon ff uitlezen ipv alles maar te vv.
Anders had je nu volgens sommige mensen al een nieuwe krukassensor, nokkenassensor, thermostaat en een schoon of nieuw gasklephuis!Tempsensor had ik even overheen gelezen.
De andere zijn opties wat het allemaal zou kunnen zijn.
Thermostaat is stuk is blijft openen staan en word tijdens rijden dus koud. Er staat ook nergens dat het ineens koud word, maar tijdens rijden. En vervolgens uitvalt. Uitval daarbij is meestal een van de oorzaken een van de toerentalsensoren als deze uitvalt bij loslaten van de koppeling.
Tempsensor zit ongeveer bij de thermostaat. Vervang deze wel voor een orgineel of bosh of febi en niet jing jang van ebay, want meestal doen deze niet goed hun werk.
x18xe kop gaan niet passen. X18XE1 wel. Distributieriem zeker als je aan het klooie bent geweest en opnieuw spannen eigenlijk altijd vervangen geld ook voor de spanrol.
Nieuwe koppakking, distributieriem, Rekbouten kop vlakken kleppen en klepseals ik denk dat je blij mag zijn als het voor 500 euro fatsoenlijk gemaakt is. denk dat je blij mag zijn als je er 1000 euro voor vangt.
http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Astra-Vectra-Signum-1-8-Z18XE-Inlet-Manifold-/250369347789″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat hoor je over te houden. zit boven vast met een 5 tal bouten en onder met een 6 tal bouten.
Vooral NIET uit elkaar draaien is die stuk. Is gewoon net als een normaal spruitstuk zit gewoon vast zoals een normaal spruitstuk.
Ligt een beetje aan wat je bedoeld met hobbelig. Als je bedoeld je voelt elk kuiltje / hobbeltje dan denk ik dat het gewoon aan het merk type band ligt.
Pirelli banden die ik heb hebben dat ook, maar als ik continental ofzo monteer op de velgen heb ik het niet. Maar verschil zit hem in de stugheid van de band.
11 augustus 2013 om 17:50 In reactie op: koppeling vervangen zafira 22dtr, wel of niet subfram verwij #18166216Je hebt 2 opties.
Motor + Bak eruit vanuit boven.
Subframe + bak eruit vanuit onder.
Alluminium kan ook oxideren, ik zou hiervoor gewoonweg benzine gebruiken. In princiepe maakt het aantal kleppen wat met hoge of laag toeren beschadigd niet heel erg veel verschil. Is maar net wat de timing is geworden door verkeerdlopen. Ook verdraaien van de poelie met de hand kan ook nog schade hebben veroorzaakt, ik zou ervanuitgaan dat er minstens 4 kleppen krom zijn, maar verhaal te lezen zouden ze ook zomaar alle 16 krom kunnen zijn omdat hij hierna nog eens heeft geprobeerd en de krukas 360 graden heeft gedraaid.
Gasklep vervuild, Nokkenassensor / krukassensor stuk (daarom valt het uit). En thermostaat stuk (daarom koelt die af)
Temperstuursensor stuk. Gewoon vervangen prolbeem opgelost.
Dus de riem is er ook afgelopen? Dan ga er maar vanuit dat je minstens 4 kromme kleppen hebt. Blijft hij niet of slecht lopen starten zijn er zeker krom en heb je dus geen of te weinig compressie. Word koprevisie minimaal.
Als ik zo hier rondkijk hoeveel golfjes 4 er hier rondrijden ten opzichte van de astra G. Denk ik dat zeker de Astra G het wint. Terwijl dat toen ze nog beide nieuw waren gelijk op ging.
Ook de Corsa B rijd er nog veel meer rond dan de Polo van die tijd.
Zo slecht zijn de opeltjes dus helmaal niet in iedergeval. De vag rijder rijd het liefst een nieuwe auto ipv een 2e hansje.Onder de motorkap zit nog een ontluchtingsklep geklikt op je luchtfilterhuis, deze kan ook stuk zijn.
Ontluchting onder de dop verstopt, als je de rubber loshaalt zie je hieronder een pijpje dat is de tankontluchting, vaak vol met troep.
Imobiliser ECU en sleutels zijn in jou geval niet op elkaar ingeleerd. Knippert als het goed is ook soms een lampje.
-
AuteurBerichten