Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik vond perongelijk dit was opzoek naar muziek haha..
[youtube:3h0ylrzf]http://www.youtube.com/watch?v=99aKgakH10Q[/youtube:3h0ylrzf]
Jij hebt een smalblock motor en de pompstang die daarop past is er maar een. Zit er dan niet gewoon een verkeerde poelie op
Eigenlijk kunnen alle opel volledig alluminium blokken hier slecht tegen. Dus de Z22SE, Z20NET enz. dus de 2.2 nieuwe 2.0 turbo en de direct ingespote motoren van opel.
Toch is het meestal een van de toerental sensoren welke op dat moment niet werkt.
Is het een C20XE van nieuwe of oude type?Oja, even ter aanvulling, ik heb in mijn auto zowel smallblocks gehad en bigblocks. En altijd zelfde aircopomp gebruikt. Enkel de steun veranderd.
Zit de dynamo wel in lijn? Of is niet je krukaspoelie versleten (rubber aan het scheuren).Voor de opel motoren zijn er 2 steunen en zijn de pompen uitwisselbaar.
Is bigblock steun en smalblock.dan zijn er nog pompen / steuen anders voor de niet opel diesel motoren.
En de alluminium opel motoren. Maar zit tegenwoordig erop geintegreerd.Vectra Pomp is gewoon gelijk. Het is zelfs zo dat het blok inclusief riem iedentiek is. Smallblocks hebben namelijk allemaal zelfde krukaspoelie en boutgaten in het blok dus die is niet anders kwa steun of pomp.
23 augustus 2013 om 09:00 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168863Denk wel dat groepsaankoop aardig lastig word omdat iedereen ander kleurjte wil.
Ik zou hem namelijk graag in zwart rood hebben, maar andere mischien weer wat anders.23 augustus 2013 om 07:43 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168857Ik wilde ook al een mailtje sturen met diezelfde vraag.
Zou zelf graag een rood zwarte bestellen.Maar dan wacht ik even op de feedback die we krijgen.
Toch vind ik het vreemd dat je koplampen vocht erin hebben komt ook bij de orginele opel lampen voor.
Afbreken heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt met de depo lampen? Maar zijn het wel depo’s vraag ik me af?
En welke depo’s heb je er zijn namelijk verschillende in de omgang.
Donkere, Lichte, Geschikt voor enkel d2s voor enkel h7 of voor zowel d2s als h7 lampen?
Heb je ook de rubber aan de bovenkant van de lamp van je huidige lampen overgezet? (is ook vaak iets wat vergeten word waardoor er vocht in komt)
Gister Astra G Gespot op de snelweg bij Breda.
Volgensmij een OPC weet vrijwel zeker dat hij mij gezien heeft, en ik kon niet ernaast kijken.Hij viel nogal op (knipperde met zijn lichten, richting en remlicht haha)
of opslot doen wielkrik eronder en opkrikken.
Belangrijkste is eigenlijk gewoon niet meer mee rijden voordat het gemaakt is.
Kan verschillende dingen zijn, maar waterpomp met versleten lagers, spanner of rollen kunnen ook zo klinken. Distributie vervangen en waterpomp laten controleren.
Even begrijp ik niet waarom je twijfelt aan de kop dat die echt stropt zal niet in de kop zitten.
Ik zou eerder denken aan mischien schade aan de zuigers drijfstangen? Want je hebt hem gekocht met distributie schade.
Was er zichtbare schade aan de zuigers zoja heb wel eens gezien dat de zuigerpen dan voortaan bijvoorbeeld de drijfstang veel stroever beweegt in de zuiger en dat zorgt ook voor dit probleem.De verschillen in kop zijn namelijk niet zo groot dat je dat echt als merkbaar verschil zou moeten merken.
2.4 is wel zacht. Ik zou ze op minimum 2.6 bar zetten. Zelf rijd ik met 2.8. Bar rondom.
Wat is bij jou heel hard remmen? En heeft de auto stuurbekrachtiging
Die van de vectra 2.5 v6 kun je volgensmij ook gebruiken.
Ik denk dat als het bij de radiateur eruit word gegooid er gewoon een scheurtje zit in de kunsstof buis waarover je slang zit geschoven.
Is dat niet het geval zul je de klem niet goed of nog niet vergenoeg over de uitstulping hebben bevestigd.De angels is een voorbeeld het gaat om projector koplampen. Waarin dus een lens zit welke de lichtbundel richt als het waren.
Enkel ben ik het niet eens met niet doen in orginele lampen. Als deze gewoon goed afgesteld zijn verblind je je tegenligger net zo min als met hallogeen lampen. Ook de hallogeenlampen hebben last van hetzelfde strooilicht. Zeker als je 5000k of 6000k gebruikt.
De kleur licht maakt het ook feller lijkend voor de oogen.Ik zou gewoon beginnen met xenon in de huidige lampen en later dan nog de projectorlampen monteren.
Type goedkeuring kun je inderdaad opvragen bij opel nederland. Ook moet je dan de herkomst van het motorblok (kenteken) aan kunnen tonen. En moet deze voldoen aan alle eisen van de typegoedkeuring. In dat geval denk ik mocht je 4 gaats hebben ombouwen naar 5 gaats en grotere diameter remschijven voor en achter. (kostenplaatje nog eens 1000 euro).
Blokken zijn in princiepe net zo betrouwbaar als de overige enkel.
Is het op pijl houden van de olie bij deze wat belangrijker.Ook andere motoren moet de olie goed op peil worden gehouden doe je dit niet zullen je lagers eerder slijten, maar zul je hooguit wat eerder een rateltje krijgen in het blok. Bij de 2.2 motoren (de amerikaanse motoren) ook de 2.0 turbo met ketting enz. Is het oliepeil erg belangrijk omdat hierdoor de riem / spanner gesmeerd worden.
Inlaatspruitstuk en uiltaatspruitstuk zijn net wat anders. Klepdeksel ook.
Ik heb een Z16XE orgineel 101 pk, Met spagettie spruitstuk, Groep N Uitlaat, Dbilas Inlaat spruitstuk, Scherpe Nokkenassen (dbilas) En chippie op maat.
Toch loopt opel niets achter op de vag techniek. Zelfs voorop op de vag techniek. Maar kosteplaatje hiervoor is hoger en daarom vind je bijvoorbeeld start stop enz niet zo snel allemaal optie en neit standaard.
Is geen riem maar een ketting. Wat vaak gebeurd is dat mensen ze dealer onderhouden, maar zelf nooit olie peilen.
Weet niet of je dat doet, maar deze motoren moet de olie op max staan is dat niet het geval slijt de ketting en spanner heel snel. -
AuteurBerichten